Svi smo učili o japanskom šintoizmu, o budizmu, slušali smo o zen filozofiji... i zamišljali Japance kao naciju discipliniranih samuraja iu moderno doba marljivih radnika koji slijepo slušaju naredbe cara i nadređenih.
Ob obisku japonske prestolnice nam kaj kmalu postane jasno, da imajo tudi oni ventile, s pomočjo katerih se osvobajajo stresa in travm. Ti ventili v večini primerov nimajo kaj dosti skupnega z religijo in filozofijo.
Kostumi so seksi
Družba, ki že stoletja občuduje lepoto in gracioznost žensk, tako da gejše in njihove pomočnice, imenovane maiko, oblačijo v kimone in jim obraze pobarvajo v belo barvo, je novi izraz našla v barih in na ulicah sodobnega Tokia. Mladina, ki dneve med tednom preživlja v strogih uniformah, ponavadi temno modre barve, se v prostem času oblači po najnovejših modnih zapovedih in nakupovalne ulice so vedno polne modno ozaveščenih ljudi. V bližini ene najbolj modnih ulic Omotesanda, v predelu Harajuku oziroma na mostu, ki vodi v svetišče Meiji in v park okoli svetišča, se vsak konec tedna zbere smetana čudakov, ki svojo domišljijo izraža z garderobo. Dekleta, ki so videti kot mešanica lutke Hello Kitty in Barbike, in fantje, ki nase navlečejo pižame in se okitijo z bleščicami, stojijo v bližini tako imenovanih ‘goths’, nekakšni darkerjev, ki bi jim zavidala sama Morticia Adams. Na sosednji zelenici pa se ob glasbi iz filma Briljantina zbirajo japonske kopije Johna Travolte. Maškarada ob koncu tedna je postala prava turistična znamenitost in najbolj izvirno opravljeni se veselo nastavljajo fotoaparatom turistov.
Subkultura obsedencev z animacijo
Poslovneži, ki so ob koncih tedna zgledni družinski možje in očetje, svoj stres med tednom sproščajo v tematskih barih in z igranjem video igric. Japonci so namreč obsedeni z umetnim svetom. Od bonsajev, preko kamnitih vrtov, govorečih in ogrevanih straniščnih školjk, do stripov (manga) in animacij (anime). Umetni svet in umetni junaki, ki živijo v njem, povprečno preobremenjenim Japoncem predstavljajo izhod iz vsakdanjosti. Najbolj zvesti privrženci anime in manga junakov si jih kupujejo v naravni velikosti ali zahajajo v bare v tokijskem predelu Akihabara, ki se je konec devetdesetih let iz ‘četrti elektronike’ spremenil v magnet za moške med 20. in 40. letom, ki se sproščajo ob igranju video igric ali iščejo sveže izdaje stripov in DVD-jev z animacijami. Da bi bil absurd še večji, jim v mnogih lokalih postrežejo natakarice, ki so oblečene kot stripovske junakinje, posebej priljubljene pa so natakarice, oblečene kot francoske služabnice. Obsedenci z animacijo so si nadeli ime otaku, kar bi lahko prevedli kot “piflarji”, in noč za nočjo uživajo v barih, kjer jim strežejo, jih masirajo in zabavajo šolarke, tajnice, bolniške sestre in celo nune. Bari kot Hiyokoya, @home Café, Cos-Cha ponujajo hrano in pijačo, ki jo strežejo učiteljice ali francoske natakarice, seveda v tipičnem okolju, na primer v šolskem razredu.
Kraljestvo nakupov in hrane
Tokio sodi med najdražja mesta na svetu, a kljub temu slovi kot nakupovalni raj in eno gurmansko najbolj osveščenih mest na svetu. Če želimo združiti obe strasti, je najbolje obiskati Ginzo i Aoyamo. Četudi si razsipnosti ne moremo privoščiti, se je vredno sprehoditi po obeh tokijskih četrtih, saj poleg izložb lahko občudujemo tudi arhitekturne ‘kreacije’ najbolj znanih arhitektov. Predvsem modne in draguljarske hiše so si v Ginzi in Aoyami zgradile svoje poslovne stavbe, ki so jih zasnovali Toyo Ito (Tod’s), Herzog and de Meuron (Prada), Sanaa (Dior), ki so hkrati dobitniki letošnje Pritzkerjeve nagrade, ki v arhitekturnem svetu pomeni enako kot oskar v filmski industriji. Aoyama je najpomembnejši center visoke mode v metropoli. Glavna ulica, ob kateri so razporejena vsa velika imena mode, ki jih lahko vidimo povsod po svetu, se imenuje Omotesando. Poleg domačih zvezdnikov, kot sta Issey Miyake in Yohji Yamamoto, si moramo vzeti čas tudi za ogled nakupovalnega centra Omotesando Hills, kjer nas ob klančnici, ki se vije iz enega nadstropje v drugo, pozdravljajo Yves Saint Laurent, Dolce & Gabbana, Jimmy Choo in tudi presenetljive znamke, kot je SJX (modni dodatki) ali Tabio z zanimivo ponudbo nogavic. Da si bomo ustvarili dokončno sliko najnovejših modnih zapovedi, moramo zaviti vsaj še v butike Comme des Garçons, Hanae Mori, Original Fake i Majmun koji se kupa, ki je nadvse priljubljena znamka Japonca DJ Niga. Poleg neskončnih možnosti zapravljanja denarja za oblačila in elektroniko, se Tokio lahko pohvali z največjim številom restavracij, ki se bahajo z Michelinovo zvezdico; če smo natančni, s kar 261 takšnimi restavracijami, med njimi pa jih je enajst, ki se kitijo s kar tremi zvezdicami. Poleg neznansko dragih restavracij, kjer bomo zvezde videli predvsem ob pogledu na cenik, lahko v okolici ulice Omotesando najdemo odlične restavracije, ki strežejo hrano, cenovno dostopno tudi navadnim smrtnikom. Ena od njih je Torimasa, kjer nam bodo postregli s slastnim donburijem – rižem s petimi bambusovimi ražnjiči in obvezno miso juho, lahko pa si privoščimo tudi kosilo v restavraciji Maisen Tonkatsu, spoznamo morske jedi s polotoka Izu, ki jih pripravljajo v restavraciji Yanmo, ali pa naročimo teppanyaki v restavraciji Omotesando Ukai-tei. Japonska kuhinja je v zadnjih nekaj desetletjih postala ena najbolj priljubljenih na svetu in vsi, ki uživamo v sušiju in podobnih jedeh iz te daljnoazijske dežele, nikakor ne smemo zamuditi obiska ribje tržnice Tsukiji. Znamenito jutranjo dražbo tun so zaradi prevelikega števila turistov sicer zaprli za javnost, a zajtrk na tržnici, kjer kuharski mojstri pripravljajo suši in ostale specialitete iz najbolj svežih rib iz vseh svetovnih morij, je posebno doživetje, četudi nismo ljubitelji surovih rib.
Filmski hotel
Da se bomo v mestu ekstremno dobesedno počutili kot filmske zvezde, moramo obiskati vsaj bar v najvišjem nadstropju stavbe Shinjuku Park Tower. Če nam finance dovoljujejo, si rezervirajmo tudi eno od 178 sob v hotelu Park Hyatt, ki zavzema 14 najvišjih nadstropij stavbe. Zaradi višine skoraj vsaka soba ponuja čudovit pogled na poslovno središče, ki leži okoli stolpnice, ali na tisoče neonskih napisov v bližini, ki vabijo k nakupovanju in zabavi. V hotelskem baru v najvišjem nadstropju in ob bazenu v 47. nadstropju se je odvilo največ prizorov iz filma režiserke Sofie Coppole Izgubljeno s prevodom. Seveda nas bo viski ali koktajl v baru, kjer sta se spoznala Scarlett Johansson in Bill Murray, spomnil, da sta izjemen pogled in intimni ambient kot večina ostalih stvari v Tokiu nesramno draga.
Informacija:
– Spletni portal za oboževalce animiranih filmov in stripov: www.theotaku.com
– Bar Hiyokoya Maid Cafe: Takao Building na ulici Showa-dori, 1. nadstropje
– Bar in restavracija @home Café: Donki building na ulici Chuo-dori, 5. nadstropje
– Bar Cos-Cha, Isamiya Building nad trgovino PC-Trust
– Ghibli muzej animacje: www.ghibli-museum.jp/en.
– Trgovina A Bathing Ape, 5-5-8 Minami-Aoyama, Minato-ku; www.bape.com
– Trgovina Comme des Garçons, 5-2-1 Minami-Aoyama, Minato-ku; www.guerrilla-store.com
– Trgovina Hanae Mori, 3-6-1 Kita-Aoyama, Minato-ku;
– Nakupovalni center Omotesando Hills, 4-12-10 Jingumae, Shibuya-ku; www.omotesandohills.com
– Butik Original Fake, Oh Bldg., 5-3-25 Minami-Aoyama, Minato-ku; www.izvornik–fake.com
– Ribja tržnica Tsukiji: www.tsukiji-market.or.jp
– Restavracija Torimasu: www.torimasu.com
– Restavracija Yanmo: 5-5-25 Minamiaoyama
– Restavracija Omotesando Ukai-tei: http://www.omotesando-ukaitei.jp
– Hotel Park Hyatt: 3-7-1-2 Nishi Shinjuku, Shinjuku-Ku, www.tokyo.park.hyatt.com