車愛好家なら誰でも、少なくとも少しは透視能力を発揮して、次のクラシックカーとなり、価格が著しく上昇するであろう車をなんとか購入したいと考えたことがあるでしょう。しかし、趣味のためだけに車を買う人もいます。その場合は安く買ったほうが良いでしょう。そして、次の「クラシック」になる可能性を秘めた車はどれでしょうか?
Zadnjih nekaj let je trg rabljenih avtomobilov priča večji ponudbi luksuznih avtomobilov, vedno dražjim terenskih avtomobilov in zanimivim športnim kupejem. V zadnjem desetletju so nekateri izmed njih ohranili svojo ceno, nekateri jo izgubili, najbolj obetavnim, pa je cena že opazno narasla. V večini primerov se cena avtomobilom s seznama ne bo drastično zmanjšala, na žalost pa tudi mi nimamo magične kristalne krogle, ki bi nam dovolila boljši pogled v prihodnost.
Ključ v iskanju naslednjega klasika je v tem, da izberemo pravega, kar pa je seveda lažje reči kot storiti. Za nekoga bo pravi avtomobil tisti, ki mu je prirasel k srcu, za drugega pa tisti iz omejene serije, s specifičnim motorjem ali določeno dodatno opremo. Iskanje bodočega klasika je vsekakor zapleten postopek, za pomoč in lažjo izbiro, pa smo za vas pripravili seznam avtomobilov, ki morda postanejo bodoči klasiki in predstavljajo morebitno dobro naložbo za v prihodnje.
アルファロメオ 4C
Le en pogled na アルファロメオ 4C (2013 – 2020) je dovolj, da nas prepriča, da bo postala avtomobilska klasika. Manjši italijanski športni avtomobil se lahko pohvali s zapeljivi oblinami in nizko težo, zahvaljujoč ogljikovim vlaknom. Tehta le 895 kilogramov, poganja pa jo aluminijasti 1,75-litrski vrstni 4-valjni turbinski motor, ki priskrbi dobrih 230 konjskih moči. Dovolj moči in nizka teža sta v tem primeru odličen recept, ki zagotavlja oblico zabave. Alfa Romeo 4C je redka, vrednost pa se ji že zdaj počasi a vztrajno narašča.
アウディTT
アウディTT je na trgu prisoten že od leta 1998, mi pa imamo v mislih njegovo drugo generacijo, ki so jo pričeli izdelovati leta 2006. Določeni detajli so bili podobni tistim, ki jih najdemo na močnejšem Audiju R8, kljub vsemu pa je imel TT druge generacije določene lastnosti, ki zagotavljajo status klasika. Najžlahtnejša različica RS, je imela 2,5-litrski vrstni 5-valjni bencinski motor in 6-stopenjski ročni menjalnik. Če k temu dodamo še štirikolesni pogon Quattro, drzno obliko in premičen zadnji usmernik zraka, nas niti ne čudi, da ti Audiji še danes ohranjajo svojo vrednost.
BMW 1M Coupé
Eden izmed razlogov, zaradi katerih dobi avtomobil status klasika, je tudi njegova zgodba. In BMW 1M Coupé (2011 – 2012) zagotovo ima takšno zgodbo. Že pred leti se je govorilo, da so različico M razvijali inženirji sami, nobenemu v podjetju, še posebno ne vodstvu, pa se ni niti sanjalo, da je takšen projekt v teku. Zanj so izvedeli šele takrat, ko je bil avtomobil končan. Veliko delov so si izposodili od modelov E92 M3, kar je bil še dodaten razlog za uspešnost modela 1M Coupé. Konec koncev niti ni važno, ali govoricam in zgodbi verjamemo ali ne, prepriča nas že dejstvo, da je z več kot 350 konjskimi močmi 1M zagotovo eden izmed boljših avtomobilov, ki so pripeljali iz tovarne BMW. Pametno se je ozreti tudi za ohranjenim primerkom tretje generacije BMW M5 (E34).
Ferrari 328
Ferrari je eden izmed bolj eksotičnih avtomobilov, ki se je znašel na našem seznamu. Mnogi menijo, da je Ferrari 328 še zadnji ʺanalogniʺ Ferrari in ravno to bo botrovalo k dvigu njegove vrednosti v prihodnje. Vrednost je sicer padala že vrsto let, a so je naposled le umirila. V kolikor bi si ga lastili z volanom na desni strani, ki je bilo narejenih le 130 primerkov, bi bila vrednost lahko še toliko višja. Zanimiv je tudi model Ferrari 355, z ročnim menjalnikom.
フォード・フォーカス
Tudi prvi generacija Ford Fokusa je potrebno nameniti nekaj prostora. V tem primeru ni tako važno, ali gre za limuzinsko ali kombilimuzinsko izvedenko, saj so cene nizke in tako lahko za malo denarja dobite dober avtomobil. Še posebno, če gre za model RS. Avtomobil prihaja iz obdobja, ko je Ford ponovno osvajal vrhove prodajnih številk po svetu. Zanimiv primerek je tudi フォード Fiesta ST200, ki predstavlja izredno zanimivega in zabavnega, tako imenovanega ʺhothach-aʺ.
Honda Civic Type-R
V zadnjih letih je prisotnost Honde na slovenskih cestah nekoliko upadla, a kljub temu, najdemo pri Hondi kar nekaj atraktivnih modelov. Še posebno izstopajo športni primerki, ki so že od nekdaj sila priljubljeni. Hondi modeli so znani po svoji praktičnosti, zanesljivosti, hkrati pa ponujajo obilico zabave. In ravno Honda Civis Type-R 10. generacije bi lahko bila tista, ki bo postala pravi klasik. Tako imenovana vroča kombilimuzina z 2,0-litrskim motorjem ponuja nekaj več kot 300 konjskih moči in doseže preko 250 km/h. Spremljati velja tudi model S2000, za katerega bi težko trdili, da je poceni.
ランドローバー ディフェンダー
Zadnji klasični 国 ローバー ディフェンダー je zapustil tovarno v Solihullu leta 2016, po 68 letih neprekinjene proizvodnje. Leto dni pred tem, so izdelali tri posebne edicije- Heritage, Adventure in Autobiography. Ravno ti trije primerki, bi se lahko izkazali za dobro investicijo. Ko so prišli iz tovarne je bilo za njih potrebno odšteti okoli 30.000 angleških funtov, zdaj pa ta številka znaša že okoli 60.000 angleških funtov. Pri znamki Land Rover velja omeniti še model Discovery, kjer je pri prvi in drugi generaciji že opazno dvigovanje vrednosti.
Maserati Quattroporte
マセラティ Quattroporte je v izdelavi že od leta 1963 in se lahko pohvali z bogato zgodovino. Bodoči klasik bi lahko postala 5. generacija modela, predvsem zaradi vpadljivega dizajna in dejstva, da ga poganja klasični atmosferski Ferrarijev motor s 4,2-litri delavne prostornine.
Mazda RX-8
マツダ RX-8 predstavlja enega zadnjih serijskih avtomobilov, ki je bil opremljen z Wanklovim rotacijskim motorjem. Že samo zaradi motorja, lahko govorimo o bodočem klasiku. V kolikor se pripravljeni vzdrževati motor, kar seveda ni poceni, boste lahko neizmerno uživali v hitrem tempu prestavljanja med prestavami in poganjali po cesti avtomobil z nekaj več kot 230 konjskimi močmi.
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG velja za enega izmed lepših avtomobilov, z izjemnim 6,2-litrskim V8 motorjem in enim boljših napevov iz izpušne cevi. Glede na to, da še vedno stane preko 150.000 evrov, se mu vrednost na zmanjšuje pretirano, ob napovedi, da bo vedno več superavtomobilov elektrificiranih, pa bo lahko ravno SLS AMG eden izmed zadnjih ʺklasičnihʺ športnikov.
Mini Cooper
ミニ Cooper praznuje že 60 let obstoja in že postal klasik. Omenjamo pa ga za to, ker se je različicam z imenom Austin in Morris, v zadnjih letih cena vztrajno dvigovala. Trenutno se je le to umirilo in tako dobro ohranjen primerek morda le ni slaba naložba za v prihodnje. Izmed novodobnih modelov Mini bo vsekakor zanimiva omejena edicija Mini 1499 GT.
Mitsubishi Lancer Evolution X
Tako imenovani ʺEvotiʺ so bili kakšno desetletje nazaj še kar pogost pojav na cestah, imeli pa so tudi obsežen reli pedigre. Poslednji med njimi je bil ravno 三菱 Lancer 進化 バツ, ki so ga nehali proizvajati v letu 2015. Glede na to, da zdaj Mitsubushi izdeluje bolj praktične avtomobile in se ne posveča toliko športnim izvedenkam, je prav mogoče, da je bil Evo X z 2,0-litrskim motorjem in skoraj 300 konjskimi močmi zadnji izmed Mitsubishi športnikov.
Porsche Cayman GT4
Porschejev dovršeni dizajn je poglavitna stvar, zaradi katerega se njihovi modeli vizualno skorajda ne starajo. In tako si ni težko predstavljati, da se bo ポルシェ Cayman GT4, s svojimi izrednimi zmogljivostmi, nekega dne pridružil priljubljenim modelom z zračno hlajenimi motorji. V letu 2021 je GT4 sicer dobil popolno prenovo, a bo potrebno še veliko časa, da mu bomo lahko rekli ʺklasikʺ. Omenimo lahko tudi Porsche 944 S2, ki je potreboval dolga leta, da je naleten na odobravanje med tistimi, ki so sicer bolj naklonjeni modelu 911.
Renault 5 GT Turbo
Renault 5 GT Turbo že sam po sebi predstavlja klasika in glede na to, da jih je bilo mnogo uničenih že v času proizvodnje avtomobila, so dandanes postali prava redkost. V zadnjem letu se cene niso spustile, trendi za prihodnje pa nakazujejo, da se bodo le še zviševale.
スバル WRX STI
スバル je doletela podobna zgodba, kot že omenjeni Mitsubishi. Modeli WRX so med tistimi redkimi avtomobili, ki še vedno dobro ohranjajo svojo vrednost. In to kljub temu, da imajo prevoženih veliko kilometrov, so modificirani z neuradnimi nadomestnimi deli in imajo morda še slabo vzdrževan menjalnik. Modela kot sta Impreza in WRX ostaja med željenimi avtomobili, še posebej pa WRX STI s svojim 2,5-litrskim bokser motorjem in skoraj 300 konjskimi močmi.
トヨタ ランドクルーザー
Legendarni modeli トヨタ ランドクルーザー, kot so FJ40, FJ60 in FJ80 se še zdaj v svetu off-road zanesnjakov prodajajo kot vroče žemljice. V tem trenutku je model J100 še relativno poceni in dosegljiv, a tudi to ne bo več dolgo. Kot vsi Land Cruiserji pred njim je bil tudi ta model tehnološko v koraku s časom in bil opremljen z nočno kamero, senzorji proti prevračanju in prvim V8 motorjem. Glede na zanesljivost ki jo predstavlja Toyota, boste težko našli takšnega, ki bi imel malo prevoženih kilometrov. Pri Toyoti gre omeniti še poskočnega malčka ヤリスGR, ki bo, če sklepamo po aktualni priljubljenosti, nekega dne tudi predstavljal željenega klasika. Pozabiti ne smemo niti na tretjo generacijo Toyota MR2, ki je za mnoge poznavalce še vedno bolj zabaven avtomobil, kot bi si ga lahko omislili pri konkurentih.