認めることが必要だ!最近BMWは未来を見据えたクルマを多く発表しています。何よりも最近はデザインに関して意見が分かれており、BMW信者の陣営も二分している。新型BMW 7シリーズも同様です。
V kolikor pogledamo malček nazaj v preteklost in se samo spomnimo ekstravagantne maske BMW serije 4, ki ob predstavitvi ni doživela odobravanja, a smo se nanjo hitro navadili. Tako lahko samo upamo, da bo tako tudi z novo BMW serijo 7. Ta je še malček bolj ekstravagantna. A ne le maska. Mnogi elementi na avtomobilu so precej zanimivo izbrani in avto tako na fotografijah, kot video posnetkih marsikomu ne bo všeč.
Je pa dejstvo, da težko sodimo, ker kot zunanji opazovalci nimamo vseh informacij. Gre pa za vsekakor del oblikovne strategije prilagojen na okus, ki ni evropski in se močno spogleduje z Azijo. Tam do določene smernice oblikovanja avtomobilov popolnoma drugačne in kjer je trg, tam je potrebno biti uspešen. BMW se tako s svojim oblikovanjem prilagaja Kitajskemu trgu, kjer bo tale “sedmica” izjemno prodajno uspešna. Temu trendu oblikovanja se prilagaja tudi Mercedes-benz.
Ima pa BMW po skromnem mnenju našega uredništva še en izziv. BMW skuša prestopiti na električno stran z dvoživkami. Torej avtomobili, ki delujejo tako v novem, kot v starem svetu in ponujajo tako klasični, kot električni pogon. Identično je tudi pri seriji 7, ki živi v obeh svetovnih. S tem pa BMW izgublja tako imenovani “rob” in ni popolnoma v stiku s trendi. Namreč, če se resnično prilagodimo elektriki se da v avtomobilu arhitekturno in inženirsko narediti popolnoma drugačno zgodbo. S tem pa tovrstni avtomobili postanejo dosti bolj konkurenčni, na primer vodilnemu v industriji. Tak dokaz pri BMW je prav novi BMW iX, ki je pravi električni avtomobil in izjemno zanimiv izdelek – če ne najboljši v svojem segmentu, ki se zdi resnična prihodnost znamke BMW. Torej na nek način boljši kot Tesla X. In ta hip brez konkurence.
Ni pa BMW edini, ki je nekoliko sramežljiv. Takšen prehod na elektriko sta si izbrala tudi Mercedes-Benz in Audi. Razlike so v niansah in “pogumu” določene znamke. Tu bi pri BMW nekako pričakovali bolj pogumno in odločno potezo v svet nove mobilnosti.
Videz – novi BMW serije 7
Sledi videzu, ki je bil predstavljen na prenovljenem X7 v začetku tega meseca. Limuzina ima obliko deljenih žarometov, ki daje BMW-ju več svobode pri oblikovanju edinstvenega svetlobnega podpisa. Nova sedmica bo imela tudi osvetljeno masko. Že nekaj časa so značilne poravnane kljuke na vratih in izrazitejši Hofmeister upogib, ki poživi sicer umirjen stranski profil. Stranski profil se zgleduje po 4 generaciji sedmice E65, ki je vedno veljala za najbolj “grdo” sedmico vseh časov. Oblikovanje pa je bilo za tisti čas precej “nestandardno”, tako kot je to značilno za tokratno sedmico. Na zadku ni presenečenj. Gre za precej znane prijeme, ki jih poznamo že nekaj časa. Torej če se sprednji del novih BMW avtomobilov precej spreminja, pa so si pri zadku enotni, da zadeve delujejo. Zadnji del ima elegantne zadnje luči, na voljo s črnimi ali kromiranimi poudarki. Čeprav uradnega M7 ni, bodo vrhunski modeli serije 7 dobili štiri izpušne cevi. Električni i7 bo imela podobno zasnovo zadnjega dela, a bo ta skrivala izpuhe. BMW pa je tudi preoblikoval tudi slog oznake in poudaril številko modela nad različico, ki bo v prihodnosti prišla na druge modele BMW. Je pa nova sedmica, daljša in višja od prejšnje generacije. In tako zares velik avtomobil. Tudi zato platišča tudi 20” in več izpadejo precej majhna.
Samo o elektriki – novi BMW serije 7
Seveda! BMW serije 7 bo na ceste zapeljal s pogonom na “dinozavre” in v popolnoma električnem pogonu. Zdi se nam, da leta 2022 pri premium kupcih ni težava “polnjenje” električnega avtomobila. Tudi zato smo upali, na pogumno potezo proizvajalca, ki bi v tem segmentu lahko tvegal le z električnim avtomobilom in veliko premijsko baterijo. S tem pa bi lahko začel tranzicijo v električno prihodnost malo bolj resno in z večjimi koraki. In te so pomembni predvsem v premijskem razredu, kjer cena avtomobila ni odločujoč faktor. Kupci avtomobilov nad 100.000 evri ne štejejo novcev na način ali princip navadnih smrtnikov.
BMW bo novo serijo 7 ponudil z dvema bencinskima motorjema – 3,0-litrski turbo ali 4,4-litrski V8 z dvojnim turbopolnilnikom. Oba sta povezana z 48-voltnim blagim hibridnim asistenčnim sistemom. I7 ponuja popolno elektrifikacijo z dvema elektromotorjema, ki skupaj črpata 543 konjskih moči (399 kilovatov) in 744 njutonmetrov stalnega navora. BMW ocenjuje, da bo bo doseg nove sedmice okoli 482 kilometrov, po WLTP to pomeni nekje 590 km, ki pa so realni samo pri “mestni” ter obmestni vožnji in ne mešanem ciklu. Računate lahko torej na realni doseg pod 500 kilometrov, kar je za premijsko vozilo premalo. Naj samo omenim EQS in njegov realen doseg 600 km (Mercedes EQS 450+), ki je tista magična meja, ki jo premijsko vozilo na električni pogon leta 2022 mora doseči. Namreč, to je hipotetičen doseg poslovnega potovanja z enim polnjenjem. Na primer Ljubljana – Munchen.
BMWjeva nova sedmica je posebna! Na slikah in videu buri duhove. Kar je pravilno. In verjamem, da bo v živo dosti bolj impozantna, kot na slikah. Določeni avtomobili pač niso fotogenični.