최근 몇 년 동안 BMW는 디자인 접근 방식으로 자동차 애호가와 비평가의 의견을 나누었습니다. 가장 중요한 변화는? BMW 4시리즈에서 처음 목격된 세로형 신장 결석은 상당히 논란이 됐다. 너무 대담하다는 평도 많았고, 미래를 상징하는 대담한 행보라는 평도 많았다. 이제 BMW는 새로운 5시리즈 모델로 이 새로운 이미지를 고수하지 않는 것 같습니다. 오히려 그는 한 걸음 뒤로 물러났습니다! 7시리즈와 iX를 포함하여 최근 출시된 프리미엄 자동차는 브랜드를 따르는 사람들이 받아들인 새로운 디자인 스타일을 가지고 있습니다. 그러나 이것이 정말로 앞으로 나아갈 길입니까? BMW는 디자인과 전동화 사이를 오가는 "중간" 세계에 갇혀 있습니까? 이것은 BMW가 잘못한 것입니다!
BMW je nedavno predstavil novo serijo 5 za leto 2024, skupaj z njenim električnim dvojčkom, modelom i5. Po mnenju – vodje oblikovanja Domagoja Dukeca si lastniki Serije 5 ne želijo pretirane kontroverznosti – zato pri avtomobilu ni bilo pretiranega oblikovalskega poguma. Zastavlja se vprašanje, ali si lastniki BMW Serije 7 želijo kontraverznega dizajna ali bi raje videli nekaj bolj tradicionalnega? Ali res živimo v svetu posebnosti, ki je tako zelo zaželena pri kupcih premijskih znamk?! Ali je torej ta estetska poteza dobra ali slaba? Vsi se strinjamo, da imamo radi futuristični dizajn iX, ker je pogumen, ker deli mnenja – ali je lep ali resnično grd. Avtomobil v živo izgleda impozantno, a vseeno na trenutke malce nerodno. Hkrati pa se zavedamo, da prav avtomobili iz preteklosti – tisti, ki so delili mnenja, postajajo zbirateljske legende. Kakorkoli že, BMW serije 5 za leto 2024 ne bo zbirateljska legenda, temveč precej konzervativen BMW.
Situacija se še bolj zaplete, ko BMW uvaja elektrificirane modele, ki so, kot pravijo, “dvoživke”, z enako obliko za 얼음 그리고 EV različice. Vendar ta pristop, čeprav ima nekatere prednosti – prozivajalca stane manj – identična platforma za vse pogone, pomeni, da so BMW-jeve baterije v primerjavi s konkurenco (na primer Mercedes-Benz) približno 10% manjše, hkrati pa so avtomobili konstrukcijsko težji, ponudijo pa tudi manj notranjega prostora. Poglejmo, na primer, BMW i4 – eden najmanj prostornih električnih avtomobilov na trgu, preprosto zato, ker ohranja obliko, zasnovano za 얼음 avtomobile, torej serija BMW 4 Gran Coupe, ki je identičen avtomobil.
Če je bila posebnost BMW의 do zdaj vozljivost in odlična lega na cesti, se zaradi povečane teže in enotne platforme te prednostne značilnosti zmanjšujejo. Morda celo zaostajajo za prihajajočimi modeli drugih znamk, ki bodo imeli platforme, prilagojene izključno električni pogonski tehnologiji.
Domagoj Dukec trdi, da električni avtomobili ne bi smeli biti vizualno drugačni od običajnih. Teoretično se z njim lahko strinjamo. Vendar pa obstajajo številni detajli, ki električne avtomobile zaradi samega oblikovanja konstrukcije lahko naredijo drugačne – in pogosto zaradi tega boljše od običajnih ICE vozil. Sem spada predvsem večja prostornost v kabini, ki je pri nekaterih elektrificiranih modelih BMW omejena, ker so le prilagojeni iz modelov modelov z bencinskimi motorji.
반면에 그것은 메르세데스-벤츠 izbral drugačen pristop in razvil dve relativno neodvisni liniji vozil – EQ linijo za svoje električne modele in svojo tradicionalno linijo za ICE modele. Predvsem pa je izpostavil najpomembnejše modele v obeh svetovih. Tako je predstavil popolnoma drugačen vodilni model – serijo S in EQS. Podobno je storil pri konkurenci BMW serije 5, razredu E, kjer je elektrificirana verzija EQE popolnoma svoja zgodba. S tem bolje izraža, da je pripravljen na prihodnost.
BMW še vedno združuje električne, hibridne in običajne avtomobile na isti platformi. Ali je to korak nazaj? To dela BMW narobe!
Ko gledamo BMW 5 시리즈 za leto 2024, moramo to obliko videti v luči prihodnosti. Treba je pomisliti na kruto dejstvo, da bo ta avtomobil na cestah vsaj do leta 2032. V tem času se bo na trgu pojavil val popolnoma električnih vozil iz 아시아, ki so od samega začetka zasnovani kot čisto električni. Ti avtomobili bodo nedvomno imeli veliko prednosti. In ne morem si pomagati, da ne bi verjel, da bo ta BMW že čez nekaj let deloval nekonkurenčno zastarel, predvsem ker se tako močno zadržuje v trenutni generaciji in ne nudi bistvenih ali revolucionarnih sprememb.
Toda, ali je BMW Serija 5, predstavljena pred kratkim, res pripravljena na to prihodnost? Če smo iskreni, se zdi, da ta avtomobil močno ostaja v sedanjosti. Primerjava silhuete trenutne in nove generacije to le potrdi. Prav tako pa je prednji del enak kot nekaj let stari BMW Serije 2 Gran Coupe. Ne gre toliko za vprašanje estetike ali oblikovanja, kot tudi temveč za vprašanje praktičnosti in funkcionalnosti. Navsezadnje bo v prihodnosti vse več ljudi iskalo električne avtomobile, ki ne le izgledajo futuristično, ampak tudi ponujajo konkretne prednosti, kot je večji potniški prostor.
BMW je še vedno eden od vodilnih v industriji, in ne dvomimo, da so sposobni inovacij. To dokazujejo na področju pogonov, saj so izjemno učinkoviti na podlagi precejšnjih pridobljenih izkušenj iz področja elektrifikacije. Toda ali je njihova trenutna oblikovalska strategija res tista, ki jim bo omogočila, da ostanejo na vrhu? To je vprašanje, ki ga bomo še naprej zastavljali. In ne glede na to, kaj si mislimo o Dukecovih izjavah, jasno je, da je to vprašanje, ki bo še naprej odmevalo v industriji.
Ob vsaki tehnološki revoluciji se zgodi, da določene blagovne znamke potonejo in ostanejo v preteklosti. Se to morda dogaja tudi BMW?! Ali to dela BMW narobe?!
Ko se avtomobilska industrija premika proti elektrifikaciji, je eno gotovo – potrebujemo vozila, ki so pripravljena na prihodnost, ne na preteklost, ali sedanjost. Za zdaj se zdi, da BMW morda potrebuje malo več poguma, da bi resnično napredovali. Hkrati pa potrebuje spremembo podjetniške kulture. In to ne le pri oblikovanju, temveč tudi pri zasnovi in funkcionalnosti svojih električnih vozil. Le tako bodo lahko konkurirali z novimi igralci na trgu in ostali na vrhu v prihajajoči električni dobi.
Pri tem konkurenca ne prihaja le iz 독일의, ampak tudi z inovacijami in zanimivimi zgodbami iz vzhoda. Na BMW je, da se odzove na te izzive in se ne boji preizkusiti novih pristopov v oblikovanju in tehnologiji. Za prehod v novo dobo ne bo zadostovala le značka na nosu. Temveč bo potrebno tudi nekaj pokazati. In predvsem ne le tisto, kar je skrito očem.