fbpx

7 ongebruikelijke, waargebeurde en fascinerende feiten over thee

Wist je dat ze in Tibet thee drinken met yakboter en zout. In Noord-Afrika worden muntblaadjes aan thee toegevoegd en in het Verre Oosten wordt groene thee zonder toevoegingen gedronken. Dit drankje wordt op verschillende manieren gedronken en de feiten erover zullen je verrassen.

Tukaj je nekaj nenavadnih, resničnih in fascinantnih dejstev o čaju.

1. Na svetu je približno 3000 različnih vrst čajev

Poznavalci čajev pravijo, da je okus določenega čaja odvisen od tega, kje raste in za kakšno vrsto grmičevja gre. Čaji, ki so na voljo v trgovinah, so sestavljeni iz različnih vrst čajev, ki so združeni skupaj.

Okus čaja je odvisen od grmičevja in lokacije, kjer raste.
Okus čaja je odvisen od grmičevja in lokacije, kjer raste.

2. Metin čaj ni čaj, je infuzija

Vsi čaji, ki so označeni z oznako thee, morajo nastati iz listov rastline Camellia sinensis. Vsa ostala kruiden (npr. meta) ali fruit (npr. malina) so zgolj vodni izvleček iz rastline. Veliko podjetij čaju zgolj da ime “čaj”, ker je to nekaj, kar se da v skodelico heet water, is voor BuzzFeed povedala strokovnjakinja za čaje Kate Woollard.

Pravi čaj mora nastati iz listov rastline Camellia sinensis.
Pravi čaj mora nastati iz listov rastline Camellia sinensis.

3. Mleko v kavi kaže na socialni status

Pitje čaja z mlekom je povezano s slabo kakovostjo porcelana, pravijo poznavalci. Ko so v preteklosti v slabo skodelico nalili vroč čaj, je ta počila. Da bi to preprečili, so nalili mleko. Z uporabo kakovostnejših skodelic pa tega ni bilo potrebno početi več. Melk v čaju je začelo simbolizirati prestige, ki ga je uporabnik izkazal z uporabo najboljšega porcelana, in tudi višji socialni status. Mleko v čaju ni rezultat dobrega okusa, ampak prestiža.

Mleko v čaju je nekoč predstavljalo višji socialni status tistega, ki ga je pil.
Mleko v čaju je nekoč predstavljalo višji socialni status tistega, ki ga je pil.

4. V 18. stoletju so zaradi neizmerne dragocenosti čaj hranili v zaklenjeni skrinjici

Čaj, uvožen v Europa konec 17. stoletja, je bil dragoceno blago, ki so ga varno hranili v zaklenjenih skrinjicah. Takšne škatle, ki jih lahko najdemo tudi v V&A muzeju, so pogosto vsebovale več predalov s kovinskimi škatlami za shranjevanje različnih vrst čajev ali sladkorja.

Skrinjica za shranjevanje čajev.
Skrinjica za shranjevanje čajev.

5. Zaradi zaslužka so v čaj dodajali aditive

Avtorica knjige o čajni tradiciji Lisa Boalt Richardson piše, da so v 18. stoletju čaj tudi nezakonito uvažali. Zaradi dobička so tihotapci tako ogrozili čistost čaja, saj so mešali čaj z listi drugih rastlin. Dodajali pa so tudi vejice dreves, žagovino En ovčji gnoj.

Čaj so tihotapili in ga mešali z drugimi snovmi.
Čaj so tihotapili in ga mešali z drugimi snovmi.

6. Čajne vrečke so izumili na začetku leta 1900

Kar nekaj je razprav o tem, kdaj je bila prvič izdelana čajna vrečka. Leta 1901 sta ga patentirala Robert C. Lawson in Mary Molaren iz Milwaukee, sedem let pozneje pa je ameriški poslovnež Thomas Sullivan začel proizvajati vzorce čaja v finih svilnatih vrečkah, ki so jih kupci dali naravnost v vročo vodo.

Čajne vrečke so izumili na začetku 20. stoletja.
Čajne vrečke so izumili na začetku 20. stoletja.

7. Za pripravo idealne skodelice čaja obstaja britanski postopek priprave

Združenje britanskih proizvajalcev čajnih izdelkov, Odbor za trgovino s čaji in Ministrstvo za kmetijstvo, ribištvo in prehrano so leta 1980 oblikovali standarde za pripravo čaja. Če sledite tem navodilom, boste lahko pripravili idealen čaj. Potrebujete lonec iz porcelana. Na vsakih 100 ml vode morate dodati dva grama čaja. Temperatuur ne sme presegati 85 stopinj Celzija, za optimalen okus in občutek, pa mora biti thee, ko ga postrežete, nad 60 stopinj Celzija.

Čaj lahko tudi pripravite po britanskem receptu.
Čaj lahko tudi pripravite po britanskem receptu.

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.