fbpx

Citroën Cxperience - komt de CX terug op het toneel?

Citroën Cxperience

Op de Autosalon van Parijs (1-16 oktober 2016) zal Citroën dit jaar naast de nieuwe generatie van het C3-model ook de Citroën Cxperience-conceptauto tonen, die de toekomstige ontwerprichtlijnen van dit Franse merk bekendmaakt. Het is een sedan van 4,85 meter lang zonder B-stijl (wat een gevoel van meer ruimte binnenin creëert), waarmee ze het gat willen opvullen in de klasse van grotere voertuigen, die nu wordt opgevuld met het C5-model, dat al rijp voor vervanging, en het DS5-model. Brengt Citroën de CX weer tot leven?

Citroën Cxperience het is hibridno konceptno vozilo, ki ga bodo Francozi predstavili na pariškem avtosalonu in napoveduje nove oblikovalske linije, ki bodo krasile prihodnje Citroënove avtomobile večjih dimenzij. V dolžino meri 4,85 metra, v širino kar dva, je pa bolj nizke rasti, saj seže le do 1,37 meter. Zahvaljujoč trimetrski medosni razdalji in kratkim previsom deluje zelo impresivno, če dodamo še vrata z nasprotnim in navpičnim odpiranjem ter 22-palčna kolesa (premer 56 centimetrov), pa naša opazka sploh drži.

Citroën Cxperience se bo predstavil v Parizu.
Citroën Cxperience se bo predstavil v Parizu.

Pri Citroënu so s tem konceptom v ospredje postavili dizajn in tehniko. V sprednjih odbijačih so krmiljene odprtine za vstop zraka, ob straneh pomična zakrilca, zadnji spoiler pa skrbi za boljšo aerodinamiko hibrida. Tako kot sprednje so tudi zadnje luči v obliki črke V.

LEES VERDER: Novi Citroën C3 – svežina in drugačnost

Notranjost Citroëna Cxperience je futuristično-minimalistična, rumeno oblazinjena in z dodatki orehovega lesa. Osrednji del je sicer armaturna plošča z lebdečim 19-palčnim zaslonom (omogoča delitev na dve okni v različnih razmerjih ali celostno razgrnitev), zadnji potniki pa stvari upravljajo prek tablice.

Citroënu Cxperience se bo v Parizu pridružil novi C3.
Citroënu Cxperience se bo v Parizu pridružil novi C3.

Citroën z vzmetenjem nikoli ni razočaral in tako bo ostalo tudi v prihodnje. Za nadstandard voznega udobja bo skrbel napreden modul vzmetenja s progresivnimi hidravličnimi omejevalci nihanja. Inženirji so ga opremili s priključnim hibridnim pogonskim motorjem. Motor z notranjim zgorevanjem razvije med 110 in 147 kW, električni brat, ki je zadolžen za zadnji par koles, pa 80 kW. Največja skupna moč bencinsko-električnega hibridnega sklopa znaša 223 oz. 300 pk.


V mestu lahko pelje zgolj na elektriko (do 60 km je t. i. Zero Emission Vehicle – ZEV), pri višjih hitrostih pa pobudo prevzame bencinski motor. Moč na kolesa prenaša Automatische transmissie met 8 versnellingen. Verjetno ste opazili, da vzvratna ogledala niso takšna, kot smo vajeni. To je, zato ker je tudi Citroën zajahal trend s kamerami namesto ogledal. Kameri zagotavljata popoln pogled okoli vozila (pošiljata sliko na zaslona na notranji strani prednjih vrat). Pri Citroënu pravijo, da koncept Citroën Cxperience ne predstavlja nobenega prihodnjega serijskega modela, bi se pa oblika lahko prenesla na večje modele.

Citroën Cxperience:

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.