Hoewel het woord smart bij de geboorte aan het Smart-voertuig is gegeven, is het eigenlijk maar een klein en niet bijzonder slim voertuig. Een echt slim voertuig moet zichzelf en zijwaarts kunnen rijden, zoals de Smart kleine EO Smart ''Connecting Car'' 2 weet is het spitsuur een nachtmerrie en een vrije parkeerplaats een wens.
Hoewel het is pametni avto EO Smart ”Connecting Car” 2 zgolj prototip, nekatere njegove inovacije ponujajo vpogled v prihodnost pametnih in fleksibilnih vozil. Z velikimi stekli in vrati z dvižnim odpiranjem pa že sicer spominja na nekaj, kar bi prinesli iz prihodnosti. In tako se tudi vozi. Vsa štiri kolesa avtomobila EO 2 se namreč zasukajo met 90 graden, kar pomeni, da so lahko tudi povsem pravokotna na karoserijo. Ta sistem mu ne omogoča le, da se vrti v popolnem krogu, ampak tudi diagonalno vožnjo in vožnjo vstran, kar bi lahko pomenilo konec bočnega parkiranja. Ste tudi vi začutili olajšanje?
In četudi pa ste še tako vešč voznik, je včasih tudi za vas parkirno mesto enostavno premajhno, najsi imate še tako majhno vozilo. 750-kilogramski EO 2 ima rešitev tudi za takšno zagato, saj se lahko stisne oziroma delno zloži sam vase kot rakovica oziroma pasavec (iz 2,5 metra se skrči na 1,5 metra dolžine, vsa kolesa pa medtem ostanejo na tleh).
LEES VERDER: Prvi samovozeči tovornjak pridobil šoferski izpit – Inspiration Truck
Kot, da vse to že ne bi bilo dovolj, želijo Nemci s konceptom ”Platoon” (princip istočasne vožnje) na novo izumiti dnevni prevoz (na delo, v trgovino,…). Vsak EO 2 je namreč povezan z drugim avtomobilom EO 2. Ob aktivaciji sistema avto postane vagonček, skupaj pa tvorijo neke vrste vlak iz avtomobilov. Velika prednost tega je, da vozniki priklopljeni na ”omrežje” Platoon lahko dajo roke proč od volana in uživajo, saj avto tedaj preklopi v samovozeč način vožnje. In na delo se tako peljete kot v lastnem kupeju v vlaku. Zaenkrat še ni znano kdaj in če sploh bo EO 2 zapeljal na ceste.
Meer informatie:
robotik.dfki-bremen.de