Batman, de ridder van de duisternis, heeft al in een aantal kostuums over de strip- en filmbanen gelopen. In 75 jaar, zoveel jaren als dit antiheldenpersonage telt, is er verder geen enkele ‘strip-/film’collectie afgeweken van de zwarte kleur – zijn imago moet (fysiek) vermengen met duisternis en (poëtisch) donkere persoonlijkheid – en daarom hij ging zo vaak naar de designeroperatietafel voor zijn logo, dat in de loop der jaren meer incarnaties heeft gezien dan David Bowie.
Batman svoj logo menja kot Bruce Wayne gate. To samo priča, da za njim ni neke klasične logotipovske filozofije, ki gradi identiteit prav skozi nepermutirani videz. Batmanov emblem je šel namreč prevečkrat ‘pod nož’, čeravno vseskozi ohranja svojo krilato geometrijo.
V trinajstih filmih je samo ena različica preživela več kot en celovečerec in sicer tista, ki se je prvič pojavila na prsih Batmana v Vitezu teme in nato še v Vzponu Viteza teme. V stripih je bilo ‘fluktuacij’ še več, petnajst, če smo natančni, a tam so bile spremembe bolj latentne oz. subtilne kot na filmskem platnu in ponavadi so nastopile s prihodom novega risarja.
LEES VERDER: Batmobil – Lego Dark Knight Tumbler
Slavnih ušes na logotipu sprva sploh ni bilo, a so mu zrasla še isto leto (1939). Pravzaprav je imel znak kar burno ‘otroštvo’, saj dolgo ni našel svoje prave identitete. To se je zgodilo šele leta 1966, ko se je okoli njega pojavila rumeni oval, ki je vztrajal več kot tri desetletja. Jasno, potem je nastopila kriza srednjih let in v zadnjih dveh desetletjih je logotip dobil kovinski 3D dotik, ki se kar nekako izgubi, ali bolje, zlije z njegovimi prsmi, pa ne, ker bi imel po novem vsadke, pač pa ker je kostuum postal bolj kot ne oklep. Novo lepotno operacijo je emblem doživel pred začetkom snemanja filma Batman Vs. Superman: Dawn Of Justice, ki prihaja v kina leta 2016. In Batmana več kot očitno daje nostalgija, saj se znak vrača k videzu iz leta 1986.
Infografika: