In 2013 werd hij misschien uitgelachen, maar Elon Musk, de oprichter van Tesla en medeoprichter van PayPal, ook wel de Steve Jobs van de mobiliteit genoemd, testte met succes het transportsysteem van de toekomstige Hypeloop (die hij zelf omschreef als een mix tussen een Concord-vliegtuig, een elektromagnetisch pistool, een tafel voor airhockey en amusementstreinen van de dood) legde alle twijfelaars het zwijgen op. Onlangs publiceerde het bedrijf Hyperloop One een video van de eerste test van het supersnelle transportsysteem, dat snelheden tot 1200 km/u zal bereiken; hiermee kreeg het project zijn eerste serieuze vorm. Zullen we in de toekomst over een uur in Parijs aankomen?
Po letalih, avtomobilih, vlakih in vodnih plovilih se nam obeta še peta oblika transporta: Hyperloop, kot ga je poimenoval njegov izumitelj Elon Musk. Medtem ko nas njegovi elektrische auto's delajo vse manj odvisne od nafte, razvija tudi druge oblike prevoza, prijaznejše do okolja. Hyperloop temelji na premikanju aluminijaste (potniške) kapsule v cevi oz. zračnem predoru s stranskimi blažilniki, hitro gibanje, do hitrosti 1200 km/h (na Dunaju bi bili iz Ljubljane potemtakem v manj kot 20 minutah), pa mu omogoča nizek zračni tlak.
Hyperloop je svoj prvi test prestal v ameriški Nevadi, kjer je Hyperloop Technologies, ki se je v času testiranja preimenoval v Hyperloop One, postavil testno mesto, ki ga sestavlja 800 metrov tračnic za preizkus transportnega sistema prihodnosti. Do konca leta 2016 naj bi podjetje zgradilo in testiralo tudi kapsulo, progo in računalnik, ki ga bo upravljal.
Kaj sploh je Hyperloop? Gre za izjemno hiter in energetsko učinkovit prevoz v podtlačni cevi, saj kombinacija nizkega tlaka in brezstičnega premikanja kapsule za prevoz ljudi in tovora zmanjša količino trenja in posledično porabo energije. Cevi naj bi bile opremljene tudi s solarnimi celicami, celoten sistem pa naj bi proizvedel več energije, kot jo bo porabil. Prva oblika tovrstnega prevoza bo mogoča na relaciji San Francisco–Los Angeles.
Način prevoza, ki ga ponuja Hyperloop, sicer ni iz in 2013, ideja namreč sega v davno leto 1827, ko je izumitelj ladijskega vijaka Josef Ressel gepresenteerd sistem pnevmatske pošte, ki je doživel številne nadgradnje. Sistem pnevmatskega prevoza je po pol stoletja ugasnil, saj so vozila v ceveh često obtičala. Pod nosom se je moral obrisati tudi projekt pnevmatske železnice pod reko Temzo, ki ga je pokopala predvsem finančna kriza.
LEES VERDER: Tesla Model 3: De auto waarvoor een grotere wachtrij staat dan de nieuwe iPhone
Ta očitno ne more do živega Elonu Musku in njegovim projektom, ki za vedno spreminjajo tok zgodovine.
Meer informatie:
hyperlooptransp.com