Ikea ververst regelmatig haar productassortiment, maar een oplettend oog heeft gemerkt dat één product niet uit hun assortiment en catalogus verdwijnt: de Poäng fauteuil. De fauteuil van de Japanse ontwerper Nobora Nakamura viert deze dagen zijn eerbiedwaardige 40-jarig bestaan. Het is de best verkochte fauteuil van Ikea. Zelfs vandaag de dag verkoopt Ikea elk jaar maar liefst 1,5 miljoen eenheden. Heb jij het ook in huis?
Ste že slišati za Poäng? Verjetno ne. Zagotovo pa ste ga kdaj že videli. Gre za Ikein najbolj prodajan fotelj v zgodovini s 40-letnim stažem. Ikea je od leta 1976 izdelala že prek 30 milijonov primerkov in jih še danes vsako leto proda 1,5 milijona. Ni slabo za stol predpotopnega, a večnega dizajna. In zakaj je Poäng takšna komercialna uspešnica in brezčasna ikona?
LEES VERDER: De Belgen brachten de nacht door in een Ikea-winkel nadat ze zich in een kast hadden verstopt
Skrivnost leži v briljantni zasnovi. Poäng je vzdržljiv, eleganten in udoben. ‘U’-dizajn omogoča lahno pozibavanje, ki sprošča. Skozi čas je bil fotelj deležen zgolj kozmetičnih popravkov, predvsem na račun daljše obstojnosti in cene. Še največkrat sta se zamenjala vzorec in barva oblazinjenja.
Največjo spremembo je naslanjač, ki je sprva slišal na ime Poem in ga je zasnoval Noboru Nakamura – ta se je Ikei pridružil leta 1973 in jo leta 1978 zapustil ter ustanovil lastno pohištveno podjetje –, doživel leta 1992, wanneer het kovinsko konstrukcijo zamenjal za leseno. Fotelj se je tudi nekoliko zožil, na račun tega pa je postal tudi precej cenejši. Istega leta so ga iz Poem preimenovali v Poäng.
V čast 40-letnici je Ikea izdala nov okvir in dodala šesterico novih potiskov.
Meer informatie:
ikea. com