fbpx

Wat wordt er nieuw in de toekomst van de luchtvaart?

Het is nog niet zo lang geleden dat schermen op de rugleuningen van de voorstoelen in vliegtuigen sciencefiction waren, toen bellen vanaf een hoogte van 11.000 meter onmogelijk was, laat staan een draadloos netwerk. Tegenwoordig wordt dit allemaal als vanzelfsprekend beschouwd. En die telefoons in vliegtuigen. Die zijn al lang weg. Ook is er geen gebruiker meer die alleen maar wil vliegen. Hier is nu een technologisch "bewuste" reiziger. Het assortiment is hiervoor geschikt en luchtvaartmaatschappijen, waaronder NASA, zijn altijd op zoek naar verbeteringen.

Kaj je naslednje velika stvar v letalski industriji? Morda leteči krof, še več zaslonov? Letala brez oken? Poglejmo, kakšne (letalske) karte skriva komercialno letalstvo.

LEES VERDER: Skylon: een vliegtuig dat ons in vier uur overal en in de ruimte brengt

”Zelena” letala

Zelena letala so na poti.
Zelena letala so na poti.

Marca se bosta na polet okoli sveta z lastnim letalom na sončno energijo odpravila Švicarja Bertrand Piccard in André Borschberg. Če bo poskus uspel (potekal bo v etapah) bodo fosilna goriva v prihodnje izgubila precejšen del svoje klientele. Potem je tu serija N+3 od NASE, ki je skok za tri generacije v prihodnost letal in ki bo imela izjemno malo emisij. Eden od modelov se bo imenoval Double Bubble in bo nekoliko počasnejši kot današnja komercialna letala, bo pa zato posekal emisije za kar 70%. Naslednji v vrsti zelenih letal je Sky Whale, letalo španskega oblikovalca, ki lahko prepelje 755 ljudi in vzleti vertikalno. V zelenem klubu pa je tudi evropski Airbus PRO green Aircraft Concept, ki se bo na vseh segmentih posluževal eko-prijaznih rešitev.
Wanneer: se že dogaja

Delitev naslonjala za roke

To ni papirnati avijonček ampak Soarigami.
To ni papirnati avijonček ampak Soarigami.

Borba za rugleuning, ki si ga običajno delita sedeža, ki mejita en na drugega, je stara reč in smo jo vajen predvsem iz kinodvoran. A ista težava se pojavlja tudi na letalih, kjer pa bo zadrego v prihodnje reševal Soarigami, naprava, ki jo bo potnik lahko prinesel na letalo. In v čem je “fora”? Gre za ”nastavek”, ki bo za enkrat povečal obstoječe naslonjalo, ga razmejil in podaljšal. Narejen bo iz neoprena in plastike, stalo pa bo okoli 25 euro. Vohamo novega ”branilca kolen” (knee defender)?
Wanneer: letos, leta 2015

Zasloni… zasloni vsepovsod

V prihodnosti se zna zgoditi, da bodo zdaj bele plastične stene notranjega trupa zamenjali interaktivni zasloni. Poleg tega je še mnogo drugih površin, ki jih je mogoče bolje izrabiti in jim nameniti interaktivno vlogo. Ko je francosko podjetje Technicon Design predstavilo letalo brez oken IXION, so verjetno zavriskali predvsem tisti, ki jih muči klavstrofobija, saj kar naenkrat ne bodo več zaprti v tubo. Notranjost bo namreč oblečena v OLED panele, ki bodo s pomočjo zunanjih kamer prenašali sliko okolja v realnem času in nudili panoramische uitzichten po izbiri.
Wanneer: v naslednji 10-20 letih

Leteči krof

Krofasto letalo.
Krofasto letalo.

Ko se enkrat vkrcamo v letalo, smo v trenutku le še ena sardela v konzervi. Ozek prehod je edini prost za gibanje, pa še to pod pogojem, da tam s svojim vozičkom barikade ni postavil/a stevard/esa. Inovatorji skušajo to spremeniti in se med seboj kar prerivajo, kdo bo naredil bolj ruime cabine. Airbus tako želi patentirati koncept Letečega krofa, ki bi bil po obliki tak kot krof, kar bi pomenilo več prostora za beweging, tudi krila pa bi bila nadaljevanje nosu letala in ne bi štrlela tako kot zdaj. Po novem bi torej vstopili v ”avditorij”, samo letalo pa bi bilo tudi bolj aerodinamično, kar posledično pomeni manjšo porabo in manj emisij. Ker precej odstopa od poznanega, je prihodnost krofa še negotova.
Wanneer: ne tako zelo kmalu

Prilagodljiv sedež

Sedež, ki spreminja slog.
Sedež, ki spreminja slog.

Eden projektov, ki je pod drobnogled vzel stole, je ”Butterfly seat”, sedež metulj. Njegova odlika, poleg nudenja udobnosti, naj bi bila, da bi ga lahko v zelo kratkem času spremenili iz sedeža za ekonomski razred v sedež za poslovni razred. Seveda bi oba razreda ostala, toda opcija, da je lahko na voljo več sedežev nižjega/višjega ranga, prinaša flexibiliteit od katere bi koristili tako potniki kot letalske družbe. Nekateri leti imajo namreč visoko popraševanje po poslovnem razredu, spet na drugih je slika povsem drugačna. In če lahko obem zahtevam ugodi isto letalo, zmagamo vsi.
Wanneer: v naslednjih nekaj letih

Prvi razred s petimi zvezdicami

Prvi razred bo dobil nadgradnjo.
Prvi razred bo dobil nadgradnjo.

Pri preoblikovanju največjega potniškega letala na svetu, dvonadstropnega Airbusu A380, oblikovalsko podjetje Acumen v zgornji etaži načrtuje devet apartmajev prvega razreda. Od tega se jih bo lahko šest, kot je to praksa v nakaterih hotelih, združilo. V prihodnje pa A380 kani imeti celo bowling stezo. Seveda pa še zdaleč Airbus ni edini, ki dela na takšnih priboljških.
Wanneer: se že uresničuje (npr. spa centri, bari v kabinah,…)

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.