fbpx

De nieuwe Toyota Prius, de pionier van de hybridetechnologie, heeft voor de vierde keer zijn rimpels zien vervagen

Toyota Prius četrte generacije

In 1997 sloeg Toyota een nieuw blad in de geschiedenis van de autosport toen het de wereld de eerste Prius presenteerde. Later volwassen geworden, is de vierde generatie van de pionier op het gebied van hybride technologie bij ons, die is ontworpen op een volledig nieuw modulair New Global Architecture (TNGA)-platform. En net zoals het originele model ons verraste met zijn uiterlijk, verrast ook de nieuwe Prius ons met zijn uiterlijk. Passend bij de jaren.

Een nieuwe Toyota Prius is voor Toyota, ki letno prodaj največ avtomobilov na svetu, verjetno najpomembnejše vozilo, pa ne toliko zaradi hibridne tehnologije in nadaljevanje te zgodbe, kot zavoljo modularne platforme TNGA, ki bo osnova za njene prihodnje modele in klestenje stroškov proizvodnje (novi Prius si bo delil dele in motorje z bodočimi modeli). Ta jim je dala več umetniške svobode ko gre za obliko, saj so lahko izdelali nov sistem hibridnega pogona.


Novi Prius, ki v dolžino meri 4,55 meter, v višino 1,49 m, v širino pa so mu namerili 1,77 metra, se oblikovno močno naslanja na model na gorivne celice Miraia in je precej bolj športnega videza kot predhodnik (letnik 2009), ponaša pa se tudi z izboljšanim elektromotorjem na litij-ionsko baterijo. Ta bo nekoliko manjši, bo pa imel Prius ”4” dodatno pogonsko enoto za zadnja kolesa, t.i. električni štirikolesni pogon pa bo ”operativen” do hitrosti 50 km/u. Njegov partner bo 1,8-litrski bencinski V4 motor, skupno pa naj bi zmogla 110 kW moči. Za dostavo le-te na kolesa bo zadolžen CVT menjalnik. Sprva bo kupcem na voljo klasični hibrid, ki pa naj bi prihodnje leto dobil bratca v priključnem (plug-in) hibridu (njegov baterijski domet bo med 48 in 56 km).

Toyota Prius tretje generacije po šestih leti žezlo predaja mlajši.
Toyota Prius tretje generacije po šestih leti žezlo predaja mlajši.

Novemu Priusu so inženirji izboljšali vozne lastnosti, nova platforma je težišče postavila letvico nižje (to prinaša boljšo stabilnost in vodljivost) in oklestila težo vozila, boljši je krmilni mehanizem, tudi poraba pa naj bi ”upadla” za 15 odstotkov (na 3 litre goriva na 100 km).

LEES VERDER: Toyota Ultimate Utility Vehicle (UUV) – de ultieme minivan

Brez ”prask” je ni odnesla niti notranjost, saj je potovalna kabina povsem nova in še bolj radodarna do potnikov. Poleg naštetega naj bi imel Prius kar 40-odstotni toplotni izkoristek motorja, kar je nov rekord med bencinarji, bo pa tudi tišji in enakomernejši. Na račun manjše hibridne baterije in novega zadnjega vzmetenja se je povečal njen prostor v prtljažniku, bolje pa so založili tudi varnostni paket opreme ”Toyota Safety Sense”, ki ima po novem radarcruisecontrol, medtem ko je sistem za zaznavanje nevarnosti trčenja bogatejši za zaznavanje pešcev.

Meer informatie

Meer informatie:
toyota. com

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.