Terwijl het segment van SUV’s of offroad-SUV’s voortdurend aan populariteit wint, bieden veel merken ook het alternatief aan van sportwagens met offroad-verbeteringen en standaard vierwielaandrijving. Een van de beste voorbeelden in zijn soort is al jaren de Škoda Octavia Scout, die in de laatste generatie een grote stap voorwaarts zette op het gebied van geavanceerde technologie en uitrusting voor meer veeleisende klanten.
V avtomobilskih učbenikih (če bi obstajali), bi pod oznako scout našli razlago, da gre za terensko različico Škodinega modela octavia, ki ponuja terenske ojačitve in zaščito v obliki plastičnih obrob spodnjega dela karoserije in zaščite podvozja in motornega prostora. Zraven bi pisalo tudi, da jo poleg terenske podobe zaznamujejo tudi zmogljivi štirikolesni pogon, ki je pri tretji generaciji modela octavia (in drugi scouta) dobil zmogljivo haldex sklopko pete generacije s pomočjo katere so terenske zmogljivosti povsem na ravni terencev.
Škodo Octavio glede na zunanjo podobo, na čelu z na črno ozadje postavljenimi luči, ki že serieel svetijo v kombinaciji biksenonske in LED tehnike, hitro prepoznaš. Kroma se zdi ravno prav, vtis, ki ga kot celota scout pusti, ko zapelje mimo, pa je zelo dober. To pomeni tudi dober imidž, ki ga takšna vozila morajo imeti, saj ponavadi predstavljajo TOP ponudbo določenega modela in tudi znamke.
LEES VERDER: S škodo octavio scout po tekmovalni stezi za motokros
V primeru testnika je šlo v bistvu za terensko različico octavie RS, vsaj dizelske različice le- te, o čemur dovolj zgovorno priča motorizacija. V primeru testnika je pod pokrovom namreč garala bolj zmogljiva različica 2,0-litrskega TDI motorja, ki razvije 135 kW in 380 Nm navora v širokem razponu vrtljajev. Tako kot RS-ka tudi scout kupcu prepusti odločitev med šeststopenjskim ročnim menjalnikom in čislano DSG prestavno avtomatiko. Testnik je premogel slednjo, s katero Škoda octavia scout postane prava poslovna-terensko-družinska mula in ponuja praktično najboljše vseh svetov.
Poglavitno razliko, kot že omenjeno, pomeni vierwielaandrijving, s pomočjo katerega se bodo lastniki octavie scout samozavestno spopadli tudi z večjimi terenskimi izzivi. Razlog za tolikšno samozavest leži v zmogljivi haldex sklopki pete generacije, ki na vsako kolo v delčku sekunde odmeri optimalno količino navora, v praksi pa voznik zgolj dozira plin in vrti volan. Za vse ostalo pa poskrbi elektronika. Pri spuščanju po klancu navzdol, pa ni potrebno niti to, saj z vklopom programa “off road”, voznik potrebuje zgolj usmerjati vozilo, elektronika pa prevzame vse ostale vajeti. Poraba se glede na vse (4WD, avtomatiko, zimsko obutev) ni zdela pretirana. Prej nasprotno. Tudi z dinamično, a ne potratno vožnjo se boste zlahka zadrž(ev)ali pod mejo sedmih litrov, varčevanje pa porabo približa šestim litrom.
Da ne bo pomote. Cestni suvi, ali vsaj (določeni) pravi terenci zmorejo premagovati še težje prevozne terene, določeni enoprostorci pa zmorejo ponuditi več kot 610 do 1.740 litrov uporabnega prostora v prtljažniku ter določene limuzine več poslovnega udobja. Ampak na prste ene roke lahko naštejemo modele, ki zmorejo vse troje opravljati tako dobro kot Škoda octavia scout. Tako jo zlahka naložiš z vso kramo in odideš z družino na obalo, ali se podaš na kampiranje v divjino. V prtljažniku je prostora tudi za potrebe večjih družin, opremljenost pa ponuja številne pritrditve in prilagoditve prostora. Pohvaliti moramo tudi dejstvo, da je za odmik roloja (še vedno) dovolj le dotik zunanjega roba, podiranje sedežev pa je, zgolj s potegom ročice, možno tudi iz prtljažnika. Testnik je ob tem premogel tudi električno odpiranje/zapiranje prtljažnika, ki pa ga spremlja nadležno piskanje v slogu vzvratne vožnje kombijev.
Tudi glede ostale opreme, je na seznamu odplačil ostalo bore malo. Testnik je poleg že omenjenega namreč premogel tudi pametni ključ in tipko za zagon vozila, katere postavitev (tako kot umetelne imitacije lesa na sredinsko konzoli) pa še kaže na določeno mero varčevanja. Presneti pa dejstvo, da so v opremi poleg tovarniške navigacije in audio sistema priznanega proizvajalca tudi radarcruisecontrol en zelfs dodatnega grelca vozila (bolj znanega kot webasto). Že v osnovi pa je testnik premogel usnjeno oblazinjenje (kombinacijo alkantare in usnja), sledljive biksenonske luči in elektrifikacijo in gretje sedežev. S tem je octavia in z njo Škoda vsekakor odločno zakorakala tudi v poslovni segment, se pa nam je ob tem porajalo vprašanje, kakšna je končna cena, tako polno opremljene octavie scout.
Bojazen glede cene se je izkazala za upravičeno, saj je cena z osnovnih 32 tisočakov (za 135 kW različico z DSG avtomatiko), zrasla op zasoljenih 42 tisočakov in pol, kar je za ta model in znamko težko predstavljivo. Za ta denar sicer dobite popolno opremljen avtomobil, ki ponuja tudi prej omenjen odličen kompromis prostornosti, udobja in terenskih zmogljivosti, ampak pri bolj renomirani konkurenci dobiš za podoben znesek tudi že srednje velikega suva s podobno količino opreme in moči pod pokrovom. Čeprav bi mi v garažo kljub vsemu raje zapeljali octavio scout, pa se bojimo, da bi se večina kupcev odločila ravno nasprotno. Moda je pač moda, in suvi gredo še vedno dobesedno za med.
Meer informatie over het model op: www.skoda.si/octavia_scout
Prijs testmodel: 32.042 evrov (osnovni)/ 42.572 evrov (testni)