fbpx

Het allerbeste Aljažev-toren! Het symbool van Slovenië viert vandaag 120 jaar!

Aljažev stolp praznuje 120 let.

De Aljaž-toren, een symbool van Slovenië, vandaag de dag op de top van Triglav, op 2.864 meter boven de zeespiegel, biedt al 120 jaar onderdak en een fotografisch motief aan bergbeklimmers. Defender of Slovenia werd op 7 augustus 1895 opgericht door Jakob Aljaž en drie assistenten, nadat hij 16 vierkante meter grond op het dak van Slovenië had gekocht voor een goudsmid. Heb jij ooit met hem op de foto gezeten?

Prvi vzpon na Triglav se je zgodil 26. avgusta 1778, dobrih sto let kasneje in četrt stoletja za prvim ženskim vzponom (1870) na vrh najvišje slovenske gore pa je na njem zrasel Aljažev stolp, ki je dobil ime po svojemu ”očetu”, dovškemu župniku Jakobu Aljažu. Danes ima valjast stolp na grbi že častitljivih 120 jaar in je bil v tem času delež kar nekaj kozmetičnih popravkov, a v osnovi ostaja zvest svoji prvotni podobi, ki je postala eden najbolj prepoznavnih slovenskih simbolov. Na ta dan je na vrhu Triglava potekala spominska slovesnost, ob tej priložnosti pa so v Mojstrani v Slovenskem planinskem muzeju odprli tudi razstavo Aljažev stolp – Ta pleh ima dušo!, istočasno pa tudi razstavo slikarske kolonije Vrata 2015.

LEES VERDER: Photoshop viert 25 jaar

Aljažev stolp je hitro osvojil srca Slovencev.
Aljažev stolp je hitro osvojil srca Slovencev.

Čeprav je bil Aljažev stolp v osnovi mišljen kot gorsko zavetišče, je bila njegova postavitev tudi upor proti nadaljnjemu ponemčevanju Slovenije in danes velja za branik slovenstva. Zemljišče na Triglavu je Jakob Aljaž podaril Slovenskemu planinskemu društvu, ki je bil predhodnik Planinske zveze Slovenije, od leta 1999 pa je v lasti države. Ta ga je tedaj razglasila tudi za kulturni spomenik državnega pomena. Pod stolp se je sicer podpisal Aljažev prijatelj klepar Anton Belc, ki ga je izdelal iz pocinkane pločevine in železnih stebrov zlitih z betonom. Imel je štiri okenca, v višino je meril 1,9 metra, v premeru pa 1,25 m.

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.