您想购买电动汽车吗?然后在我们编辑部准备的 5 年所有权模拟中检查其中一个和另一个的所有权如何比较。与传统汽车相比,电动汽车的节能效果巨大,在某些情况下可节省 63% 以上。
Električni avtomobili so na papirju dragi. A vsak razgledan finančnik ve, da so so fiskalne spodbude, ki jih daje država podjetjem za nakup električnih avtomobilov velike. Trdimo, da so ogromne. Kljub temu, da je bila subvencija za električna vozila pri pravnih osebah v januarju 2022 ukinjena, pa to nima vpliva na dejstvo, da so električni avtomobili za podjetja že dolgo izjemno ugodna opcija. Od 23. januarja pa še dosti bolj, saj lahko podjetja odbijejo oziroma obračunajo davek na dodano vrednost, če so zavezanci za DDV.
Video: Električni avtomobili so cenejši od klasičnih
V javnosti velja zmotno prepričanje, da država s fiskalnimi ukrepi ne spodbuja e-mobilnosti. Vsekakor je zgodba za pravne osebe že nekaj let izjemno ugodna. Tako smo že leta 2020 pisali o tem, da je lastništvo električnih vozil za ½ cenješe za podjetja kot lastništvo primerljivih klasičnih avtomobilov.
Seveda pod pogojem, da je lastnik pravna oseba, da primerjamo stroške v časovnem obdobju 5-ih let in da avtomobila postavimo v situacijo, da bosta prevozila 150.000 kilometrov. Obračunavali se bodo stroški servisa in goriva. Seveda vse navidezno, a vseeno primerljivo iz “podatkov”, ki jih črpamo s strani partnerjev.
Torej, s tem prispevkom bomo dokazal, da je električni avtomobil za podjetje v obdobju 5 let za slabih 60 odstotkov cenejši kot primerljiv običajen avtomobil. Seveda ta matematika ni 100 odstotna. Vendar gre vseeno za dobro primerjavo, ki da nek grob občutek! Vsekakor pa je na vas samih, da to preverite s svojim lastnim kalkulatorjem in seveda lastnim scenarijem lastništva. Torej prevoženimi kilometri, financiranjem, itd…
Primerjamo primerljivo – osnovna matematika
Električne avtomobile ter klasične avtomobile izjemno težko primerjamo med sabo. A vseeno, bi želeli v temu prispevku prikazati čim bolj podobna vozila, istega cenovnega razreda s podobnimi performansi. Hkrati pa tudi primerljivega statusnega razreda. Ter seveda s podobnim cenovnim izhodiščem. Zato, da imamo dve “statusno” primerljivi vozili, ki jih brez težav primerjamo med sabo. Tako po opremi kot tehničnih performansih.
Naj poudarim, da je električni “kandidat” tudi naša izbira in hkrati naš prvi električni avto.
Primerjamo: Cupra Born 58 kWh proti Audi A3 35 TFSI S line S tronic
Za primerjavo smo vzeli dva tipična predstavnika segmenta družinskih kombilimuzin s prisekanim zadkom – t.i. “hatchback” in sicer električnega CUPRA Born ter Audi A3. Parametri so precej enostavni. Isti razred, primerljiva dolžina. Okoli 150 kWh moči, radarski tempomat in osnovni asistenčni sistemi, vzvratna kamera, avtomatika (pri bencinskem) in “budget” za nakup okoli 40.000 evrov. Ter v osnovni in filozofiji nekoliko bolj premijska znamka oziroma pozicionirana v premijski segment. Avto z nekaj opreme in tudi “kančkom” športnega pedigreja oziroma videza.
Audi A3 z oznako 35 TFSI S line S tronic na cesto prek prednjih koles postavi 110 kWh in ponudi celih 40 kWh manj kot Cupra Born. Je pa dejstvo, da tehta le 1315 kg, medtem ko ima Cupra Born težo 1811 kg. Torej celih 500 kilogramov več. A hkrati Cupra ponudi 54 konjskih moči več, skupaj torej 204. In seveda več navora, ki je tipičen za električen avtomobile. Bencinski Audi od 0 do 100 km/h pospeši v 8.4 sekunde, medtem ko Cupra Born ta mejinik doseže v 7.3 sekunde. Torej relativno primerljivo.
Marsikdo se bo seveda spotaknil ob kakšen detajl. A za ta prispevek to absolutno ni pomembno. Pomembno je, da gre za dvoje primerljivih vozil, v istem segmentu z drugačnim pogonskim sklopom, a zelo podobno opremo in ceno.
Video: Kako prihraniš 63 odstotkov z lastništvom električnega avtomobila?!
桌子: Okvirna primerjava lastništva električnega vozila in klasičnega vozila za pravne osebe, ki je simulacija. Številke se lahko kakopak spremenijo in so odvisne od različnih dejavnikov. Več informacij dobite v video prispevku, ki je del tega članka!*
Audi A3 35 TFSI | 库普拉出生 | |
成本 | 41.000 evrov | 41.000 evrov |
增值税 | – 0 欧元 | 7.393 欧元 |
投资补贴 40 % | – 0 欧元 | 2.550 欧元 |
Strošek polne bonitete | 14.716 欧元 | 0 ali 2.943 欧元 |
Strošek goriva (5 let / 150.000 km) | 13.950 欧元 | 5.615 欧元 |
Servis (5 let) | 2.100 欧元 | 625 欧元 |
Registracija (5x) | 6.500 欧元 | 6.500 欧元 |
Preostanek vrednost vozila po 5 letih | – 20.500 欧元 | – 22.500 欧元 |
5年后的实际成本 | 57.765,00 evrov | 21.292,00 evrov |
Strošek mesečno | 962 evrov / mesečno | 355 evrov / mesečno |
* Vrednosti so okvirne in uporabljene zgolj za potrebe dokazovanja smotrnosti. Dopuščamo možnost določenih računskih napak. Rezultate preverite sami!
Serijo video epizod boste lahko spremljali na mediju City Magazine Slovenija, info kanalu T2 in na vseh družbenih kanalih Jana Macarola. Predvidoma vsako nedeljo ob 18h do 15. 7. z nadaljevanjem v jesenskem terminu.
Naroči se na podcast: Moj prvi električni avto
Za sledenje serije se pridružite Janu Macarolu na Facebook skupnosti in na drugih spletnih kanalih, kjer boste to vsebino soustvarjali.
LEAS——斯洛文尼亚电动汽车车主
您是电动车新手吗?!您是否对电动汽车感兴趣或只是感兴趣?考虑购买一辆新的电动汽车吗?然后加入 LEAS FB 群组,阅读并分享有关电动汽车的信息。我们正在共同创建最大的电动汽车车主社区!