De første køretøjer, der kunne kaldes biler, dukkede op så langt tilbage som i 1769, men da eksperter ikke kan blive enige om dette, er det korrekte årstal 1885, hvor forbrændingsmotoren dukkede op. I modsætning til mange opfindelser blev denne type bil ikke signeret af en enkeltperson, da mange menneskers bidrag førte til det via en dampdrevet vogn. Den første benzindrevne bil tilskrives Karl Benz, der introducerede en trehjulet cykel med et mindre forhjul, der blev styret af et håndtag i det nævnte år. Find ud af nedenfor, hvem der lavede den første slovenske bil, og hvilke biler, der markerede det sidste århundrede.
Hvilken en biler so zaznamovali prejšnje stoletje? Gotovo jih lahko naštejete kar nekaj, pa vendar morate biti res dober poznavalec jeklenih konjičkov, da bi znali našteti predvsem tiste iz prve polovice 20. stoletja. In če ste dober poznavalec smučarskih skokov, vam je predobro poznano ime Stanka Bloudka, s katerim povezujemo predvsem planiško skakalnico, t. i. Bloudkovo velikanko, katere rekord (novi in stari) držita Peter Prevc in Noriaki Kasai. Če to ve praktično vsak Slovenec, pa ne ve vsak, da Bloudek ni samo sinonim za skoke, saj ni izdeloval le skakalnic. Podpisal se je namreč tudi pod prvi slovenski avtomobil.
Leta 1933 je postal solastnik in konstruktor družbe Automontaža, ki je veljala za najstarejše avtomobilsko podjetje v Sloveniji. Ko je v lastništvo vstopil Bloudek, je podjetje predelovalo avtobuse in izdelovalo karoserijo za tovornjake. V Automontaži je Bloudek nato zasnoval in tudi izdelal prvi slovenski avtomobil, ki je nosil ime Triglav. Avtomobil z dvotaktnim DKW-jevim motorjem je stal tedanjih 40 tisoč dinarjev, a je žal ostal v fazi prototipa, ki se je javnosti predstavil leta 1934.
LÆS MERE: Nissan Rogue Warrior: SUV født til sne
Katera vozila pa so zaznamovala svetovno zgodovino avtomobilizma? Avtomobile, ki so pustili največji pečat v prejšnjem stoletju, si lahko ogledate v nadaljevanju.
Avtomobili, ki so zaznamovali prejšnje stoletje: