Nasas QueSST Passenger Jet bliver det andet supersoniske passagerjetfly efter Concorde, som blev pensioneret i 2003, eller det tredje, hvis vi inkluderer den sovjetiske Tupolev Tu-144 (1977), som kun var i kommerciel brug i syv måneder, hvilket er en dråbe i havet sammenlignet med Concords syvogtyve års tjeneste. Siden 2003 har jetpassagerfly ikke fløjet i luften, det vil sige fly, der flyver hurtigere end lyd, men takket være den amerikanske rumfartsorganisation NASA er vi et skridt tættere på disse stålfugles tilbagevenden. De løftede nemlig sløret for designet til Concordes efterfølger, QueSST Passenger Jet, et lydløst overlydspassagerjetfly, det første af NASAs kommende nye serie af X-fly.
Ko se leta 2003 upokojili letala Concorde, so prizemljili tudi lete z nadzvočnimi potniškimi letali. V prihodnjih letih reaktivna potniška letala napovedujejo vrnitev. Tovrstno jekleno ptico (nekoliko presenetljivo) načrtuje ameriška vesoljska agencija Os, ki je nedavno predstavila svojo prvo študijo letala iz serije X-letal, to je serije eksperimentalnih letal.
QueSST Passenger Jet je dobil ime po svojih lastnostih, saj gre za tiho nadzvočno letalo (Quiet Supersonic Technology), ki ne bo povzročalo huronskega hrupa, kakršnega smo bili vajeni predvsem pri Concordu, a tudi pri drugih letalih.
LÆS MERE: Nasa: Zinnia, den første blomst, der vokser i rummet
Za zdaj ni podatkov o tem, koliko potnikov bo sposobno (verjetno v rekordnem času) prepeljati letalo QueSST Passenger Jet in kako visoko bo letelo, vemo pa, da ga pod patronatom Nase delajo specialisti iz podjetij Lockheed Martin, GE Aviation in Tri Models Inc., ki računajo, da bodo to nadzvočno jekleno ptico na prvi komercialni polet poslali že i 2020 in s tem spet močno relativizirali čas.
Mere information:
nasa.gov