Tyskland får passagertog drevet af brændselsceller. De allerførste tog af denne type blev fremstillet af det franske firma Alstom. Coradia iLint-tog vil fragte de første passagerer på tyske spor i december 2017, nemlig på ruten Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven, og indtil da skal nul-emissionstogene hurtigt testes.
I Tyskland bodo od leta 2017 po tirih vozili tudi potniški vlaki na gorivne celice, točneje na vodikove celice. Prve tovrstne vlake, Coradia iLint, det er Alstom predstavil na berlinskem sejmu InnoTrans.
Vlak električno energijo pridobiva s pomočjo vodika v rezervoarju na strehi in kisika v zraku ter hrani dovolj ‘goriva’ za 800 kilometer (odvečno energijo hrani v litij-ionskih baterijah). Edini emisiji, ki ju vlak proizvaja, sta kondenzirana voda in para. Najvišja hitrost, ki jo lahko dosega vlak, znaša 140 km/t, prepeljal pa bo lahko do 300 passagerer.
LÆS MERE: Trainsurfing oz. surfanje na vlaku – norost, ki je obnorela ruske najstnike
Prvi vlak na vodikove celice bo prve potnike zapeljal šele december 2017, in sicer na relaciji Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven (Spodnja Saška), pred tem pa bodo 14 vlakov, s katerimi želijo oblasti ponuditi alternativo 4000 dizelskim vlakom, ki so trenutno v obtoku v Nemčiji – ti so okolju precej manj prijazni, hkrati pa povzročajo veliko zvočnega onesnaževanja –, obsežno testirali. Nemčija je sicer nedavno sprejel drzen načrt, s katerim želi, da bodo vsi novoregistrirani avtomobili leta 2030 brezemisijski.
Galerija – okolju prijazen vlak Coradia iLint:
Mere information:
alstom.com