fbpx

En ny milepæl inden for autonom kørsel – den første succesrige levering af en autonom lastbil i historien

Avtonomni tovornjak zagonskega podjetja Otto.

Startup-virksomheden Otto satte for nylig en ny milepæl inden for transport. En Volvo-lastbil udstyret med autonom kørselsteknologi gennemførte med succes den første kommercielle autonome levering i transporthistorien, efter at lastbilen med succes leverede 50.000 dåser Budweiser-øl til sin destination, der dækkede 193 kilometer uden nogen komplikationer.

Podjetju Otto iz San Francisca, ki ga je za pribl. 680 milijonov ameriških dolarjev nedavno kupil ameriški Uber, je uspelo nekaj, kar ni še nbenemu podjetju pred njim. Z Volvovim tovornjakom, opremljenim z njihovo skoraj 30 tisoč ameriških dolarjev vredno tehnologijo za avtonomno vožnjo, mu je uspelo opraviti prvo avtonomno dostavo v zgodovini transporta.

Ottovi tovornjaki vozijo sami.
Ottovi tovornjaki vozijo sami.

Od Denverja do mesta Colorado Spings (Kolorado, ZDA) je brez pomoči voznika (ta ga je zgolj spravil na avtocesto) prevozil 193 kilometrov in na cilj varno pripeljal 50 tisoč pločevink piva Budweiser s posebno oznako.

Otto ima v voznem parku trenutno šest samovozečih tovornjakov pripravljenih na avtonomno dostavo.
Otto ima v voznem parku trenutno šest samovozečih tovornjakov, pripravljenih na avtonomno dostavo.

Strojna in programska oprema, ki jo je na primeru Volva demonstriral Otto, (še) ne pomeni začetka konca poklicnih voznikov, saj sistem deluje le na avtocestah, na območju, ki je posuto s križišči, semaforji in pešci pa zaradi kopice ne- in težko predvidljivih dejavnikov še vedno potrebuje voznika.

Posebna izdaja piva Budweiser, s katero je ameriški največji pivovar obeležil zgodovinski trenutek.
Posebna izdaja piva Budweiser, s katero je največji ameriški pivovar obeležil zgodovinski trenutek.

Sicer pa Ottova tehnologija ponuja avtonomno vožnjo četrte kategorije (Level 4), kar pomeni popolno avtonomijo. S tem se ne more pohvaliti niti Tesla Motors.

Tovornjakar ''nemočno'' opazuje, kako mu tehnologija jemlje posel.
Tovornjakar ‘nemočno’ opazuje, kako mu tehnologija jemlje posel.

S tehnologijo za avtonomno vožnjo po avtocesti tovornjak lahko ohranja varnostno razdaljo med vozili, če je treba, pa menja tudi pasove. V prihodnosti naj bi bila vloga voznika skrčena na naloge pristaniškega pilota, saj naj bi tovornjak upravljal le v zaključni oz. začetni fazi. Izračunali so tudi stroške avtonomne vožnje. Za omenjeno relacijo naj bi znašali 470 ameriških dolarjev, kar je primerljivo ceni, ki bi jo bilo treba plačati za tovornjakarja.

LÆS MERE: Uber: ”Slovenija, prihajam!” V Sloveniji še pred koncem leta 2016!

Ali je voznik v kamionu?
Ali je voznik v tovornjaku?

Iz avtonomnega načina vožnje v običajnega sicer preklopimo s posebnim rdečim gumbom (eden se nahaja pri volanu, drugi v spalni kabini), ki takoj prekine samovozeči način. Ottovi inženirji medtem že izdelujejo še naprednejši sistem, ki bi bil med drugim zmožen predvideti odzive drugih voznikov, se odzvati na nenadne spremembe vremena ipd. Sicer pa bo morala pri razvoju avtonomne vožnje sodelovati tudi infrastruktura.

Prva uspešna dostava z avtonomnim tovornjakom v zgodovini:

Mere information

Mere information:
https://ot.to

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.