Nov mejnik v avtonomni vožnji – prva uspešna dostava z avtonomnim tovornjakom v zgodovini

Avtonomni tovornjak zagonskega podjetja Otto.
Zadnjič posodobljeno: :

Zagonsko podjetje Otto je nedavno postavilo nov mejnik na področju transporta. Volvov tovornjak, opremljen s tehnologijo za avtonomno vožnjo, je namreč uspešno opravil prvo komercialno avtonomno dostavo v zgodovini transporta, potem ko je tovornjak uspešno na cilj pripeljal 50 tisoč pločevink piva Budweiser in pri tem brez zapletov premagal 193 kilometrov.

Podjetju Otto iz San Francisca, ki ga je za pribl. 680 milijonov ameriških dolarjev nedavno kupil ameriški Uber, je uspelo nekaj, kar ni še nbenemu podjetju pred njim. Z Volvovim tovornjakom, opremljenim z njihovo skoraj 30 tisoč ameriških dolarjev vredno tehnologijo za avtonomno vožnjo, mu je uspelo opraviti prvo avtonomno dostavo v zgodovini transporta.

Ottovi tovornjaki vozijo sami.
Ottovi tovornjaki vozijo sami.

Od Denverja do mesta Colorado Spings (Kolorado, ZDA) je brez pomoči voznika (ta ga je zgolj spravil na avtocesto) prevozil 193 kilometrov in na cilj varno pripeljal 50 tisoč pločevink piva Budweiser s posebno oznako.

Otto ima v voznem parku trenutno šest samovozečih tovornjakov pripravljenih na avtonomno dostavo.
Otto ima v voznem parku trenutno šest samovozečih tovornjakov, pripravljenih na avtonomno dostavo.

Strojna in programska oprema, ki jo je na primeru Volva demonstriral Otto, (še) ne pomeni začetka konca poklicnih voznikov, saj sistem deluje le na avtocestah, na območju, ki je posuto s križišči, semaforji in pešci pa zaradi kopice ne- in težko predvidljivih dejavnikov še vedno potrebuje voznika.

Posebna izdaja piva Budweiser, s katero je ameriški največji pivovar obeležil zgodovinski trenutek.
Posebna izdaja piva Budweiser, s katero je največji ameriški pivovar obeležil zgodovinski trenutek.

Sicer pa Ottova tehnologija ponuja avtonomno vožnjo četrte kategorije (Level 4), kar pomeni popolno avtonomijo. S tem se ne more pohvaliti niti Tesla Motors.

Tovornjakar ''nemočno'' opazuje, kako mu tehnologija jemlje posel.
Tovornjakar ‘nemočno’ opazuje, kako mu tehnologija jemlje posel.

S tehnologijo za avtonomno vožnjo po avtocesti tovornjak lahko ohranja varnostno razdaljo med vozili, če je treba, pa menja tudi pasove. V prihodnosti naj bi bila vloga voznika skrčena na naloge pristaniškega pilota, saj naj bi tovornjak upravljal le v zaključni oz. začetni fazi. Izračunali so tudi stroške avtonomne vožnje. Za omenjeno relacijo naj bi znašali 470 ameriških dolarjev, kar je primerljivo ceni, ki bi jo bilo treba plačati za tovornjakarja.

PREBERITE ŠE: Uber: ”Slovenija, prihajam!” V Sloveniji še pred koncem leta 2016!

Ali je voznik v kamionu?
Ali je voznik v tovornjaku?

Iz avtonomnega načina vožnje v običajnega sicer preklopimo s posebnim rdečim gumbom (eden se nahaja pri volanu, drugi v spalni kabini), ki takoj prekine samovozeči način. Ottovi inženirji medtem že izdelujejo še naprednejši sistem, ki bi bil med drugim zmožen predvideti odzive drugih voznikov, se odzvati na nenadne spremembe vremena ipd. Sicer pa bo morala pri razvoju avtonomne vožnje sodelovati tudi infrastruktura.

Prva uspešna dostava z avtonomnim tovornjakom v zgodovini:

Dodatne Informacije

Več informacij:
https://ot.to

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
Volkswagen Golf GTI Clubsport: trenutno najbolj “besen” Golf