Ved at opgive sin patentpolitik vil elbilproducenten Tesla Motors forsøge at afelektrificere patentklimaet og forhindre elbilernes fremskridt i at blive holdt som gidsler. Er dette begyndelsen på afslutningen på patentkrigene? Steve Jobs vender sig nok i sin grav ved denne tanke, mens Nikola Tesla sover lidt mere roligt efter lang tid.
Tesla Motors torej svoje patente za elektriske køretøjer ne bo več držal samo zase. Izvršni direktor podjetja Elon Musk je namreč poudaril, da sodbo ne bodo preganjali nikogar, ki bo njihovo tehnologijo uporabil v dobri veri. Za to drzno potezo so se odločili, ker je industrija električnih avtomobilov v krču in si trenutno reže le 1% avtomobilskega trga. Čeprav so patenti ‘sveti gral’ proizvajalcev, pa Musk meni, da je sistem postal cokla inovacij, ki zavija avtomobilske mastodonte v vato, medtem ko manjšim podjetjem reže krila, zato želi s tem presekati patentni gordijski vozel. Tesla Motors ima pred sabo skupni višji cilj, to je krčenje števila vozil na naftne derivate, in ne lastnih interesov.
LÆS MERE: Tesla S får cabriolet-behandlingen
Nadeja si dvosmerni promet, torej vpogled v drobovje drugih, saj »Združeni smo močnejši, razdeljeni pademo.« Bojazen, da bi jih večji proizvajalci kopirali in bi si s tem skopali lasten grob, je zanje kot strah- votel, okrog ga pa nič ni. Patentna politika torej vse bolj zavzema defenzivno držo, saj sta tudi Twitter in Google kot Marilyn Monroe v filmu Sedem let skominov svetu pokazala, kaj se skriva pod ‘krilom’.
Læs mere: Arrinera hussarya – poljski superšportnik bo doživel serijsko proizvodnjo