Al Salone di Parigi di quest'anno (1-16 ottobre 2016), oltre alla nuova generazione del modello C3, Citroën presenterà anche il concept car Citroën Cxperience, che annuncia le future linee guida del design del marchio francese. Si tratta di una berlina lunga 4,85 metri senza montante B (che crea una sensazione di maggiore spaziosità all'interno), con la quale si vuole colmare il vuoto nella classe dei veicoli più grandi, che ora viene colmato dal modello C5, già maturo per la sostituzione e il modello DS5. Citroën sta resuscitando la CX?
Citroën Cxperience è hibridno konceptno vozilo, ki ga bodo Francozi predstavili na pariškem avtosalonu in napoveduje nove oblikovalske linije, ki bodo krasile prihodnje Citroënove avtomobile večjih dimenzij. V dolžino meri 4,85 metra, v širino kar dva, je pa bolj nizke rasti, saj seže le do 1,37 metra. Zahvaljujoč trimetrski medosni razdalji in kratkim previsom deluje zelo impresivno, če dodamo še vrata z nasprotnim in navpičnim odpiranjem ter 22-palčna kolesa (premer 56 centimetrov), pa naša opazka sploh drži.
Pri Citroënu so s tem konceptom v ospredje postavili dizajn in tehniko. V sprednjih odbijačih so krmiljene odprtine za vstop zraka, ob straneh pomična zakrilca, zadnji spoiler pa skrbi za boljšo aerodinamiko hibrida. Tako kot sprednje so tudi zadnje luči v obliki črke V.
PER SAPERNE DI PIÙ: Novi Citroën C3 – svežina in drugačnost
Notranjost Citroëna Cxperience je futuristično-minimalistična, rumeno oblazinjena in z dodatki orehovega lesa. Osrednji del je sicer armaturna plošča z lebdečim 19-palčnim zaslonom (omogoča delitev na dve okni v različnih razmerjih ali celostno razgrnitev), zadnji potniki pa stvari upravljajo prek tablice.
Citroën z vzmetenjem nikoli ni razočaral in tako bo ostalo tudi v prihodnje. Za nadstandard voznega udobja bo skrbel napreden modul vzmetenja s progresivnimi hidravličnimi omejevalci nihanja. Inženirji so ga opremili s priključnim hibridnim pogonskim motorjem. Motor z notranjim zgorevanjem razvije med 110 in 147 kW, električni brat, ki je zadolžen za zadnji par koles, pa 80 chilowatt. Največja skupna moč bencinsko-električnega hibridnega sklopa znaša 223 oz. 300 CV.
V mestu lahko pelje zgolj na elektriko (do 60 km je t. i. Zero Emission Vehicle – ZEV), pri višjih hitrostih pa pobudo prevzame bencinski motor. Moč na kolesa prenaša Cambio automatico a 8 velocità. Verjetno ste opazili, da vzvratna ogledala niso takšna, kot smo vajeni. To je, zato ker je tudi Citroën zajahal trend s kamerami namesto ogledal. Kameri zagotavljata popoln pogled okoli vozila (pošiljata sliko na zaslona na notranji strani prednjih vrat). Pri Citroënu pravijo, da koncept Citroën Cxperience ne predstavlja nobenega prihodnjega serijskega modela, bi se pa oblika lahko prenesla na večje modele.