fbpx

Test: Mini Cooper S: l'iniezione dell'ormone della crescita funziona bene per lui

La Mini di quarta generazione è scesa in strada (almeno in Slovenia) con molta calma e senza clamori, ma considerando che si tratta di un'ammiraglia completamente nuova di questo marchio, ci si aspetterebbe il contrario. Tuttavia, la piccola e sportiva Mini Cooper S ha guadagnato nello spirito sotto tutti gli aspetti, sia in termini di proporzioni e spaziosità, sia in termini di tecnologia e prestazioni.

Čeprav novi mini na prvi pogled izgleda dokaj podobno predhodnemu, pa natančnejši pogled razkrije, da se je praktično v vse smeri kar občutno potegnil, čeprav je še vedno med manjšimi predstavniki B-segmenta. Večje in položnejše so tudi prednje luči, zadnje so prav tako dobile injekcijo rastnega hormona, boki so višji, stekla pa manjša.

Nos vozila je dobil novo podobo luči, ki so bolj porschejevske, zelo trendovske in všečne so tudi značilne LED diode, ki so tudi najbolj očiten razpoznavni znak četrte generacije modela.
Nos vozila je dobil novo podobo luči, ki so bolj porschejevske, zelo trendovske in všečne so tudi značilne LED diode, ki so tudi najbolj očiten razpoznavni znak četrte generacije modela.

O različici še vedno zgovorno pričajo številne črke S na karoseriji, odprtina za zajem zraka in prej omenjeni odprtini spodaj, na boku je razlik manj, na zadku pa se na stičišču strehe in zadnjega stekla “bohoti” večji spojler, na spodnjem delu pa športni odbijač z dvojno izpušno cevjo. “Pompa” je s tem ravno dovolj, kljub vsemu pa ne prinaša presežkov. Nekaj pač more biti rezervirano za različico JCW, ki še pride.

Še bolj kot zunanja podoba se zdi da je pridobila notranjost. Ta deluje večja in bolj zračna, kar so oblikovalci dosegli z bolj naprej postavljenim vetrobranskim steklom, kot celota pa je prostora več kot prej. V prvi vrsti se sedi že skoraj razkošno, čeprav je vstopanje še vedno oteženo, v drugi vrsti prostora sicer ni na pretek, je pa življenje tam sedaj bolj vzdržno tudi na daljših poteh. enako “Mini” je ostal prtljažnik, ki z 211 osnovnimi litri ne zmore dvigniti utripa družinsko naravnanim. Je pa dobil uporabno dvojno dno, ki skrije malenkosti.

Voznikov delovni prostor je značilen za to znamko, kljub temu pa je toliko novega, da deluje sveže in moderno. Všeč nam je iluminirano stikalo za vžig, nova so tudi stikala klimatske naprave, materiali in izdelava pa kakovostna.
Voznikov delovni prostor je značilen za to znamko, kljub temu pa je toliko novega, da deluje sveže in moderno. Všeč nam je iluminirano stikalo za vžig, nova so tudi stikala klimatske naprave, materiali in izdelava pa kakovostna.

Velik napredek je bil narejen pri izgledu sredinske konzole, ki v osnovi sicer deluje podobno, je pa dobila veliko modernih podrobnosti, kakršna je recimo skala okoli velikega merilnika, ki služi kot indikator kako varčno vozi voznik, na podaljšku sredinske konzole pa so tudi tastature vmesnika sorodnega iDrivu iz BMWjev. Všečna pa je tudi tipka za zagon vozila, ki je spodaj na sredini, obarvanost v rdečo barvo pa dviguje utrip uporabnika. Ergonomija je tako še vedno dokaj samosvoja, a se vsega hitro navadiš, s tega stališča nas je zmotila le odmaknjenost varnostnih pasov, ki ne premorejo podajalcev, zaradi sredinskega naslona na roke, pa je včasih nekoliko težje tudi zapenjanje.

PER SAPERNE DI PIÙ: L'autunno porta la BMW Mini in versione a cinque porte

Glede opreme je to še vedno klasični Mini, kar pomeni, da v osnovi dobite vse najnujnejše in nekaj dodatkov, za vse večje apetite pa je treba pogledati na seznam doplačil, ki je primerno dolg in tudi dokaj drag. Testnik je tako imel skoraj za 12 tisočakov dodatkov, s čimer je bila oprema skoraj popolna, kljub temu pa je na seznamu ostalo še marsikaj, na primer usnje.

Ogromen sredinski merilnik je ostal, a izgubil merilnik hitrosti, ki je zahteval, da je voznik odvrnil pogled s cestišča. Pridobil pa je tudi na fukcionalnosti in izgledu.
Ogromen sredinski merilnik je ostal, a izgubil merilnik hitrosti, ki je zahteval, da je voznik odvrnil pogled s cestišča. Pridobil pa je tudi na fukcionalnosti in izgledu.

Po novem pa ima cooper S tudi večje “srce”. 2.0-litrski turbo bencinar je namreč zamenjal 1,6-litrskega, kljub dodatni prostornini, pa je ta bolj ekonomičen od predhodnega. Nekoliko je pridobil tudi na moči, temu primerno boljše so tudi zmogljivosti, saj je vozilo kljub rasti nekoliko lažje. Avto lepo potegne v vseh režimih delovanja, saj je turbo luknja sedaj manj občutna, pospeški pa so bolj zvezni, manj pa je tudi pojava trganja volana iz rok. Vse se dogaja zelo zvezno, tako da voznik niti nima občutka da do stotice pospeši v vsega 6,8 secondi, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 235 km/h.

Vse to pa spremljajo tudi izredno vozne lastnosti, kjer pride do izraza izredno dobra voza mehanika vozila, čeprav je vzmetenje na slabši podlagi trdo. Najbolje se mini seveda počuti v ovinki, kjer pride do izraza tudi naveza motor, menjalnik in volanski obroč, ki odlično (so)delujejo. Minija pa je obenem zelo enostavno voziti. Ima pa novi mini zaradi prilagoldjive vozne dinamike zelo različne nravi, kjer sta sport in normal značilni za tega hot hatcha, način green pa vse podredi ekonomičnosti. V slednjem je tako cooper S tudi nepričakovano varčen športnik, saj lahko uporabnik pričakuje porabo okoli 7,5-litrov, z večanjem dinamike pa poraba prav tako ne narašča tako hitro kot prej. Desetica je tako veliko “težje” dosegljiva kot pri predhodniku.

Zagotovo pa vas zanima, koliko vse to po novem stane. No osnovna cena različice cooper S znaša 24.500 evrov, testnikova pa je se je ustavila slabih 12 tisočakov višje pri 36.181 evrih, kar pa je ne glede na vse kar veliko.

Maggiori informazioni

Maggiori informazioni su: 
http://www.mini.si

Con te dal 2004

Dall'anno 2004 ricerchiamo le tendenze urbane e informiamo quotidianamente la nostra comunità di follower sulle ultime novità in fatto di stile di vita, viaggi, stile e prodotti che ispirano con passione. Dal 2023, offriamo contenuti nelle principali lingue globali.