Na de nieuwe BMW 7 en Mercedes-Benz S-Klasse is het tijd voor de nieuwe Audi A8. Concurrenten hebben auto's geïntroduceerd met nieuwe geavanceerde functies en technologieën die voor elk merk de braak zullen leggen en we kunnen ze in de toekomst in hun auto's verwachten. Audi heeft dus een moeilijke taak voor de boeg, want het moet bewijzen dat het nog steeds tot de top van de superlimousines behoort.
Zunanje oblikovanje je tipično nemško, konservativno. Limuzina ima izredno strakke lijnen in se od predhodnika ne razlikuje pretirano, a vendar dovolj merkbaar. Največje spremembe je bil deležen prednji del z masko, ki še dodatno izstopa. Novi Audi A8 je zrasel v vseh dimenzijah in postaja vedno večji. Na zunaj najbolj opazna sprememba so zagotovo laserske luči. Seveda ne gre za kakšno pogruntavščino v stilu Jamesa Bonda, temveč je to samo dopolnilo že uveljavljenim matričnim LED-žarometom. S pomočjo laserja se dolžina dolgega snopa poveča še enkrat toliko, sistem pa začne delovati šele nad 68 km/h.
Če zunanjost ne vpije po novosti, tega nikakor ne moremo trditi za notranjost. Voznikov prostor je zdaj v celoti digitaliziran, digitalne števce pa lahko občudujemo v polni HD-ločljivosti 1920 x 720 pikslov. Še večje presenečenje je izginotje večine gumbov z osrednje konzole. Audi prepušča večino upravljanja kretnjam, zaslonom na dotik En glasovnim ukazom. Kljub temu se bo večina funkcij še vedno upravljala in imela dostop prek tipk na volanskem obroču. Funkcij za pomoč vozniku je zelo veliko, pri Audiju trdijo da kar 41. Med njimi najdemo pametni navigacijski sistem, ki se sam uči glede na vozni profil uporabnika. Na voljo imamo nastavitve prikazovalnika hoofd omhoog in možnost ponastavljanja kamere in parkirnih senzorjev. Prostorski zvok v Audiju A8 ni novost, je pa novost, da je zdaj prostorski zvok na voljo tudi za zadnje sedeže, ki so prav tako občutno spremenjeni. Zadnji sedež na sovoznikovi strani ima funkcijo hlajenja, gretja En massages, za piko na i pa je tu še prostor za utrujene noge, ki prav tako omogoča masažo. Žal je slednja možnost na voljo le v podaljšani različici limuzine A8L.
O avtopilotnih sistemih se govori že kar nekaj časa in tudi pri Audiju smo veliko slišali o tem, kako naj bi novi A8 vozil sam. Audi zdaj za pregledovanje okolice uporablja laser, ki v sodelovanju z radarji in senzorji nadzira dogajanje okoli avtomobila. S tem zagotavljajo, da takrat, ko se voznik znajde v počasi premikajoči se koloni in ne vozi hitreje od 60 km/u, lahko A8 popolnoma prevzame nadzor nad vozilom, vozniku pa pri tem niti volana ni treba držati. Avtonomnost pride bolj do izraza pri parkiranju, kjer vozniku sploh ni treba biti v avtomobilu. Sistem je možno aktivirati prek toepassingen na pametnem telefonu, lastnik pa tako zunaj avtomobila nadzoruje potek parkiranja.
Največja novost pri pogonskih sklopih je zagotovo dejstvo, da bodo odslej vse limuzine A8 imele hibridno tehnologijo. Vierwielers pogon ostaja v igri, za prenos moči na kolesa pa bo skrbel na novo razviti avtomatski 8 versnellingen menjalnik tiptronic. Zanimivo je tudi novo vzmetenje, katerega sestavni deli so odslej tudi elektromotorji, ki tako uravnavajo blaženje vsakega kolesa posebej. Vstopna cena v svet Audijeve superlimuzine A8 je van 90.600 evrov dalje, za še daljšega A8L pa je treba odšteti od 94.100 evrov dalje.
Galerija slik: Novi Audi A8
Meer informatie:
audi.si