fbpx

Bugatti Chiron: de snelste auto ter wereld en een auto van superlatieven in het algemeen

Buggati Chiron

De Bugatti Chiron is de snelste auto ter wereld, aangezien hij op de weg meer dan 450 km/u kan rijden (de snelheid is verder elektronisch begrensd op 420 km/u), aangedreven door maar liefst 1.500 pk. Er worden slechts 500 exemplaren geproduceerd en de eerste klant was niemand minder dan bokssuperster Floyd Mayweather, voor wie de basisprijs van de Bugatti Chiron 2,4 miljoen euro bedroeg, een echte spuug in de zee. De Franse boetiekfabrikant van ultrasnelle auto's stelde de supercar tentoon op de Autosalon van Genève.

Superšportnik Bugatti Cheiron, naslednik modela Bugatti Veyron, premika meje. Gre za avtomobil, ki proizvede največ konjev med serijskimi avtomobili in tako v mnogočem prevzema štafetno palico predhodnika. Gre namreč resnično za avtomobil presežnikov. Poganja ga močno posodobljen osemlitrski quad turbo W16-motor iz Veyrona (s 25 odstotkov več moči), ki mu asistirajo štiri turbine, iz katerega iztisne neverjetnih 1480 KM (1103 kW) in 1600 Nm navora, ki so na voljo med 2000 in 6000 vrtljaji na minuto. Končna hitrost je 420 km/h in je elektronsko omejena (!), predvsem zaradi vzdržljivosti pnevmatik (spredaj Michelin 285/30 R20 in zadaj 355/25 R21).

Bugatti Chiron je novi kralj hitrosti.
Bugatti Chiron je novi kralj hitrosti.

In ko smo ravno pri kolesih. Moč na vsa štiri prek sklopke Haldex prenaša 7-stopenjski samodejni menjalnik. Podvozje (dvojno spredaj in zadaj) je na voljo v petih stopnjah za različna cestišča. Brzdajo ga kolosalni zavorni diski (430 mm spredaj in 400 mm zadaj) in ”jeklene” 8-batne čeljusti spredaj ter 6-batne zadaj. Do stotice se 1995-kilogramski lepotec uit koolstofvezel z mesta izstreli v pičle 2,5 seconden. Kljub nesramni ceni (vstopna različica se prodaja za 2,4 milijona evrov) pa je že tretjina od načrtovanih 500 exemplaren razprodanih.

LEES VERDER: Vaarwel Bugatti Veyron – Grand Sport Vitesse La Finale als laatste in zijn soort


Impresivnih podatkov Bugatti Chirona pa tu še ne zmanjka. Njegov zračni sistem lahko pogoltne kar 60 tisoč litrov zraka na minuto, v tem času pa mora vodna črpalka skozi motor prečrpati kar 800 litrov vode! Na ogljikova vlakna je nameščen sekstet plasti brezbarvnega laka, karbonska školjka pa ima enako strukturno trdnost kot dirkalnik Le Mans LPM1. Za prtljago je spredaj na voljo prostora za 44-litrski kovček, ki ga ob dodatkih, kot so čevlji, dobite že ob nakupu. Izpuh je iz titana, namestili pa so mu tudi nove ventile, ročične gredi in valje.

Bugatti Chiron pomika meje mogočega.
Bugatti Chiron pomika meje mogočega.

Avto bo sposoben iti še precej hitreje od 420 km/h, zato bo z njim prav gotovo moč potolči hitrostni rekord, ki je trenutno 434 km/h. Brez blokade je namreč po izračunih možen drveti tudi s hitrostjo med 458 in 462 km/h! Notranjost je minimalistična, a ni daleč od udobja dnevne sobe in meša star(insko)o z novim. Pričakajo nas obilica usnja, analogni števec hitrosti, ki ga spremlja digitalni informacijski zaslon, dvosedežnik pa ima tudi Wifi ”avro”.

Meer informatie

Meer informatie:
bugatti. com

Bij jou sinds 2004

Vanaf jaar 2004 we onderzoeken stedelijke trends en informeren onze community van volgers dagelijks over het laatste nieuws op het gebied van lifestyle, reizen, stijl en producten die met passie inspireren. Vanaf 2023 bieden we content aan in de belangrijkste wereldtalen.