Voorbij de plas zijn elektrische voertuigen iconische transportmiddelen die worden bestuurd door vertegenwoordigers van de stedelijke stam. Degene voor wie de stedelijke manier van leven en de nieuwe manier van mobiliteit een direct statement is van hun persoonlijke stijl. De elektrische smart fortwo is in veel opzichten een bijzondere auto die de grond onder je voeten zal doen schudden. In combinatie met een slimme fiets vertegenwoordigt het de ultieme combinatie van groene stedelijke mobiliteit. Spannend!
Elektrisch een auto smart fortwo tako kot električno kolo slim nista svetovni novosti, saj evropske metropole in zelene metropole Severne Amerike, že dlje časa navdušujejo s svojo izjavo zelene urbane mobilnosti. Te dni je na slovenske ceste zapeljal prvi električni smarti fortwo, ponudbo pa nadgrajuje tudi možnost dobave električnega kolesa smart.
Zastopniku je odpiranje slovenskega trga pomenil velik izziv, v katerega je zaradi pogojenih kvot proizvajalca vstopil s partnerjem podjetjem Avantcar. Le-ta bo omogočal svojim stankam različne oblike najemov električnih smartov fortwo, ki dopolnjujejo zaenkrat največjo tovrstno floto električnih vozil pri nas. Podjete Avantcar poizkuša prenesti poslovne modele “lastništva” vozila, oziroma car-sharing-a tudi v Slovenijo, ter tako nadgrajuje svojo ponudbo kratkoročnih in dolgoročnih najemov vozil. Vsekakor izjemno urban pristop k lastnišvu, oziroma rabi tovrstnih vozil, ki ga pri nas še ne poznamo. Torej rabo vozila le takrat, ko ga resnično potrebujete. Koncept, ki se je odlično “prijel” v velikih svetovnih metropolah.
Urbani občutki: Smart ForTwo Electric Drive (ED)
Slim ne potrebuje posebnega opisa. Že več let navdušuje s svojo silhouet, ki so jo mnogi neuspešno poizkušali kopirati. Kljub zrelim letom samega koncepta avtomobila, se zdi, da je smart brezčasen in ostaja vselej enako igriv. Z električnim motorjem pridobiva na svoji edinstvenosti in mestni strasti.
Izkušnja v vožnji je neponovljiva saj ima voznik na razpolago 55kw, oziroma 73 konjskih moči, od trenutka, ko na armaturni plošči zasveti lučka “ready”. Teh 73 električnih konjev pa pomeni izjemno izkušnjo vožnje in upoštevajoč faktor teže vozila, majhnega obračalnega kroga, tudi izjemno vozno dinamiko. Tako vas bo na križišču izstrelil do skoraj samomorilskih 100 km/u bij goede 11 seconden. Pri tem je potrebno poudariti, da je avtomobil izjemno odziven v tistih pospeševanjih od 40 km/u naar 80km/h, kjer praktično nima prave konkurence, tudi pri bencinskih bratih. Tu se predvsem izkaže navor, ki je na razplolago v vsakem trenutku v enaki meri. Z divjim načinom vožnje doseg vozila brez polnjenja ne bo presegel 100 kilometer. Če boste v glavi z vozilom preklopili na umirjen in tako zelen slog vožnje, lahko pri električnem smartu pričakujete doseg do 145 kilometrov z enim polnenjem.
Ta podatek pa pove, da izlet do Bleda iz Ljubljane ne bo nikakršna težava, vsekakor predlagamo polnenje baterij tako avtomobilskih kot “človeških” ob tradicionalnih blejskih rezinah.
Za polnenje boste potrebovali od ene ure naar sedmih ur, upoštevajoč način polnenja vozila. Na hitrih polnilnih napravah (prilagojenih za električna vozila) naj bi vozilo doseglo polne baterije že prej kot v eni uri. Iz domače vtičnice za vrtno nitko ali mikser, pa boste potrebovali dobrih 7 uur za optimalno napolnene baterije. Sicer pa v Sloveniji dobro sledimo trendom in imamo na razpolago že preko 100 polnilnih mest, od tega kar 22 in Ljubljana.
Že konec letošnjega leta se obeta novi model Smart ForTwo, ki ga bodo izdelovali v Revozu. Le ta bo svojo električno različico predvidoma dobil konec prihodnjega leta.
Kolo prihodnosti: Smart Electric Bike
Na trgu je sicer poplava takšnih in drugačnih električnih koles, a vendar je vožnja s Smart Electric Bike nekaj posebnega. Zdi se, da so pri smartu dosegli izjemno sinergijo novodobnega dizajna in novodobnih tehnologij. Kolo premore elektrische motor, ki kot pomagalo nožnemu pogonu, predstavlja odličen hibrid med človeškim telesom in elektro motorjem. Občutki so fantastični, saj se lahko uporabnik brez znoja na čelu, s tem kolesom vozi tudi do 30 km/h. V hrib, oziroma na ljubljanski grad pa boste prišli pred profesionalnimi kolesarji na cestnih specialkah. Vsekakor izjemno zanimivo. Vendar tako kolo ni poceni saj se uradna cena giblje okoli 3 tisočakov, pri eko ozaveščenih kupcih pa bodo na razpolago tudi dogovorni popusti.
Urbana mobilnost: smart electric bike (video predstavitev)
Sladko navdušenje pri takih izdelkih vselej pokvari končna cena. Z električnim smartom se boste zapeljali za okoli 20.000 tisočakov (upoštevajoč eko subvencije), seveda je lahko ta cena tudi višja glede na nivo opreme vozila. So pa pri uvozniku poudarili, da se bodo kupcem teh vozil personalizirano posvečali in bo cenovna politika dinamična. To po domače pomeni, da je velik interes uvoznika, da na ceste spravi čim več zelenih vozil in tako omogoči spreminjanje zavesti o zeleni mobilnosti. Saj v prihodnosti pričakujejo dodatne izzive. Do konca letošnjega leta bo namreč tudi na slovenske ceste zapeljal električni razred B, ki bo poleg “motorne prenove” in električnega motorja doživel tudi lepotne popravke.
Meer informatie:
www.smart.com