De achtste generatie van het Volkswagen Passat-model, of B8 zoals het door dit merk wordt genoemd, is op de weg verschenen. Ondanks de zeer vergelijkbare afmetingen biedt hij meer ruimte in de cabine, een lager gewicht, krachtigere en zuinigere motoren en een echte zee aan assistentiesystemen en geavanceerde technologie. Vergeleken met de afscheids B7 is hij zelfs een stukje "goedkoper".
Pri zunanji podobi najnovejšega VWjevega predstavnika D-segmenta, je tako kot smo pričakovali. V najboljšem primeru gre za oblikovno evolutie, ki prinaša podobno zunanjo podobo kot pri poslavljajočem modelu, z malenkostnimi spremembami in podrobnostmi pa so oblikovalci dosegli, da deluje nižje, širše in malenkostno večje od predhodnika.
Na sprednjem delu se bohoti nieuwe motorkap, ki je še bolj oglata in poudarjena kot prej, na robovih pa se nadaljuje v prednji svetili, ki ponujata dve različici LED osvetlitve cestišča: high in low, kjer prvi s pomočjo 15 LED diod V celoti sveti v tej napredni tehniki, zmore pa tudi samodejno prilagajati snop in osvetljevati v ovinke. Na boku bodo največji entuzijasti znamke in modela opazili bolj poudarjeno ramensko linijo ter dejstvo, da sta po novem stranski ogledali nameščeni neposredno na karoserijo. Na zadku pa so prav tako na novo oblikovana LED svetila, ki so glede na nivo opreme na voljo v dveh izvedenkah in s prilagujočo osvetlitvijo glede na razmere in situacijo. Najpomembnejša pri tem pa je levensduur, ki naj bi znašala 80 tisoč ur, ali več kot devet let neprekinjenega delovanja. Veliko težje opazno (a v vožnji še kako občutno) pa je dejstvo, da je novi passat za 85 kilogramov lažji van de voorganger.
Glede mer in proporcev večjih ali bolje rečeno merljivih razlik ni, je pa kljub temu passat v obeh karoserijskih različicah nekoliko prostornejši, predvsem pri prostoru za kolena zadaj sedečih potnikov, ki imajo sedaj 40 milimetrov več prostora. Prtljažnik je prav tako malenkostno pridobil kar se tiče prostornine in s tem seveda ohranja mesto vodilnega v segmentu, še bolj pomembno kot to pa je dejstvo, da je dobil dvojno dno, na seznamu doplačil pa je poleg električnega odpiranja tudi električno pomična vlečna kljuka.
Ko smo ravno pri tej preidimo na napredno tehnike, v okviru katere passat dobesedno “poka po šivih”. Svetovno novost ali premiero v passatu doživlja systeem za enostavnejšo parkiranje (vzvratno vožnjo) s prikolico imenovano trailer assist, kjer voznik z enostavno nastavitvijo kota, kamor želi da vozilo skupaj s prikolico vzvratno gre, nato sistem s pomočjo vzvratne kamere primerja potreben in dejanski odklon prikolice ter temu primerno reagira. Sistem v praksi deluje zelo dobro in se ga je presenetljivo enostavno navaditi. Poleg tega je passat dobil cel kup novih asistenčnih sistemov (park assist 3.0, ki lahko po novem samodejno parkira tudi “spredenjsko”, 360 stopinjski area view, sisteme emergency assist, traffic assist ter discover media/pro).
Večino asistenčnih sistemov vam pri uvozniku ponujajo strnjene v smiselna “tehnična” paketa, za katera zahtevajo 1.250-, oziroma dobrih 1.400 evrov. Ne gre pa pozabiti tudi na popolnoma digitalne osrednje merilnike v obliki 12,3-palčnega zaslona activ info, ki pa zahteva doplačilo in tudi največjo (beri: najdražjo) tovarniško navigacijo (skupaj tako okoli 2.200 evrov).
LEES VERDER: Vremenska napoved za jesen, velika možna passatov
Znotraj tako potnike pozdravijo presenetljivo znani armaturna plošča, merilniki ter volanski obroč, glavne spremembe pa gre iskati v širši in višje postavljeni sredinski konzoli (posledično tudi višji prestavni ročici) ter drugačnemu nadaljevanju sredinske konzole v delu, ki je pred sopotnikom. Glede opreme so tako kot pri predhodniku na voljo drie eenvoudig paketi opreme: trendline, comfortline in highline, kjer osnovni poleg šestletnega jamstva (ali 200 tisoč prevoženih km) ponuja še dvoobmočno klimo, bluetooth ter sistem front assist in start&stop. Comfortline k temu doda še tri območno avtomatsko klimo, tempomat z nadzorom razdalje, sistem park pilot ter 16-palčno lito obutev. Highline pa je bogatejši še za usnje, LED low luči in za 17-palčna lita platišča.
Pri motorjih se (skoraj) vse odvija na strani dizelski agregatov, saj so na voljo štiri različice 2,0-litrskega TDI z močjo od 88- do 176 kilovatov, najbolj ekonomična pa v ozračje izpusti le 108 gramov CO2. Komur bo tudi to preveč pa bo v drugi polovici prihodnjega leta na voljo še bluemotion različica z le 95 grami emisij na km poti. Na drugi strani pa bencinske barve zastopa zgolj 1.4-litrski TSI z 92 kW moči, ki naj bi predstavljal le par odstotkov prodaje. Menjalnik je v osnovi šest stopenjski ročni, na željo kupca pa lahko tega zamenja tudi DSG prestavna avtomatika. Vierwielaandrijving je na voljo pri dveh zmogljivejših TDIjih, se pravi 140 in 176-kilovatnima različicama, slednja pa poleg izjemnih zmogljivosti preseneti tudi z izredno zmerno porabo in emisijami (le 140 gramov na km). Prihodnjo jesen pa pričakujte še plug-in hibridno različico, ki se ga je že prijelo ime passat GTE.
Prijzen begin bij 23.140 evrih na bencinski in 24.704 evrih na dizelski strani za limuzinsko različico, za karavanskega passata pa morate “imeti na računu” najmanj 24.613- oziroma 26.162 evrov. Mi smo na predstavitvi preizkusili najbolj zmogljivo različico s 176 kilovatnim dizlom DSG avtomatiko in 4motion pogonom in moramo reči, da nas je lepo presenetila tako z zmogljivostmi kot ekonomičnostjo, je pa res, da takšen passat s ceno preko 50 tisoč evrov sili že v višji cenovni segment. Uvoznik pa k cenam pripomne, da je “očiščene” cene novega passata (se pravi različic s primerljivo opreme) celo nekoliko nižje od tistih pred prenovo modela. To pa tudi nekaj šteje.
Več nakupnih informacij:
www.volkswagen.si/novi passat