Alfa Romeo Stelvio je prvi športni terenec Alfe Romeo. Ime je dobil po znamenitem cestnem prelazu Stelvio, 'romarskem središču' kolesarjev in motoristov. Velja za cesto, ki jo mora v življenju vsak vsaj enkrat prevoziti. Tako ali drugače. Če bo upravičil slovito ime, bo pokazal čas, Alfa pa obljublja najboljše vozne lastnosti med vrhunskimi SUV-ji. Karoserija je lahka, težišče nizko, šasija pa nudi obilico vozne dinamike. Na voljo bodo tri različice, najbolj športna, Quadrifoglio, bo imela več kot 500 konjev! Z njo je Alfa izzvala nemške rivale.
Alfa Romeo Stelvio je prvi Alfin športni terenec, v katerega ta polaga velike upe, saj nosi breme znamkinega preporoda (zanj imajo največja prodajna pričakovanja, kar je glede na trenutno popularnost športnih terennecev logično), ki se je začel z novo Giulio. Manjši prestižni SUV je zasnovan na platformi Giorgio, ki si jo deli z Giulio.
V dolžino meri 4,68 metra, v višini pa 1,65 m, kar je v rangu Porsche Macana. Pogon je resda serijsko speljan na zadnji dve kolesi (štirikolesnega ima v genskem zapisu le športna različica), ob manjšem oprijemu pa bo z vektorskim razporejanjem navora polovica moči preusmerjena tudi na prednji kolesi. Zavoljo dveh sklopk bo Alfa Romeo Stelvio vektorsko razporejala navor tudi na zadnji premi.
Najbolj športna različica, Quadrifoglio, bo prava pošast. Z Giulio Quadrifoglio si poleg ‘spodnjega perila’ deli tudi 2,9-litrski motor V6 , ki lahko mobilizira 510 KM (375 kW). Iz mesta do 100 km/h ji uspe pospešiti v pičlih 3,9 sekunde. Pri tem gredo zasluge tudi osemstopenjskemu avtomatskemu menjalniku, ki za menjavo prestave potrebuje točno 100 milisekund. Priganjali jo boste lahko do 285 km/h.
PREBERITE ŠE: Nova Alfa Romeo Giulia: kdor čaka, dočaka
Nekoliko manj zastrašujoča bosta modela Alfa Romeo Stelvio in Alfa Romeo Stelvio Ti (Turismo Internazionale). Slednja bo pod pokrovom prenašala dvolitrski bencinski prisilno polnjeni motor V4 z 280 KM (206 kW). Alfa obljublja vrhunske vozne lastnosti, kakršnih še ni bilo.
Prvi Alfin športni terenec se je medil in cedil več kot tri desetletja. Že leta 1984 so v Milanu s pomočjo oblikovalske hiše Zagato ustvarili sedemsedežni prototip Alfa Z33 z oznako Tempo Libero (v prevodu prosti čas), nekakšno stilsko predhodnico današnjih SUV-jev. Z Alfo Romeo Stelvio Alfa napada športne terence BMW-ja, Mercedes-Benza, Audija, Porscheja, Jaguarja in Lexusa. Paleta varnostne in komfortne opreme je primerljiva s paleto opreme, ki jo prinaša Giulia. Sledi tudi oblikovalskim smernicam njene notranjosti, kar se odraža tako v infozabavnem sistemu, obvolanskih prestavnih ročicah, gumbu za izbiro načina vožnje kot tudi prisekanem volanu. Alfa Romeo Stelvio bo na voljo v drugi polovici leta 2017. Je prva v seriji športnih terencev. Do leta 2021 naj bi dobila še manjšega in večjega brata. Cena za zdaj še ni znana.
Galerija – vrhunski športni terenec Alfa Romeo Stelvio:
Več informacij:
alfaromeo.si