Pri založbi Taschen so izdali retrospektivo izjemnega dela fotografinje Annie Liebovitz in ga skupaj z nekaj čudovitimi eseji natisnili v eni izmed njihovih luksuznih knjig velikank.
Pri založbi Taschen vsake toliko dopolnijo svojo izjemno linijo velikanskih knjig, poimenovano “sumo-sized line”. Njihovi predstavniki se radi pošalijo, da knjigo takšne velikosti namreč lahko dvigne zgolj oseba, ki je tako močna, kot sumo borec. V klub velikanov je pred kratkim prišla tudi fotografinja Annie Leibovitz, ki jo je doletela velika čast, saj so pri založbi izdali retrospektivo njenega legendarnega dela. Že ob pogledu na knjigo, ki je ogromna, nam zastane dih, med listanjem pa komaj zadržujemo glasne vzklike. Annieno delo je namreč enostavno spektakularno in dih jemajoče.
Pred kratkim smo predstavili njeno zadnjo stvaritev iz njene z Disneyevimi junaki navdihnjene kolekcije fotografij, ki je zgolj delček tega, kar lahko vidimo v najnovejši knjigi velikanki, enostavno poimenovani po umetnici – “Annie Leibovitz”.
Članek o kolekciji fotografij z Disneyevimi junaki si lahko preberete tukaj.
Annie v čast so ob izidu knjige priredili zabavo, na katero so bili povabljeni vsi, ki v svetu umetnosti in mode kaj pomenijo, srečneži, ki so lahko prvi prelistali čudovito zbirko 250 najlepših fotografij, ki jih je fotografinja ustvarila med svojim umetniškim udejstvovanjem. Gre za izjemno življensko delo, 476 strani obsegujočo retrospektivo, ki so ji dodali tudi prav posebno stojalo, ki spominja na tripod – obvezno opremo vsakega profesionalnega fotografa – in olajša obračanje veličastnih listov med pregledovanjem prelepih fotografij. Knjiga namreč tehta kar 26 kilogramov in bi jo tako le ztežka dvignili v naročje.
Natisnili so jo v Nemčiji in zvezali v Italiji, pri nastanku kakovostne umetnine so namreč sodelovali le najboljši iz stroke. Kakovosten izdelek združuje delo, ki je z neverjetno ljubeznijo nastajalo dolgih štirideset let. Poleg svetovno znanih kultnih fotografij, ki jih takoj prepoznamo kot Annieino delo, pa v zbirki naletimo tudi na nekaj še nikoli objavljenih del.
Knjiga združuje več kot petsto portretov slavnih zvezdnikov in pomembnih kulturnikov iz področij filma, glasbe, televizije, literature, mode, športa, politike, plesa in gledališča. Vsaka mogočna fotografija s svojo jasnostjo, živostjo in teksturo, s čudovitimi barvami in neverjetno kompozicijo vzbuja prav posebne občutke in večinoma se nam zdi, da bodo subjekti kar skočili iz fotografije. Prvih tisoč podpisanih kopij, ki predstavljajo omejeno umetniško edicijo (“Art Edition”), je vezanih v luksuzno usnje. Ostalih devet tisoč kopij, poimenovanih zbirateljska edicija (“Collector’s Edition”), pa sicer brez prestižnih usnjenih platnic, krasi umetničin lastnoročni podpis in so na voljo v štirih različnih knjižnih ovitkih. Izbiramo lahko med Annienimi najbolj znanimi portreti svetovno znanih zvezdnikov. To so Whoopi Goldberg, David Byrne, Keith Haring in Patti Smith.
V notranjosti pa srečamo barvito raznovrstnost, saj redko kje na istem mestu naletimo na portret Richarda Nixona in Lady Gaga. Tudi fotografije same po sebi variirajo od popolnega realizma do popolnoma stilirano fantazije, fotografije, katerim je po nastanku sledila še izjemna poprodukcija. Brez te raznolikosti bi le ztežka predstavili izjemno umetniško pot, ki jo je živela tako nadarjena umetnica kot je Annie Liebovitz. Njena nenavadna kariera namreč ni pomembna zgolj zaradi vedno novih raznolikih dosežkov, ampak tudi zaradi vpliva na širšo družbo in popularno kulturo.
Tudi uvodni del ni kar tako, saj ga je spisal legendarni igralec in komik Steve Martin, poleg knjige velikanke pa ob nakupu dobimo tudi malenkost manjši mehko vezan priročnik, v katerem lahko preberemo eseje, ki so jih poleg Annie napisali Graydon Carter, Paul Roth in Hans Ulrich Obrist. Annie je napisala tudi nekaj kratkih opisov vseh svojih subjektov, sodelovala pa je tudi pri sami produkciji, saj v knjigi in priročniku ni ničesar, kar njeno natančno oko ne bi precenilo in odobrilo.
Fotografinji so pri založbi pred končno privolitvijo dvorili že kar nekaj časa, leta 2007 pa je končno rekla “ja”. Leta 1984 je pri isti založbi namreč že izšla knjiga njenih fotografij, ki v primerjavi z velikanko deluje izjemno skromno. Obe knjigi sta vseeno pravi umetniški deli, ki navdušita še tako zahtevnega ljubitelja izjemnih fotografskih knjig. Knjig, ki v naš dom prinesejo nekaj čudovite in še tako potrebne umetnosti. Čarobnosti, ki je digitalni medij enostavno ne zmore dati. Vsaj tako verjamejo pri založbi, ki prisega na tradicionalno in že več generacij tiska le najboljše od najboljšega. Pri Taschnu namreč verjamejo v čar, ki ga nudi tiskana knjiga. V njihovih umetniških knjigah se enostavno izgubiš in vsaj za nekaj časa odmisliš na svet zunaj fantazije, ki jo pričarajo. V času digitalizacije je pomembno, da še vedno obstaja nekaj, kar lahko primemo in začutimo pod svojimi prsti, zavohamo čudovit vonj sveže potiskanega papirja in na papirju v izjemni velikosti vidimo prečudovite fotografije, ki enostavno prevzamejo.