Suzukijev splash, ki smo ga tokrat preizkušali, združuje pod isto streho vse lastnosti, ki jih voznik pričakuje od mestnega avtomobila. Odlikujejo ga kompaktne mere, zaradi katerih ga je enostavno parkirati v še tako majhno špranjo, relativno visoko sedenje, zaradi katerega je pregled nad dogajanjem v prometu ...
Suzukijev splash, ki smo ga tokrat preizkušali, združuje pod isto streho vse lastnosti, ki jih voznik pričakuje od mestnega avtomobila. Odlikujejo ga kompaktne mere, zaradi katerih ga je enostavno parkirati v še tako majhno špranjo, relativno visoko sedenje, zaradi katerega je pregled nad dogajanjem v prometu bistveno boljši, kar prispeva k varnejšemu manevriranju po mestni gneči. Visoko postavljeni sedeži pa omogočajo tudi enostavnejše vstopanje v vozilo starejšim, kar tudi ni zanemarljiv podatek. Bencinski 1,2-litrski motor s 63 kW motorne moči je varčen tudi med mestno vožnjo – testno povprečje se je gibalo pod 7 litri bencina na 100 prevoženih km – in dovolj živahen za vožnjo izven mesta, čeprav bi se na avtocesti prilegel še kakšen konj več. Notranja oprema testnega splasha je med drugim obsegala ročno klimatsko napravo, pri kateri moramo pohvaliti postavitev prezračevalnih šob, ki jih je moč nastaviti tako, da pihajo nemoteče za potnike, radio s CD predvajanikom z MP3 podporo in kopico praktičnih odlagalnih površin.
Mestni utrip avtomobila
Splash se najbolje počuti v mestu. Kompaktne mere in višji položaj pri sedenju sta kot nalašč za vožnjo po prometnih mestnih ulicah. Zaradi odsekanega zadka je tudi vzvratno parkiranje enostavno, le upoštevati moramo, da je zadnji odbijač lepo zaobljen. Poraba 95-oktanskega neosvinčenega bencina v mestu znaša po podatkih tovarne 6,9 litra na 100 prevoženih kilometrov, testno povprečje pa je znašalo 6,5 litra na 100 km. Mere prtljažnika, ki ima dvojno dno, so za »mestno« uporabo ravno pravšnje – če potrebujemo več prostora lahko enostavno podremo zadnje sedeže in dobimo prtljažni prostor velikosti 424 litrov, ki ga odlikuje ravno dno (!), kar je zagotovo odlika tega avtomobila. Edinole višjerasli ljudje morajo biti previdni, saj se pokrov prtljažnika ne odpre zelo visoko in ob neprevidnem natovarjanju lahko staknemo buško.
Staršem prijazen
Od lastnosti, ki jih pričakujejo starši v avtomobilu, izpostavimo zadnjo klop opremljeno z dvema ISOFIX sidriščema. Ker je pomik zadnjih stekel ročni, bomo njihovo odpiranje težko ustavili. Res pa je, da malčki niso ravno vešči vrtenja ročice. Vseeno pa zaradi ne ravno velikega prtljažnika – vanj bi po naših izkušnjah lahko pospravili le zelo kompakten voziček na marelo – menimo, da je splash predvsem drugi avto v družini – če imate seveda otroke.
Opazili smo
Med stvari, ki so nas pri testnem splashu najbolj prepričale, so zagotovo njegove kompaktne mere. Tudi ročna klimatska naprava je bila kos poletni vročini, pri čemer smo bili navdušeni nad dobro speljanimi prezračevalnimi šobami, ki jih je moč usmeriti tako, da ne pihajo neposredno v glavo (kar je nasplošno redkost pri avtomobilih tega razreda). Za glasbo skrbi radio s predvajalnikom zgoščenk, na katere lahko posnamemo tudi skladbe v MP3 formatu, krmilimo pa ga s pomočjo komand na volanu. Navduševale so nas tudi bogato odmerjene odlagalne površine, čeprav bi jim Suzukijevi inženirji lahko v večji meri dodelili podloge proti drsenju odloženih predmetov – te so imele le nekatere med njimi. Sprašujemo se tudi, zakaj je komfortno odpiranje voznikove šipe delovalo le v eni smeri – navzdol, za njeno zapiranje pa je bilo še vedno potrebno »držati« stikalo, kar je silna nepraktično. Pogrešali smo tudi možnost nastavljanja v usnje odetega volana po globini (višina je nastavljiva), kar bi pripomoglo k še boljšemu sedenju za volanom. Sicer pa smo bili prijetno presenečeni nad občutkom dokaj nevtralne lege v ovinkih – nenazadnje je splash višje rasti v primerjavi z ostalimi avtomobili in se pomalem spogleduje s terenskimi vozili. Tudi motor nas je na avtocesti prijetno presenetil, saj je brez težav ohranjal hitrost 130 km/h. Res pa je, da bi pri prehitevanjih prišel prav še kakšen »konjič« več. Zanimivi oblikovni detalj je tudi okrogli merilnik vrtljajev motorja, ki »štrli« iz armature v slogu športnih avtomobilov.
Tehnika in cena
Mere vozila (v mm): 3715 x 1680 x 1590; moč motorja: 63 kW (85 KM); končna hitrost: 175 km/h; poraba goriva (mestna/izvenmestna/kombinirana): 6,9/4,9/5,5 l/100 km; emisija CO2: 131 g/km; prostornina prtljažnika: 202-462 l; cena testnega vozila (brez popustov): 11.990 EUR; stroški zavarovanja (AO / Super Polni Kasko z 1% odbitne franšize pri Zav. Maribor): 414,02 EUR / 536,27 EUR.