Alaka'i Skai: ultrafuturistični 'dron' za prevoz potnikov
Utrip mesta · mobilno

Skai je električno vozilo, ki lahko vzleta in pristaja vertikalno, na kratko pa bi mu lahko rekli dron za prevoz oseb – poganjajo ga vodikove celice in ima preprosto, a varno zasnovo.

Startup podjetje iz Massachusettsa Alaka’i Tehnologies je predstavilo ‘dron’, ki je zadolžen za prevoz potnikov in prtljage. Pri oblikovanju je sodelovala tudi ekipa, ki je sicer povezana z oblikovalci pri bavarskem podjetju BMW.

Skai dobi energijo od treh vodikovih celic, ki poganjajo 6 tihih 100 kW električnih propelerjev. Teža, ki jo lahko še varno nosi, je okoli 450 kilogramov. Tako lahko prevaža do 5 ljudi, vključno s pilotom, ali 4 ljudi in prtljago, Skai leti avtonomno ali s pomočjo pilota, ki daljinsko upravlja z dronom. Potniki sedijo v postavitvi oblike V, kar jim omogoča neoviran 180-stopinjski pregled nad okolico. Propelerji so pomaknjeni proti zadku, da ne ovirajo pogleda, hkrati pa s tem odstranijo vibracije in hrup iz kabine.
Potniki imajo na voljo tudi wi-fi 5G povezavo.

Prednost vodikovih celic je v tem, da med letom ne ustvarjajo nobenih škodljivih emisij in imajo hkrati najmanjši ogljični odtis. Za izdelavo vodikovih celic bodo uporabili naravne materiale, samo celica pa bo mogoče ponovno uporabiti v 95 %. Preostanek je mogoče reciklirati z 99 % učinkovitostjo.

Poleg omenjenega, lahko vodikove celice zagotovijo večje razmerje med težo in porabljeno energijo, kot je to mogoče pri klasičnih elektromotorjih ali motorjih na notranje izgorevanje. Posledično lahko zagotovimo daljši let in več prenesenega tovora. Skai lahko poleti do 640 kilometrov daleč in lahko ostane v zraku do 4 ure. Z dodatnimi posodami za vodik lahko zagotovi več kot 10 ur letenja.

Skai je bil zasnovan z mislijo na varnost. Karbonski kompoziti so lahki in hkrati dovolj trdni. Pri tem dajejo pristajalnemu podvozju nekaj fleksibilnosti, kar zmanjša občutek trdega pristanka.

Skai za letenje ne uporablja zapletenih sistemov krilc in rotorjev, s tem pa je njegova uporaba še varnejša. Tudi v primeru odpovedi posameznega propelerja, je Skai še vedno sposoben pristati. V primeru najbolj črnega scenarija, ko odpove vseh 6 propelerjev, ima Skai vgrajeno padalo. S

tabilen let zagotavlja tehnologija fly-by-light, za daljinsko upravljanje pa uporabljajo najmodernejši vojaški sistem kodiranja podatkov – tako lahko nemoteno spremljajo, upravljajo in nadzirajo vsak Skai, ki je v tistem trenutku v zraku.

Galerija: Alaka’i Skai

Alaka'i SkaiOdpri galerijo
Honda E Honda E: dobila bo kamere namesto vzvratnih ogledal! BMW E-Scooter: tudi BMW se je pridružil pestri električni druščini BMW E-Scooter: tudi BMW se je pridružil druščini skirojev Novi Lexus UX: križanec, ki obeta veliko Novi Lexus UX: križanec, ki obeta veliko, že na cesti 2016-tempus-cr-t1-5 Tempus Titan R: retro motor, ki je v resnici električno kolo ·