fbpx

Delaš usodne napake: to so nova pravila za zmenke

Delaš usodne napake: to so nova pravila za zmenke

Zeitgeist, tehnologija, globalizacija, opolnomočenje žensk, popkultura in druge silnice vplivajo na to, da so nastala nova pravila za zmenke – preveri, katere usodne napake delaš?

Medosebni prostor in socialna realnost ni nekaj, kar bi obstajalo izven nas. Obe sferi sta močno pod našim vplivom – kako se bomo vedli, v kaj bomo verjeli, kakšne bodo naše reakcije in podobno, bo vplivalo na oblikovanje norm in pravil, ki bodo v prihodnosti služili kot novi mejniki (ali pa odpustni listki, odvisno od perspektive).

Kako se vedemo na zmenkih, kakšno tehnologijo uporabljamo pri vzpostavljanju romantičnih odnosov, kaj razumemo kot normalno in kaj kot sprejemljivo, vpliva na pravila zmenkovanja. In vsi se lahko strinjamo, da se ta v zadnjih letih eksponentno hitro spreminjajo.

To so nova pravila za zmenke …

Podlegamo ideji neskončnih izbir.

Še nedolgo nazaj so naši stari starši preprosto izbrali najlešega fanta ali pa najbolj zalo deklico v vasi, se poročili in živeli spokojno zakonsko življenje. Občutek neskončne izbire pa se je iz živilskih, kozmetičnih in tekstilnih trgovin preselil tudi v sfero romantičnih odnosov – zmenki so postali v precejšnji meri lov za najboljšim zakladom, a na žalost popoln moški in ženska obstajata le v naši domišljiji.

Dopisovanje je prevladalo nad telefonskimi klici.

Včasih je bila tista resnično romantična gesta na daljavo telefonski klic za lahkonoč. Danes so slednji vse bolj redki, nadomeščajo pa jih tekstovna in glasovna sporočila ter seveda raznorazne slike, videi in podobno.

Veliko ljudi išče popolnega partnerja.
Veliko ljudi išče popolnega partnerja.

Pravilo nesorazmernega plačila večerje ostaja enako.

Kljub očitnim spremembam v zmenkovanju se to pravilo ni preveč spremenilo – veliko žensk in moških še vedno meni, da se spodobi, da moški prispeva nekoliko več denarja pri plačilu računa za večerjo/pijačo. Navsedanje v povprečju moški za isto delo zaslužijo več kot ženske. Seveda pa obstaja cel kup skupin ljudi, ki do tega čutijo drugače, kar je povsem sprejemljivo.

Tudi ženske lahko naredijo prvi korak.

Dnevi, ko so se moški morali predstavljati kot stoični in neskončno pogumni junaki, ki brez strahu na vse pretege skačejo za dekletom, zavrnitev pa prenašajo kot najlažje breme na tem planetu, in dnevi, ko so se dekleta morala pretvarjati, da so nedostopna in jih premakne le redko kdo, se počasi, počasi končujejo. Dandanes je dovoljeno tudi to, da ženske pokličejo po prvem zmenku ali pa so celo one tiste, ki moškega povabijo ven.

Tudi ženske lahko naredijo prvi korak.
Tudi ženske lahko naredijo prvi korak.

Pravilo »treh dni« je mrtvo.

Pravilo »treh dni« je nenapisano pravilo, ki je v preteklosti marsikomu povzročilo kar nekaj neprespanih noči. Pomenilo naj bi, da moški čaka tri dni, preden po prvem zmenku zopet vzpostavi kontakt z žensko. Danes poteka komunikacija hitreje in bolj jasno – igranje igric se je prestavilo v spalnico.

Kemijo je dovoljeno testirati takoj.

Tudi po seksualni revoluciji je nad ženskami ostalo tiho pravilo, da morajo s spolnim odnosom počakati vsaj nekaj zmenkov (za moške ni sankcije, če takoj skočijo v posteljo, vendar jim to mora nekako uspeti). Danes se počasi spreminja miselnost in vse več mladih ekspreimentira s svojo spolnostjo.

Spolni odnos na prvem zmenku – DA ali NE?
Spolni odnos na prvem zmenku – DA ali NE?

Spontana povabila na zmenke.

Danes ni nujno, da so zmenki nekaj vnaprej načrtovanega – velikokrat gre le za spontano povabilo, brez velikih pričakovanj in planiranj.

Enkrat povezana, vedno povezana.

Čeprav so to verjetno obešali na manjši zvon, so zagotovo tudi v preteklosti poznali afere za eno noč. Danes je razlika v tem, da se v veliki meri ta poznanstva povlečejo v našo prihodnost – pri vsej poplavi socialnih omrežij je smešno enostavno poiskati svojega ljubimca oziroma ljubimko ter ohraniti kontakt.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.