BENJAMIN & ELVIS
V zraku · intervju

Mlada ekipa iz Velenja, ki jo vodi Elvis Halilović, je s projektom Ondu Pinhole osvojila ameriški Kickstarter. Prva edicija kamer Pinhole Cameras iz leta 2013 je v pičlih sedmih dneh zbrala preko petdeset tisoč ameriških dolarjev, kar je bilo kar petkrat več od želenih sredstev. Dve leti kasneje so slovenski leseni fotoaparati s še bolj dovršeno “leseno tehnologijo” na Kickstarterju pisali novo uspešno zgodbo.

(Ne)pričakovan uspeh, nova uspešna zgodba. Od kod ideja in kaj je tisto, kar dela fotoaparat Ondu Pinhole tako poseben?
S fotografijo se ukvarjam že kar dolgo, prav tako mi industrijsko oblikovanje ni tuje, tu sta se moji dve strasti združili in nastal je Ondu. Gre za t.i. “camero obscuro” oziroma pinhole kamero, posebnost tega aparata pa je, da ne uporablja leče za projiciranje slike, temveč majhno luknjico, ki ima približno 0,2 milimetra premera ali več.

Zakaj ste se odločili ravno za platformo množičnega financiranja Kickstarter? In to kar dvakrat?
Če bi se odločil za financiranje po klasični poti, takšen znesek in pod takšnimi pogoji pač ne bi bil mogoč. Sploh pa na primer na kreditno posojilo plačujemo obresti in še tisoč nekih nepotrebnih zadev, ki gredo predvsem v korist bank in ne tistega, ki denar za zagon res potrebuje. Tako da je Kickstarter bil, bolj kot ne, edina možnost. To, da smo bili že dvakrat na Kickstarterju, tudi ni novost. Obstajajo uspešna podjetja, ki se redno poslužujejo te platforme, poznam posameznike, ki so že sedemkrat uspešno izpeljali projekt preko omenjene platforme.

Iz katerih držav ste poželi največ zanimanja? Ste morda našli tudi kakšne tuje investitorje?
Kickstarter izvira iz Združenih držav Amerike, zato je tam bistveno več podpornikov kot kjerkoli drugje, se pa najdejo posamezniki s celega sveta. Celoten namen Kickstarterja je, da ti ni potrebno iskati dodatnega investitorja, saj samo ime, tako imenovan crowdfunding, pove, da dejansko množica ljudi financira zagon nekega produkta ali podjetja z minimalnim posameznim vložkom. Osebno se dodatnim investitorjem in vsem možnim “pomočem” izogibam.

Na prvi pogled se zdi vse na Kickstarterju tako preprosto. Izdelek opišeš, dodaš video, dodaš fotografije, postaviš cene … Kaj vam je predstavljalo najtežji del kampanje in kaj ste se iz prve kampanje naučili, da v drugo tega niste ponovili?
Koncept Kickstarterja je preprost, vendar ni vse tako, kakor izgleda. Velika večina projektov propade, procentov se ne spomnim, vendar lahko poiščemo podatek na spletu. Platforma se veča iz dneva v dan in zaradi tega ob istem času poteka vedno več projektov hkrati. Zatorej samo biti na Kickstarterju ni dovolj in projekt skoraj definitivno ne bo uspešen. So tudi izjeme. Potrebno se je lotiti spletnega oglaševanja in sodelovanja z velikimi spletnimi stranmi, preko katerih se ljudje nato vračajo na aktualno Kickstarterjevo stran. Letos smo na primer kampanjo izpeljali popolnoma sami in uspeli dokazati, da se da, če se hoče. Je zato sicer potrebno veliko več dela, vendar vseeno ni potrebe po zunanjih izvajalcih, ki ti bodo kampanjo izpeljali, seveda za nek procent od končne vrednosti.

Dvakrat ste uspešno zaključili kampanjo. Kaj sledi zdaj? Kako se bo vaša zgodba nadaljevala? Boste poskusili še tretjič?
Medtem ko že delamo na dobavi te serije, že razmišljamo o naslednjem produktu. Seveda se na Kickstarterju ponovno vidimo že kmalu.

Ali imate kakšen nasvet za vse tiste, ki šele začenjajo?
Nekega splošnega nasveta o tako opevanem “uspehu” na žalost nimam. Lahko pa povem, da je vsak začetek zahteven in da je za uspešno pot potrebno veliko odrekanja in sprejemanja kompromisov. V vsakem primeru pa je še vedno potrebno trdo delo!_

PREBERITE ŠE: Slovenci na Kickstarterju

INFOMAT

Kaj je Ondu Pinhole?
Pinhole fotoaparat (”camera obscura” ali po slovensko luknjičarka) za snemanje fotografij ne potrebuje leče in objektiva. Deluje namreč s pomočjo majhne zaslonke, ki svetlobo projicira na fotografski film. Z zaklopko upravljamo ročno. Tovrstna osvetlitev ustvarja posebne fotografije, ki jih ne morejo ustvariti niti najbolj zmogljivi DSLR-fotoaparati. Primerki tovrstnih fotoaparatov, ki jih izdeluje slovenski Ondu, so različnih velikosti: največji izmed njih naredi fotografije, velike 3 x 4 metre, najmanjši pa fotografije, ki so velike le nekaj centimetrov.


IMG_6722 Intervju: Samo Jeranko – Človek riba Magnifico-Press-02 Intervju: Magnifico – trubadur sodobnega časa cover Intervju – Jernej Zver in Maja Galuf: Jernejkitchen Skok čez Lužo iz zime v pomlad: 10. obletnica legendarne Luže na Krvavcu. Intervju: Lina Doler & Anže Kurnik – 10 let legendarne Luže na Krvavcu ·