fbpx

Kaj je “screen dipping” in zakaj uničuje naše razmerje?

Nocoj ne gresta ven. Odločila sta se, da ostaneta doma, si pripravita svojo najljubšo hrano in si končno ogledata film, ki si ga že tako dolgo želita. Topel in udoben večer doma, kaj lepšega bi si še lahko želela ... A vse le ni tako popolno. Medtem ko ti gledaš film, tvoj partner gleda v telefon in ti uničuje izkušnjo. Ne skrbi, nisi sam/-a. Za ta fenomen obstaja ime, in sicer "screen dipping", kar bi lahko v grobem prevedli v 'preklapljanje med zasloni'.

Kaj točno pomeni screen dipping? Je dejanje, ko ena oseba preusmeri pozornost iz enega zaslona, da lahko gleda v drugega (torej ‘preklaplja’ med televizorjem in svojim telefonom). Seveda ni greh, če to počnemo, ko smo sami in nam je dolgčas. A če se odločimo, da bomo skupaj preživeli večer, potem to res ni najbolj zdravo – ne za nas, ne za naše razmerje.

Čas, posvečen partnerjema, ne bi smel biti čas, posvečen telefonu.
Čas, posvečen partnerjema, ne bi smel biti čas, posvečen telefonu.

Zakaj je screen dipping slab za naše razmerje? Podobno kot phubbing (še en izmed novodobnih pojavov, ki pomeni ignorirati nekoga z našim telefonom, medtem ko razlaga zgodbo in ga s tem užaliti) tudi screen dipping namiguje, da ima telefon prednost pred partnerjem. Res je, da najbrž niste v aktivnem pogovoru, a kljub temu bi morali sodelovati v dejavnosti, ki sta si jo skupaj s partnerjem zastavila. V študiji, ki je bila objavljena v Human Behaviour, so prišli do ugotovitev, da dajanje prednosti telefonu pred partnerjem vodi do nezadovoljstva v vezi in do več prepirov.

Kako lahko nehamo s screen dippingom? Vse se začne z zavedanjem, da to počnemo. Si ne zaupate? Telefon odnesite v drugo sobo in si ga dajte na tiho. Enako lahko naredi tudi vaš partner. Namen je, da se zavedate, kaj počnete narobe in da je pomembno, da so sodelujete v aktivnosti s svojo najbližjo osebo.

Dodatne Informacije

Več informacij:
sciencedirect.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.