cover-kampiranje
V zraku · trend

Če je bila pred nekaj leti najbolj vroča in trendovska oblika kampiranja glamping – glamurozen, luksuzen način uživanja v naravi, katerega osnovni del so prefinjeni avtodomi, vrhunsko zasnovane, tehnološko dovršene in oblikovno izpiljene prikolice, se današnji trendi nagibajo v popolnoma nasprotno smer.

Pojavile so se nove oblike kampiranja, ki se vračajo k najosnovnejšim, skromnim oblikam preživljanja dopusta v naravi. Aktualen odgovor na ekonomski in družbeni odraz časa, v katerem živimo, so spremembe naših navad, vrednot, prioritet in stila življenja. Če pogledamo nekaj najbolj svežih, novih oblik kampiranja, ki zaznamujejo letošnje leto, ne moremo spregledati dejstva, da so v tesni povezavi z gospodarsko, ekonomsko, politično in družbeno klimo, ki nas obdaja ter usmerja naš način življenja. Čas glamurja, dragih in prestižnih materialnih dobrin je bolj ali manj minil, in tako je večina novih trendnih oblik kampiranja pravzaprav vrnitev k naravi in k osnovnim oblikam preživljanja časa v naravi.

V naravi

Bamping je relativno nov angleški pojem za osnovno kampiranje. Njegov osnovni cilj je potovati in šotoriti z minimalno količino prtljage z zgolj najosnovnejšo opremo. Ljubitelji divjega in neokrnjenega stavijo na gorilla camping, ki je radikalnejši in bolj drastičen. Gre za prvinsko doživljanje narave zunaj ograjenih območij, namenjenih zakonitemu kampiranju. Za sabo ne pustijo praktično nobene sledi, za njimi pa ostane narava kot nedotaknjena. Čeprav se med novimi oblikami taborjenja večinoma pojavljajo preproste, že asketske oblike, pa se je med trendi znašla tudi času tehnološko dorasla oblika – geek kampiranje. Bilo je samo vprašanje časa, kdaj bo tehnologija pametnih telefonov, tabličnih računalnikov in satelitske navigacije obarvala in determinirala tudi način preživljanja prostega časa v divjini. Visokotehnološki pripomočki, najbolj napredna oprema za kampiranje in satelistka navigacija so obvezni v torbah geek kamperjev.

Frugal

V zadnjem času je v Angliji in drugod po Evropi ter celo po ZDA eden najpriljubljenejših in najbolj trendnih oblik dopustovanja v naravi frugal camping. V prostem prevodu pomeni beseda skromen, ekonomičen, in v duhu časa je privržencev tovrstnega preživljanja prostega časa čedalje več. Osnovna ideja novega trendnega kampiranja je preprosta: lokalne kmetije, pubi, pivnice, vinogradniki, lokali z obrtnimi, rokodelskimi in tradicionalnimi izdelki ter drugi na podeželju, ki ponujajo gostom brezplačno 24-urno postojanko oziroma prenočišče. Gostje od gostiteljev niso dolžni ničesar kupiti v zameno, francoska raziskava pa je pokazala, da 93 % obiskovalcev dejansko kupi pridelke gostiteljev: med, vino, sire, mleko, mesne izdelke, olivno olje, organska sadje in zelenjavo ter drugo. Tako se je v Veliki Britaniji razpredla mreža postojank v ruralnem okolju, Brit Stops, ki vsebuje že več kot 150 naslovov, vse od Highlands do Cornwalla ter od zahodnega Walesa do obale vzhodne Anglije.

Osebni turizem

Namen take oblike turizma je promocija neposrednega stika in pozitivnega odnosa med turisti, dopustniki ter pridelovalci lokalnih dobrin in tistimi, ki v skupnosti ponujajo določene storitve. Hkrati se skozi ta preplet širi promocija o raznovrstnosti in bogastvu različnih regij širši populaciji. S tem se dviguje prepoznavnost in razumevanje regionalnih izdelkov ter kulinarična tradicija, tako znotraj države kot v tujini. Vsekakor gre za spodbuditev in razvoj trajnostnega turizma skozi povezavo z lokalnimi skupnostmi. Na ta način se razvija bolj osebna oblika turizma, ki povezuje gostitelje in goste. Ne gre zgolj za vpetost v avtentično, lokalno atmosfero, temveč gre za spoznavanje ruralnih krajev in regij skozi bolj osebne pripovedne zgodbe, ki jih domačini delijo z gosti. Vsekakor je neprecenljivo zaspati pod okriljem družinske kmetije, kjer te zjutraj zbudijo živali na paši, ali med trtami v vinogradu, večer pa preživeti v družbi vinogradnika ob poslušanju njegovih zgodb.

Gostom prijazno

Angleži so si model izposodili pri uspešnem francoskem projektu France Passion, ki je aktiven že dolgo vrsto let. Enkrat na leto izdajo vodič, katerega redno dopolnjujejo z novimi gostitelji, ta pa je v pomoč turistom, saj tako lažje načrtujejo počitnice. Če bi želeli preživeti dopust na tak način, je vse, kar moramo storiti, prek spleta kupiti nalepko, neke vrste vinjeto, ki jo nalepimo na vetrobransko steklo avtodoma ali prikolice, z njo pa dokazujemo, da smo člani mreže. Letna vinjeta (običajen termin je od marca do konca februarja prihodnje leto), stane 25 funtov, ob vključitvi v mrežo pa poleg vinjete prejmemo tudi letni vodič po vseh postojankah. Gre za družinam, parom ali posameznikom prijazno obliko dopustovanja v naravi, na katerem spoznamo veliko krajev, saj je lahko en postanek dolg največ 24 ur. Edina pomanjkljivost frugal kampiranja je ta, da je rezerviran le za avtodome in prikolice, šotori pa niso dovoljeni.

Po načrtu France Passion, ki že dolgo deluje v skupno korist lokalnih pridelovalcev hrane in dopustnikov, je zdaj projekt zaživel tudi v Italiji, Španiji, Švici, Nemčiji in celo v ZDA. V letošnjem francoskem vodiču je že več kot 1.750 ruralnih postojank, kjer brezplačno sprejmejo goste. Predvsem v Angliji in ZDA so se razvile “skromne skupnosti”, ki nudijo informacije o tem načinu kampiranja, hkrati pa rastejo tudi spletne trgovine, ki ponujajo vzorčne izdelke, ki imajo nižjo ceno od redne, saj na tak način nekaj privarčujemo. Kot gobe po dežju rastejo blogi in spletne strani, ki nudijo nasvete o tem novem, vročem trendu.


· ·