fbpx

Si v družini najstarejši, si na sredi, ali si najmlajši? Vrstni red namreč vpliva na tvojo osebnost!

Teorija o vplivu vrstnega reda rojstva – torej ali gre za prvorojenca, otroka v »sendviču« ali najmlajšega – se začne s psihoanalitikom Alfredom Adlerjem, ki je zagovarjal idejo, da vrstni red rojstva vpliva na tvojo osebnost. In kakšna oseba si?

Teorijo o vplivu vrstnega reda rojstva je razvil že Alfred Adler, eden izmed pionirjev psihoanalize – po njegovi teoriji je najstarejši otrok verjetno najbolj konzervativen, ima željo po moči in posega po vodstvenih pozicijah. Ker morajo najstarejši otroci v družini pogosto pomagati pri različnih opravilih, so tudi skrbnejši in veliko bolj samoiniciativniDrugorojeni otroci pa so ambiciozni, a redko sebični. Pogosto si zastavijo nekoliko previsoke cilje.

Starejši otroci znajo biti bolj dominantni.
Starejši otroci znajo biti bolj dominantni.

Najmlajši otroci po zaključkih Adlerja prejmejo največ pozornosti in se morajo za svojo neodvisnost bolj boriti. Prav tako se morajo najmlajši boriti s standardi uspeha, ki so jih pred njimi postavili njihovi starejši sorojenci. Če jim uspe premagati ta napor, so najmlajši otroci pogosto karierno zelo uspešni. Kaj pa pravi Adlerjeva teorija o edincih in edinkah? Adler pravi, da so ti otroci velikokrat bolj odvisni od drugih, pa tudi bolj osredotočeni nase. So tudi v večji nevarnosti, da podležejo perfekcionizmu.

Najmlajši v družini se morajo večkrat boriti za svojo neodvisnost.
Najmlajši v družini se morajo večkrat boriti za svojo neodvisnost.

Kaj o razlikah med sorojenci pravijo sodobne raziskave? Ta študija je pokazala, da so prvorojenci verjetno iskrenejši in dominantnejši, vendar pa tudi hitreje podležejo stresu in so nekoliko manj družabni. Raziskave so pokazale tudi na obstoj povezave med inteligentnostjo in vrsto rojstva: najstarejši naj bi imeli v povprečju višji rezultat na testih inteligentnosti. Vendar so te povezave zelo šibke.

Dodatne Informacije

Več informacij:
sciencedirect.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.