fbpx

BMW M4 – den mest sportslige du kan tænke på for mindre end 100 tusind euro

I klassen af super-performance-sports-coupéer er prisen lagt stærkt i baggrunden, men i disse tider er den også mere og mere vigtig. For 84.000 euro kan du ikke få så meget sportslighed, så fremragende køremekanik og tal fra enhver konkurrent: 317 kW eller 431 hk, 250 km/t, 4,1 sekunder fra 0-100 km/t fra en dobbelt turbo inline seks- cylinder motor.

Tudi na zadku je konkretna količina M športne zabele, saj se tu poleg napisa različice bohotijo izredno razgiban odbijač, ki je medse sprejel tudi značilne štiri izpušne cevi. Zlata barva pa mu pristoji še bolje kot izgleda na slikah.
Tudi na zadku je konkretna količina M športne zabele, saj se tu poleg napisa različice bohotijo izredno razgiban odbijač, ki je medse sprejel tudi značilne štiri izpušne cevi. Zlata barva pa mu pristoji še bolje kot izgleda na slikah.

M4 je nov model v BMWjevi modelni paleti, logično pa pomeni najbolj zmogljivo različico serije 4, ki je na začetku leta zamenjala kupejevsko različico serije 3. M4 je tako tehnološki dvojček M3, ki ju združujejo številni sestavni deli in v duhu downsizinga nov 3-litrski twinturbo vrstni šestvaljni motor, ki ima težko nalogo stopiti v velike čevlje predhodnega 4,0-litrskega V8 stroja, ki ga BMW entuzijasti zelo čislajo.

M4 zahvaljujoč številnim spojlerjem in agresivninma nosu in zadku, prepoznate zelo hitro, čeprav drži, da si lahko čeprav si lahko danes s pomočjo M sport paketa in dodatkov iz družine performance tudi pri 420i pričaraš skoraj enako dinamično podobo. Da pred vami stoji M4 coupe tako v bistvu dokazujejo le dodatni škrgi na boku vozila z napisom različice, streha iz karbonskih vlaken, posebni aerodinamični stranski ogledali, v modro (ali zlato) barvo odete zavorne čeljusti in štiri izpušne cevi na zadku.

Notranjost je izrazito športna, ekskluzivnost pa je kljub vsemu kar močno povezana z globino lastnikove denarnice, čeprav že v osnovi dobite zelo veliko serijske opreme, občutno več kot pri ostalih različicah.
Notranjost je izrazito športna, ekskluzivnost pa je kljub vsemu kar močno povezana z globino lastnikove denarnice, čeprav že v osnovi dobite zelo veliko serijske opreme, občutno več kot pri ostalih različicah.

3.0-litrski twinturbo bencinar se ob zagonu takoj oglasi z značilnim globokim basom, do katerega mu s pridom pomaga tudi športni izpušni sistem, ki šestvaljno melodijo ob pospeševanjih samo še podkrepi. Zvok je tako dober, da zvoka osemvaljnika, ki je krasil predhodnika sploh nismo pogrešali, čeprav je res, da je kulisa impresivna, a v nobenem režimu delovanja ne zmore tistega huronskega zvoka in pokanja ob popuščanju stopalke za plin.

Se pa zato veliko bolj izkaže motor, ki se ob startu hipoma odzove in zahvaljujoč dvema turbo polnilnikoma pospešuje zelo zvezno in hitro, tako da turbo luknje praktično ni več občutiti, sliko pa še izboljša bliskovito hitro prestavljanje sedemstopenjske avtomatike z dvojno sklopko, ki zamenja prestavo hitreje kot bi pomežiknili. Časa za dihanje tako pri pospeševanjih skoraj ni, vsako menjavo pa spremlja prej omenjeni gromki zvok motorja in izpušnega sistema. M4 coupe se skozi po zavitih gorskih serpentinah pelje kot po tračnicah, če so le gume dovolj sveže in cesta dovolj suha. Odlični krmilni mehanizem pa natančno diktira kam bo avto šel, vozniku pa to tudi natančno sporoča.

Na podaljšku sredinske konzole se bohotijo značilno oblikovana ročica M prestavne avtomatike z dvojno sklopko in številna stikala s katerimi narekuješ delovanje skoraj vsem parametrom vozne dinamike.
Na podaljšku sredinske konzole se bohotijo značilno oblikovana ročica M prestavne avtomatike z dvojno sklopko in številna stikala s katerimi narekuješ delovanje skoraj vsem parametrom vozne dinamike.

V praksi je tako v normalnem voznem načinu M4 konkreten športnik, v načinu comfort pa tudi udobna avtocestna križarka s katero zlahka skočiš do Dalmacije na zaslužen oddih. Ko pa voznik želi športnost, se lahko poigrava s številnimi športnimi nastavitvami in nastavlja trdoto in odzivnost volanskega mehanizma, blažilnikov, odzivnost stopalke za plin in menjalnika in še kaj. Lahko pa s pritiskom ene od dveh tipk na volanu preprosto vklopiš M način (M1 ali M2), kjer se vklopi način MDM (M driving mode) in izklopijo ESP in ostala elektronska pomagala, s čimer pa M4 za volanom zahteva veščega voznika.

Podkrmarjenja je zelo malo za kar skrbita serijska M podvozje og aktivni M diferencial, ko pa v ovinku kljub vsemu pretiravate, pa za delo poprimejo “nevidni možiclji” v njegovem drobovju, ki zadek ponovno postavijo na začrtane tračnice. Delovanje ESP sistema in ostalih pomagal je tako zelo konkretno in lahko bi rekli celo agresivno, ampak v avtu tega kova je že prav da je tako.

Če strnemo, je M4 vsekakor vreden črke M v imenu in dejstva, da v nosu nima več osemvaljnika, se bodo ljubitelji le tega hitro navadili in unesli, saj jih bosta twin turbo vrstni šestvaljnik in zmogljivi izpušni sistem hitro prepričala. Nas sta tudi, čeprav bi mi glede na večjo uporabnost in nenazadnje 5.500 evrov nižjo ceno, skoraj raje v garažo zapeljali M3.

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.