Ljubljana indfører visse bæredygtige grønne tiltag i september, herunder åbningen af nogle trafikforbedringer, primært beregnet til cyklister og fodgængere, udvidelsen af Bicikelj-systemet og åbningen af Koloparken, nye cykelstativer ved LPP-endestationerne og installationen af nye ladestandere til elbiler. Ljubljana passagertransport vil præsentere den nye LPP-tjeneste - vagttransport med nye Eurban-elbiler. På den bilfri dag den 22. september vil bybusser være gratis. På denne måde stiller Ljubljana os et klart spørgsmål: har vi stadig brug for en bil? Vi undersøgte alternative transportmuligheder og så på, hvordan livet uden bil kunne se ud i vores hovedstad.
Ljubljana je letos zelena prestolnica Evrope 2016 in od tod tudi nekateri ogromni koraki, ki jih je naša prestolnica naredila v zadnjem obdobju na področju moderne in trajnostne mobilnosti. Ljubljana zaradi vseh ponujenih možnosti tako nagovarja pripadnika urbanega plemena, da ne potrebuje lastnega avtomobila, saj se mu ponuja množica nadomestkov, s katerimi lahko življenje živi tudi brez njega. September je tako posvečen evropskemu tednu mobilnosti ter dnevu brez avtomobila. A Ljubljana to iniciativo letos nadgrajuje z aktivnostmi, ki se bodo odvijale cel mesec in ne bodo omejene le na omenjeni teden.
LÆS MERE: Elcykel Pininfarina E-voluzione: Ferrari e-cykel
Katere so alternativne možnosti prevozov po prestolnici?
Kavalir – popolni moški
Kavalir je električno vozilo, namenjeno vsem, ki težje hodijo. Omogoča dostop do vseh pomembnejših ciljev v ekološki coni – torej v strogem središču Ljubljane. Uporabljajo jih tako turisti za dostop do hotela kot Ljubljančani in Ljubljančanke, ki težje hodijo oziroma potrebujejo pomoč pravega kavalirja. Trenutno za prevoze skrbijo štirje kavalirji, od tega sta dva prilagojena zimskemu vremenu. Servis in s tem prevoz je popolnoma brezplačen! Za vožnjo pokličite na številki 031 666 331 ali 031 666 332. Oglasil se vam bo simpatičen kavalir.
Bicikelj – optimalen ljubljanski prevoz
Priznajmo si! Ljubljana je s kolesom še posebno romantična. Njena majhnost pa kot nalašč za uporabo kolesa, saj smo z njim zelo hitro na drugem koncu mesta. Sistem Bicikelj, ki nam je na voljo 24 ur na dan, 7 dni v tednu, zagotavlja preprosto uporabo tako podnevi kot ponoči. V okviru sistema Bicikelj je na voljo 32 postajališč, ki so med seboj oddaljena približno 300 do 500 metrov, so lahko dostopna ter idealna za premagovanje kratkih razdalj. Ne glede na to, ali uporabljamo storitev redno oziroma le občasno, si lahko v času naročniškega razmerja izposojamo kolesa brez kakršnihkoli omejitev. Letna naročnina na sistem Bicikelj nas bo stala 3 evre, in medtem ko je izposoja do ene ure popolnoma brezplačna, moramo za dodatno uro plačati dodaten evro.
bicikelj.si
Električni vlakec Urban – edinstven v Ljubljani
Urban je električni vlakec, dolg kar 19 metrov, in sprejme do 45 ljudi. Električno vozilo Urban so strokovnjaki Ljubljanskega potniškega prometa in podjetje Stoja ustvarjali kar eno leto. Trenutno vozi na relaciji Mestna hiša–Ljubljanski grad in za nameček popolnoma brezplačno. Vlakec je edinstven, saj ni še nihče ustvaril njemu enakega. Za zdaj vozi še poskusno, a se ni bati, da ne bi postal zaščitni znak Ljubljane.
lpp.si
Aplikacija: Hopin Taxi – taxi … 1… 2 … 3…
Aplikacija za taksi HOPIN TAXI, ki jo uspešno uporabljajo že v Bratislavi, Kijevu, Pragi, Žilini, Košicah in Ostravi, je zdaj na voljo tudi v Ljubljani. Gre za preprosto brezplačno aplikacijo za pametne telefone in tablice, ki uporablja napredne in zanesljive algoritme, ki omogočajo, da se k stranki odpravi najbližji prosti taksi. S pomočjo aplikacije za taksi HOPIN TAXI lahko zdaj taksi naročimo brez telefonskega klica, brez registracije in to z vsega tremi kliki! GPS prepozna našo izhodiščno točko, ki jo lahko spremenimo tudi ročno, lahko pa naslov kar vpišemo. Taksi lahko izbiramo glede na ceno na kilometer (določimo lahko tudi fiksen znesek za vožnjo, ki smo ga pripravljeni plačati do določene lokacije), glede na oceno voznika (aplikacija omogoča ocenjevanje voznikov) in glede na tip avtomobila, tako da uporabnik točno ve, kaj ga čaka. Še več. Taksi lahko do prihoda spremljamo na zemljevidu in tako točno vemo, kje se nahaja ter kdaj se odpraviti na dogovorjeno mesto. Ker aplikacija HOPIN TAXI hrani zgodovino voženj uporabnika, si ta lahko izberemo tudi priljubljenega voznika in ga tako naslednjič lažje pokličemo. Cena taksija, naročenega z aplikacijo HOPIN TAXI, znaša največ 0,98 evra na kilometer, startnina je 1 evro, 0,29 evra pa nam njen taksist zaračuna za minuto čakanja.
hopintaxi.com
Avan2go: bildeling navdušuje urbane
Ljubljana med prvimi v Evropi dobiva težko pričakovani projekt – 100 % električni bildeling. Gre za enega od najhitreje rastočih trendov globalne avtomobilske industrije. Model električni bildeling je predstavilo podjetje Avant car s podporo partnerjev in tako predstavlja mobilnostno rešitev Avant2go.
Po Ljubljanskih ulicah bo tako v prvem letu drvelo 50 električnih vozil znamk BMW, Renault in Smart – s čimer naj bi prestolnico že razbremenili za 500 do 1000 vozil. Car sharing (souporaba vozil) je ob električni mobilnosti najhitreje rastoči trend globalne avtomobilske industrije. Koncept omogoča, da se s pomočjo napredne tehnologije znižajo stroški mobilnosti uporabnika, ki ne nosi več finančnih bremen lastništva vozila, ampak izkorišča prednosti uporabe storitve deljenja in zanjo plačuje le, ko jo uporablja. Najnovejšim razvojnim trendom mobilnosti se zdaj pridružuje tudi Ljubljana. Princip car sharinga Ljubljana je precej enostaven in ga poznamo iz trenutnega modela najema mestnih koles v Ljubljani. Uporabnik bo na določenih točkah »Avant2Go« s svojim pametnim telefonom, na katerem bo imel naloženo aplikacijo, prevzel vozilo in ga pusti na katerikoli drugi točki car sharinga. Tako bomo lahko na primer avtomobil prevzeli v Šiški in ga oddali v BTC-ju. A, pozor! To je šele prva faza razvoja projekta, ki naj bi do konca leta 2018 v svoji floti imel že kar 500 vozil. Z njimi naj bi Ljubljančani razbremenili mestno središče za skoraj 10.000 vozil in tako izjemno vplivali na izpuste CO2. 2018 bomo tako lahko vozilo delebil pustili na katerikoli točki (ne le na točkah car sharinga), saj naj bi bilo vozil zadosti, da bo celotni floti »Avant2Go« uspelo pokriti in tako zadovoljiti mobilnostne potrebe Ljubljančanov. Uporabnikom so na voljo različni modeli električnih avtomobilov, ki za premikanje potrebujejo le eno prestavo. Za hitre mestne opravke snovalci priporočajo Smart Electric Drive za do dve osebi. Tistim, ki potrebujejo več prostora, »Avant2Go« omogoča uporabo petvratnega in petsedežnega kompaktnega vozila Renault Zoe, na voljo pa je še BMW i3, zmogljivo štirisedežno premijsko vozilo kompaktnega razreda. Fleksibilnost uporabe in ugodna cenovna politika na dolgi rok predvsem nagovarjata uporabnike taksi storitev, saj se ji cenovno zelo približuje. Car sharing Ljubljana bo tako imel nočno (cenejšo) in dnevno tarifo (dražjo) najema, ki se ji prišteva število prevoženih kilometrov. To pomeni, da plačujemo čas, ko imamo vozilo v uporabi, in prevožene kilometre. Za skok iz centra mesta v nakupovalno središče BTC s Smartom, pri katerem bomo prevozili 10 kilometrov in se vrnili v dobri uri in pol, bomo na primer odšteli 6,5 evra.
avant2go.com