Den teknologiske udvikling holder ikke pause, og vi oplever udviklingen af nye ting i eksponentiel hastighed. Problemet ligger i bureaukratiske forhindringer, som for størstedelens vedkommende halter langt bagefter de nye videnskabelige og tekniske grundprincipper. I Japan sprang de også over denne forhindring og vil være de første til at få kameraer i stedet for spejle i biler.
Avtomobilski proizvajalci imajo navado, da najnovejše tehnološke rešitve, predstavijo v avtomobilih den højeste cenovnega razreda. Lexus je v tem primeru ubral forskellige rute in bo svoja digitalna ogledala predstavil na limuzini ES, hvilket gør det er ikke honning najdražjimi modeli tovarne Lexus. Od oktobra dalje si bo mogoče omisliti tako imenovana Lexus Digital Outer Mirrors henholdsvis digitalna zunanja ogledala. Namesto klasičnih ogledal bodo namesto njih namestili ozke ležeče ‘stebričke’. Zaradi manjše velikosti se bo s tem izboljšala vidljivost iz avtomobila in zmanjšal hrup vetra, ki so ga ustvarjala klasična ogledala. Kvadratni 5-tommer zasloni na notranji strani vrat bodo prikazovali sliko iz zunanjih kamer.
Prednost kamer v primerjavi s tradicionalnimi ogledali je v njihovi prilagodljivosti. Ko voznik vključi smerokaz, kamera oddalji billede in s tem prikaže større en del dogajanja za avtomobilom. Če sistem styring mrtvih vinkler zabeleži avtomobil, ki ga voznik ne more videti, bo kamera automatisk prilagodila billede, da bo avtomobil v mrtvem kotu vozniku mere opazen. Kamere močno pripomorejo pri kørsel nazaj, vozniki pa si lahko po želji prilagajajo sliko, ki jih prikazuje kamera. Varnejša bo tudi vožnja om natten, saj bodo kamere oplyst billede in omogočile vozniku, da bo videl več, kot bi tradicionalna ogledala v temi lahko odsevala.
Lexus je ‘pospravil’ kamere v majhne odprtine, njihova oblika pa bo preprečevala fører og snegu, for at nabirala na kameri. Ravno zaradi tega je ohišje kamere tudi ogrevano. Digitalna ogledala imajo v mislih tudi pri drugih znamkah. Nedavno je Audi introducerede konceptet e-Tron, ki naj bi imel digitalna ogledala, Mercedes-Benz pa jih je namestil na novega Actrosa. Ta bo imel v A-stebričkih 15-palčna zaslona za prikazovanje slike. Odstranitev ogledal pri tovornjaku naj bi prispevala k 5 % manjši porabi goriva. Takšne in drugačne tehnološke pogruntavščine so seveda dobrodošle, še posebno, če se z njimi poveča varnost. Upamo lahko, da bo temu hitro sledila tudi birokracija, da bomo imeli hurtigere korist od moderne tehnologije.
Galerija slik: Lexus Digital Outer Mirrors
Mere information: lexus.si