Fiat præsenterede den opdaterede Tipo-model og tilføjede en helt ny version af Tipo Cross. Denne opfriskning midt i bilfornyelsescyklussen går i retning af at genopfriske den indbyggede teknologi og øge sikkerheden.
Fiat Tipo je bil predstavljen leta 2016, od takrat je družina Tipo pridno rasla. Po limuzinski različici je bil predstavljen klasični 5 vratni “hb” ter karavan. Tokrat se pridružuje še Tipo Cross. Reinkarnacija Tipa je postala eden najbolj cenjenih modelov v svojem segmentu v Italiji in po Evropi, kjer je z več kot 70 odstotki prodaje na trgih zunaj Italije močno pripomogel k Fiatovi finančni uspešnosti. Po podatkih Fiata je bilo doslej prodanih skupno 670.000 primerkov. Tudi na račun nekaterih nagrad, kot je nagrada za najmanj pokvarljivo vozilo v svojem segmentu, pa je Tipo tudi dober nakup. A na žalost med Slovenci ne tako zelo uspešen.
Tokrat gre za malenkostno prenovo, kjer bodo poznavalci prepoznali preoblikovano masko z novim Fiatovim logotipom. Prenovljeni so tudi sprednji in zadnji žarometi, ki so sedaj popolnoma LED. Nova pa je tudi oblika odbijačev na tako 16- kot 17-palčnih platiščih. Spremembe so tudi v notranjosti, kjer je na voljo nov 7-palčni digitalni infomatični zaslon, točno tak kot bo na voljo v novem Fiatu 500. Možna je povezava z Android Auto og Apple CarPlay, tudi v brezžičnem načinu. Spremenjen je tudi volan, ki je kompaktnejši in bolj ergonomičen. Prav tako pa so se oblikovalci lotili armaturne plošče, kjer so prenovljeni določeni gumbi in detajli.
Tehnološke novosti vključujejo najnaprednejši asistenčne sisteme za voznika (ADAS) z novostmi, kot so prepoznavanje prometnih znakov, nadzor voznega pasu, pomoč pri osredotočanju, samodejna pomoč pri dolgih lučeh in senzorji za zaznavanje mrtvih kotov. Obstaja še “Keyless Entry” in brezžični polnilnik za polnjenje brezžičnih telefonov, ki zmore tudi hitro polnjenje. S tem se “Tipo” pridružuje konkurentom z že skoraj “obvezno” varnostno opremo.
Fiat Tipo Cross
Je nova različica, ki sodi v segment tako imenovanih križancev. Proizvajalci tem ponavadi nekoliko dvignejo podvozje, dodajo “terenske” obrobe in avtomobil optično pripeljejo blizu terenskih vozil. Tipa so inženirji dvignili za skoraj 7 centimetrov. To jim je uspelo s kalibracijo podvozja in višjimi “pnevmatikami”. Model pa boste prepoznali tudi po “odbijačih”, ki imajo terenske detajle.
Novi, učinkovitejši in okolju prijaznejši motorji
Linija motorjev novega Tipa je bila popolnoma osvežena, ob lansiranju pa je na voljo bencinski ali dizelski motor. Novi Tipo ponuja nov bencinski motor 1.0 GSE T3 s 100 KM. Novi trivaljni motor doseže največji navor kar 190 Nm pri zgolj 1.500 vrtljajih na minuto, namesto 4.500 vrtljajev na minuto sedanjega 95 hk bencinskega motorja, ki je dosegel le 127 Nm navora. Kar je očiten napredek. Hkrati pa je motor precej bolj čist. Pri dizlih pa znani Multijet sedaj ustrezajo Euro 6D Final in ponujajo dva nivoja moči: 95 in 130 KM (prej 120 KM), s precejšnjim izboljšanjem zmogljivosti in vrednosti CO2, od 110 g/km pri družini dizelskih motorjev (WLTP).
Priser
Točne cene za slovenski trg še niso znane. Je pa Tipo veljal za najugodnejši avtomobil v svojem segmentu, saj so kupci vstopni model dobili že za 12.000 evrov. Ob prenovi seveda pričakujemo cene, ki bodo v prvem trenutku nekoliko dražje.