fbpx

Dette er Grok Imagine: Vil Elon Musk genoplive Vine fra de døde med kunstig intelligens, eller laver han bare god markedsføring igen?

Grok Imagine bo gonilo novega video družbenega omrežja

Foto: Jan Macarol / Ai art

I en verden, hvor TikTok regerer som underholdningens gale konge, kunne Elon Musk genoplive Vine – netværket med AI-produktet Grok Imagine, som opfandt varmt vand for et årti siden, og derefter druknede i det.

Pred koncem prejšnjega desetletja se je zdelo, da je trg družbenih omrežij postal dolgočasen kot poslovna konferenca ob ponedeljkih zjutraj. Vse pomembne stole so si že zagotovili Facebook, Instagram, Twitter in Snapchat, ljubitelji videa pa so dolge ure zapravljali na YouTubu. Kako težko je prodreti v ta digitalni klub bogatih, je na lastni koži občutil tudi veliki Google, ki je leta 2019 zgrmel z neuspešno platformo Google+ (ja, tista stvar, ki ste jo nehote uporabljali kakšen dan, ker je Google to od vas zahteval). Sedaj prihaja Vine preoblečen v Grok Imagine.

A kaj ni uspelo Googlu in še komu drugemu, je dobesedno eksplodiralo v rokah kitajske družbe ByteDance. Njen TikTok je v zadnjih letih postal kralj kratkih video vsebin ter najljubša digitalna obsesija generacije Z (in njihovih staršev, ki pravijo, da so samo »preverjali, kaj gledajo otroci«).

Kratki videi, ki so bili »kul«, še preden je bil »kul« TikTok

Toda že veliko pred TikTokom, leta 2012, je na trg prišla aplikacija Vine, ki je bila pravzaprav Instagram, le da namesto fotografij uporabniki niso mogli deliti svojih obrokov ali sončnih zahodov, ampak kratke 6-sekundne video izbruhe genialnosti ali absurdnosti. V tistih lepih časih po velikem Facebookovem prevzemu Instagrama za milijardo dolarjev, je Twitter hitro zavohal priložnost in še isto leto odkupil Vine.

Kljub začetni eksploziji popularnosti med mlajšimi uporabniki, je Vine leta 2017 umrl s počasno digitalno smrtjo. Krivci? Od slabega upravljanja (ali kot bi rekel Musk – »totalno nesposobni management«), nezmožnosti monetizacije kreativnosti uporabnikov, do migracije ustvarjalcev na bolj obetavne pašnike.

Grok Imagine – umetna inteligenca ali Muskova digitalna nostalgija?

A Vine zdaj vstaja iz groba kot Frankenstein, sestavljen iz algoritmov in Muskove domišljije. Elon Musk, alfa in omega podjetja X (prej znanega kot Twitter), je predstavil novo funkcijo svojega AI klepetalnika Grok – imenovano Grok Imagine, ki se sliši kot nekaj, kar bi prišlo naravnost iz glave Douglasa Adamsa.

S Grok Imagine bodo uporabniki ustvarjali kratke videe zgolj s preprostim opisom v besedilu. Zapišeš, kaj bi rad videl – recimo »kuža na rolki, ki nosi klobuk in poje Macareno« – in Grok Imagine ustvari natanko takšen video. Ni slabo, kajne? Ideja sicer ni revolucionarna, saj podobne rešitve že obstajajo (Musk bi se branil, da njegove ideje niso kopije, ampak »praktične izboljšave«), a je vsekakor dovolj privlačna, da bo zanjo marsikdo pripravljen plačati.

Trenutno je Grok Imagine dostopen zgolj v beta različici za izbrane uporabnike, kmalu pa naj bi postal na voljo naročnikom premijske storitve SuperGrok za skromnih 30 dolarjev mesečno – kar je približno strošek enega avokado-toasta v elitnem lokalu v San Franciscu.

Vine zombiji – vrnitev starih posnetkov?

V slogu dobrega starega Muska je v igri še nekaj misterioznega. Musk je namreč nedavno naznanil, da so našli arhivo vseh starih videov iz Vinea, za katero je menil, da je že zdavnaj izgubljena (ali bolje rečeno, da jo je Twitter »zašuštral«). Na voljo naj bi bila vsem uporabnikom, ki bodo lahko svoje mladostne neumnosti ponovno objavili svetu.

Vprašanje je, kaj to konkretno pomeni? Bodo stari računi spet dostopni ali bo Musk le ponudil uporabnikom priložnost, da iz arhivske omare izvlečejo digitalne okostnjake in jih ponovno delijo kot viralne spomine? Trenutno je to skrivnostno kot Muskov urnik lansiranja raket, zato bo za jasne odgovore treba počakati.

Vsekakor lahko rečemo, da Musk – kralj digitalnega hrupa, vesoljske avanture in AI akrobacij – z novim Vineom ali Grokom (ali kakorkoli ga bo poimenoval naslednji teden) ponovno poskuša postati center digitalnega vesolja. Ali mu bo uspelo, ali pa bomo spet dobili še eno zabavno anekdoto za prihodnje generacije, pa bo pokazal čas.

Mere information

grok.com

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.