Volkswagen forbereder en rigtig el-offensiv til dette efterår og næste forår, hvor de vil tilbyde kunderne hele fem el- eller plug-in hybrid-modeller. Historien begynder med den elektriske up!, som har en rækkevidde på 150 km og en pris på omkring 30.000 euro, og snart bliver fulgt op af den elektriske Golf.
Električnega upa! na zunaj prepoznamo po zelo všečno oblikovanih LED dnevnih lučeh, ki so jih oblikovalci izredno umetelno (skoraj bi lahko rekli umetniško) umestili v prednji odbijač, ki je s tem seveda drugačen, razliko pa pomenijo tudi skoraj polna 15-palčna lita platišča. drugače pa razlik, razen nekaj maloštevilnih napisov različice skoraj ni.
Realnih nekje 130 km dosega
Glavna razlika pa se seveda “skriva” pod prednjim pokrovom, kjer najdemo 40 kW elektromotor, som udvikler sig 210 Nm, kratko trajno pa zmore proizvesti še dodatnih 20 kW moči, kar pride vozniku prav pri pospeševanjih po počitku pred semaforji ali na avtocesti. Čeprav v mestih, kjer je njegov primarni dom, ne boste mogli preveriti najvišje hitrosti, ki jo doseže (ta namreč znaša avtocestno uporabnih 135 km/t), boste pa tudi v vsakdanji vožnji lahko priča zglednemu pospešku, ki do stotice traja nekje 12 sekund.
Sklop litij-ionskih baterij je nevidno spravljen pod prtljažnik in zadnja sedeža, najpomembneje pri tem pa je, da baterije niti malo niso zmanjšale prostornine bagagerum, ki s tem ponuja enako uporabnost, kot pri ostalih “civilnih” različicah tega malčka.
LÆS MERE: VW e-golf – Na ceste evropskih prestolnic prihaja kralj ljudskih src
Z enim polnjenjem pa zmore premagati razdalje do 150 km. V resnici je doseg kot je to že v navadi nekoliko manjši, je pa okoli 130 km doseg sodeč po prvih prevoženih kilometrih po naši prestolnici povsem realnih.
Za 300 evrov, ga bodo slišali prihajati tudi pešci
Tudi znotraj boste sprva razlike med električnim in ostalimi različicami upa! lahko našteli na prste ene roke in sicer na voznika čakata nekoliko drugačni merilniki og ročica enostopenjskega gearkasse, ki mu voznik s premiki ročice levo in desno narekuje delovanje. Drugače pa so razlike z izjemo tipk eco in eco+ na podaljšku sredinske konzole, res komaj zaznavne, vse različice e-Upa! pa tudi praktično prekipevajo od opreme, saj gre za najbolj opremljeno različico s še kakšnim priboljškom.
Med opremo tako najdemo: satelitsko navigacijo, samodejno klimo, ogrevano vetrobransko steklo in prednja sedeža, zatemnjena zadnja stekla in večpredstavnostni sistem car-net. Slednjega sestavlja osrednji zaslon občutljiv na dotik, prek katerega voznik dobiva številne za čim bolj ekonomično vožnjo uporabne informacije, na seznamu doplačil (za okoli 300 evrov) pa najdemo tudi system, ki v vožnji imitira zvok motorja, s čimer tudi mimoidoči slišijo, da prihaja vozilo.
Pri polnjenju tako kot konkurenca ponuja različne načine polnjenja; od tistega prek domače vtičnice, za katerega bo dovolj nekje 7 ur, do hitrega polnjenja, kjer v 30-minutah baterije napolnete do 80 odstotkov. Slednje pri nas zaradi pomanjkljive infrastrukture in tudi posebnega priključka še ni možno. Priser e-Upa! naj bi se pri nas pričele pri okoli 30 evrskih tisočakih, na ceste pa uradno zapelje allerede et kors kakšen mesec dni.
Mere information:
www.volkswagen.si/e-up