fbpx

Hvorfor skal vi kramme hinanden mere?

Hvorfor skal vi kramme hinanden mere?

Ko ima tvoja bližnja oseba slab dan, jo verjetno močno objameš v želji, da bi se počutila bolje. In pri tem verjetno niti za trenutek ne pomisliš, da ima tvoje dejanje močnejši vpliv, kot se zavedaš.

Znanstvenike je zanimalo, kakšen vpliv ima objem na posameznika, zato so v namene raziskave dva tedna vsak večer intervjuvali 404 osebe. Vsakega posameznika so povprašali o følelse og problemih, s katerimi so se soočali tekom dneva, ter, ali so prejeli objem. Potem ko so zbrali njihove odgovore, so sodelujoči morali izpolniti tudi vprašalnik o njihovem sundhed in socialni mreži.

Rezultati so pokazali, da ima objem izmerljiv vpliv na razpoloženje in stopnjo stresa, ki ga oseba čuti potem, ko se je znašla v konfliktni situaciji. Zaradi te geste naj bi bili ljudje pozitivnejši, posebej v tistih dneh, ko so se soočali s težavami. Pozitivnost se je nadaljevala tudi naslednji dan, četudi so postajala postopoma negativna čustva izrazitejša.

Objem ima izmerljiv vpliv na razpoloženje in stopnjo stresa.
Objem ima izmerljiv vpliv na razpoloženje in stopnjo stresa.

Ne glede na spol, starost, zakonski stan, družbeno mrežo ali vsesplošno razpoloženje je imelo objemanje učinek podpore. Oseba se je počutila bolje, kar nakazuje na to, da se je lažje borila s stresom, ker je imela podporo bližnjih oseb. Znanstveniki tako trdijo, da daje fizični dotik osebi občutek, da ima ob sebi nekoga, ki mu je mar zanjo. Dotik sam pa lahko spodbudi številne fiziološke spremembe, kot je sproščanje oxytocin.

Objemanje ima tudi učinek podpore.
Objemanje ima tudi učinek podpore.

Prav bi bilo, da svoje bližnje objemate čim več, a če tega ne marajo, jih morate tudi razumeti ali jih na nek način prevzgojiti, da vzgljubijo vaše dotike. Razlogov, zakaj ne marajo dotikov, je lahko namreč veliko!

Mere information

Mere information:
journals.plos.org

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.