fbpx

Surf-Van - Mit einem einzigartigen Van auf den Straßen der Welt unterwegs

Kombi Žige Pikša ima za seboj pot iz Kalifornije, preurejen pa je v danes legendarno prevozno sredstvo.

Als er zum ersten Mal auf die Straße ging, empfing er eine Welle der Begeisterung und Bewunderung. Eine ungewöhnliche Form, aber ein freundliches Äußeres und unglaubliche Geräumigkeit waren die Trümpfe, die Surfer und viele Abenteurer in ihn verlieben. Noch heute, nach fast 70 Jahren seines Bestehens, ist der legendäre „Surf“-Van Tausende von gefahrenen Kilometern wert, denn er ist es, der das Abenteuer Straßensurfen wirklich unvergesslich macht.

Deskarski kombi ni nikakršna novost med avtomobilskimi vrstami, je pa zadnja leta vse večji hit. Le kdo na cesti, ko zagleda krasno naličenega volkswagna ne vzklikne: »Vau, kako lep surf van!«? Današnji lepotci, porisani, popisani, polepljeni, predelani v moderno mini stanovanjce na štirih kolesih ali opremljeni z nostalgičnim vintage pohištvom, so za številne vzdihe poskrbeli že v 60-ih letih prejšnjega stoletja, ko je bilo zanimanje zanje nepopisno, čeprav so se v resnici pojavili že nekoliko prej. Povojni čas je bil namreč idealen za ideje, kakršno je dobil nizozemski uvoznik Ben Pon. Za svojo skico novega vozila je navdih našel v škatlastih vagonih, ki so okoli Volkswagnove avtomobilske tovarne v nemškem Wolfsburgu prevažali tovor. “Bulli” bzw prototip Volkswagnovega Busa se je prvič predstavil novembra leta 1949. V javnosti in medijih, ki so ga spoznali leta 1950, je požel odlične kritike, vendar ne le zato, ker je bila sprememba med vojaškimi vozili še kako dobrodošla, temveč tudi zaradi nenavadne oblike in novosti, da je voznik krmilil ob vetrobranskem steklu, motor pa je bil nameščen v zadnjem delu. Istega leta je tako imenovani mikrobus zaradi na dva dela razdeljenega vetrobranskega okna dobil še en naziv – “splittie”.

Westfalia je vozna in mehansko v brezhibnem stanju, čaka jo le prenovljena zunanja podoba.
Westfalia je vozna in mehansko v brezhibnem stanju, čaka jo le prenovljena zunanja podoba.

Der Erste transporterji so na cesto uradno zapeljali leta 1956, od koder so našli pot tudi v Južno Ameriko. “Splittieju” so se pridružili novi modeli, tako ali drugače predelani in s svojim namenom. Na cesto je tako pripeljal model Samba, ki je imel na strehi še eno okno. Oglaševali so ga kot odličnega za turo po Alpah, niso pa pomislili, da bi bil primeren tudi za popotovnja po obalnih oceanskih krajih. Volkswagen Transporter je navduševal in navdihoval. Model Panel Van ni imel stranskega okna in premikajočih dodatnih sedežev ter je služil kot dostavljalni kombi, model Westfalen se je že lahko pohvalil z opremljeno notranjostjo in dvižno streho, Doka (iz nemške besede ‘doppelkabine’) pa je bil “pickup” model z dvema vrstama sedežev.

Vzljubili so ga surferji

Es scheint zu sein nemški avtomobilski velikan s tovrstnimi kombiji zadel v polno. Ravno v tistem času, v šestdesetih letih, je razvcvet doživljala deskarska kultura, ki jo je mladež, željna pustolovščin, vzela za svojo. Surfer na valovih so od doma na plažo nosili ogromne deske in le kaj je bilo bolj priročno od prevoznega sredstva Transporter – velikega kot majhno studijsko stanovanjce? Svoje deske so zavihteli na streho, jih pripasali, sami pa se z gručo najboljših prijateljev odpravili nepozabni deskarski avanturi naproti. V sončni Kaliforniji je po avtocestah ob obali vozilo na stotine tovrstnih kombijev. Nadobudni ustvarjalci so si delo naredili še s predelavo le-teh. Notranjost so predelali do največjega udobja, zunanjost pa pobarvali po trenutnem navdihu. V Tip 2, ki je sledil Tipu 1, bolj znanemu kot Beetle, so se zaljubili tudi hipiji in drugi svobodnjaki, saj jim je to omogočalo udobno popotovanje po svetu.

V tujini lahko kombi najamemo in se z njim odpravimo na nepozabno deskarsko pustolovščino.
V tujini lahko kombi najamemo in se z njim odpravimo na nepozabno deskarsko pustolovščino.

Kombiji, ki vladajo današnjim cestam

Na naših cestah tu pa tam še lahko zasledimo kakšnega starega Transporterja, veliko več pa jih kilometre nabira v tujini, na obalnih cestah. Vse več je tudi ponudnikov, ki avanturistom posojajo kombije, takšne in drugačne seveda, v večini pa so to kombiji Volkswagnove generacije, T5, ki se jim danes seveda med drugim pridružujejo tudi kombiji znamk Mercedez, Fiat und Renault. Agencija Van Tripper, denimo, v najem ponuja kombije, prirejene posebej za deskarje. V kombi brez težav spravimo štiri deske, skrbno shranjene pred radovedneži, sončno svetlobo in varno oddaljene od voznika. Prespimo lahko na veliki zakonski postelji, na kateri lahko brezskrbno, parkirani na plaži, poležavamo tudi v slabem vremenu. Da bomo tudi med pustolovščinami dobro jedli, je tu še celotni kuharski set. Če bi s seboj vzeli še prijatelje, bi bil bolj primeren nekoliko večji kombi s sedeži in z dodatno opremo za šotorjenje. Podobno opremljeni so tudi PiwiWiwi kombiji, pri katerih so izkoristili tudi strešni prostor, prijazen pa je tudi do fotografske, snemalne in glasbene mašinerije, saj jo je moč polniti preko štirih USB vtičnikov, nameščenih v kombiju. Odpočijemo si lahko v dnevnem prostoru , opremljenem s fotelji in premično mizico, kar lahko preprosto preoblikujemo v udobno zakonsko posteljo. Pri Indie Campers so svoje kombije razdelili v tri skupine – športni, aktivni in motordom. Medtem ko bo aktivni na voljo šele od julija letos dalje, je slednji idealen za družine in večje skupine, saj ima tudi kopalnico, vroč tuš, stranišče, ter moderno kuhinjo s štedilnikom in hladilnikom. Športni je sicer manjši, toda nadvse primeren za vožnjo po mestu in do oddaljenih plaž. Notranjost je, kakor ime pove, prilagojena športnim dušam, predvsem deskarjem, idealen pa je za štiri pustolovce.

V tujini je ogromno mojstrov, ki prenavljajo legendarne kombije. Pri nas je eden takih Surfkombi.
V tujini je ogromno mojstrov, ki prenavljajo legendarne kombije. Pri nas je eden takih Surfkombi.

Ideje, kako ga predelati

Če smo od koga podedovali ali pa nemara sami kupili katerega od starejših generacij Transporterja, damo lahko pri prenovi in predelavi domišljiji povsem prosto pot. Na spletu je malo morje idej, kako prevetriti staromodni kombi in se z njim in desko napotiti na valove. Na spletu z malo truda najdemo spletne strani, na katerih najdemo načrte, kako se lotiti prenove. Na spletni strani SurfKombi najdemo nove prigode starega kombija, kjer si lahko preberemo, kako poteka prenova kombijev Žige Pikša. Stran SurfKombi je bila sprva namenjena Žigovi diplomski nalogi, obnovi VW T2, ki sicer temelji na šasiji VW T3, danes pa je veliko več, saj nam predstavlja enkraten vpogled v oživljanje stare legende. Ta v veliko večjem obsegu ljubitelje predelav navdušuje predvsem v tujini. Na spletni strani Build a Camper Van so nam na voljo informacije v zvezi s finančnim planom, z začetnim načrtovanjem, zavarovanjem, električnim sistemom, okni in (gospodinjskmi) aparati, ki jih potrebujemo v svojem novem prevoznem domu. Ko smo ravno pri aparatih – mar ne bi bilo noro imeti v kombiju majhno televizijo, na kateri bi si ob deževnih dneh lahko ogledali nepozabne filmske hite, kot so Lords of Dogtown, The Endless Summer in Thicker Than Water? Ni pa seveda vse v notranjosti. Bolj je deskarski kombi privlačen, več pozornosti in vzklikov bomo vzbudili, obenem pa bo tudi potovanje toliko bolj zabavno. In fotogenično. Med najbolj zanimive deskarske kombije zagotovo spadajo hipijevsko navdahnjeni kombi, pri katerih nikar ne gre skopariti z barvami, vzorci, rožami in drugimi simboli iz narave. Nekateri prisegjo na resnost in se odločijo za temno mat barvo, kar kombiju nadene pravo eleganco. Dobro je izkoristiti strešni del kombija – če ne za prtljažnik, v katerega spravimo deske, pa za strešni šotor, ki so zadnja leta med kombi avanturisti nadvse priljubljeni. Spet drugi so v svoj ‘pickup’ namestili bazen, tisti, ki pa si v realnosti ne moremo privoščiti legendarnega kombija, lahko sanjskega sestavimo v računalniški igrici GTA V.

Surf kombi je lahko pravo malo stanovanje.
Surf kombi je lahko pravo malo stanovanje.

Kam po surfersko avanturo s kombijem

In tako kot se lahko v GTA V vozimo naokoli, lahko s kombijem, naj si bo najet ali v naši lasti, odkrivamo odročne plaže, na katero se valijo valovi s številnimi deskarskimi jezdeci in si zagotovimo prav posebno avanturo. Najem kombija v Frankreich na noč stane okoli 49 evrov, na dan pa lahko prevozimo do 150 kilomterov, kar pomeni, da lahko obiščemo prav vse deskarske plaže na severozahodu Francije, ki slovi po penečih valovih. Plaže Lacanu, Mimizan Plage, Hossegor in Biarritz bodo kombije, natrpane z deskami sprejele odprtih rok; pot je dolga 350 kilometrov, brez težav jo prevozimo v dobrem dnevu. Pot nas seveda lahko pelje tudi čez francosko-špansko mejo. S kombijem jo mahnimo v španski San Sebastián, Zarautz und Bilbao ali še dlje na Portugalsko, morda južneje v Maroko ali na Kanarske otoke. Za ‘road trip’ so idealni tudi Nova Zelandija, Havaji, Kalifornija, Avstralija … Le pogumno. Kombi in deske so pripravljene, cesta in avantura čakata!

Volkswagnov kombi so v šestdesetih takoj vzljubili deskarji, saj so vanj lahko spravili svoje deske in se pripeljali do oddaljenih plaž.
Volkswagnov kombi so v šestdesetih takoj vzljubili deskarji, saj so vanj lahko spravili svoje deske in se pripeljali do oddaljenih plaž.

Seit 2004 bei Ihnen

Ab 2004 Wir recherchieren urbane Trends und informieren unsere Follower-Community täglich über das Neueste aus den Bereichen Lifestyle, Reisen, Style und Produkte, die mit Leidenschaft begeistern. Ab 2023 bieten wir Inhalte in den wichtigsten Weltsprachen an.