Der slowenische Film Dolina miru von France Štiglic feiert dieses Jahr sein 60-jähriges Bestehen. Anlässlich dieses ehrwürdigen Jubiläums würdigen ihn auch die renommierten europäischen Filmfestspiele in Cannes, die ihn im Rahmen des diesjährigen Programms der Präsentation von Filmklassikern neben weltberühmte Klassiker gestellt haben. Der Kriegsfilm über zwei Kriegswaisen, die bei der Bombardierung ihre Eltern verloren, kehrt an den „Tatort“ zurück, wo er 1957 um die Goldene Palme kämpfte. Die Internationalen Filmfestspiele von Cannes gelten als das wichtigste und berühmteste Filmfestival der Welt und beginnen am 11. Mai und dauern bis zum 22. Mai 2016.
Slovenska filmska klasika Dolina miru Franceta Štiglica se po 59 letih vrača v Cannes. Letos na festivalu namreč posvečajo posebno pozornost državam, ki predhodno še niso dobile povabila na prestižni festival, da bi predstavile svojo filmsko dediščino. Te države so poleg Slovenije še Švica, Češka, Kuba, Pakistan, Madžarska, Poljska in Tajska. ”Bodite pozorni na te redke dragulje!” sporočajo iz Cannesa.
Dolina miru- film so snemali v dolini pri Suhem dolu med Polhograjskim hribovjem in Žirovskim Vrhom, pa tudi v Poljanski dolini nad Gorenjo vasjo, v arboretumu Volčji potok in nad Cerknim- bo v Cannesu v zares eminentni družbi, saj se bo predvajala ob boku takšnih restavriranih filmskih mojstrovin kot so Valmont (1989) Miloša Formana, One-Eyed Jacks (1961) v režiji Marlona Branda, Legenda o Ugetsu (1953) Kenjija Mizoguchija, Solaris (1972) Andreja Tarkovskega, Dekalog 5 in 6 (1989) Krzysztofa Kieslowskega in Moški spol-Ženski spol (1966) Jean-Luca Godarda.
Dolina miru se je leta 1957 potegovala za zlato palmo (v konkurenci filmov Prijateljsko nagovarjanje z Garyjem Cooperjem, Fellinijevim Kabirijine noči, ki je prišel s popotnico oskarja za tujejezični film, Bressonovim Na smrt obsojeni je pobegnil, Dassinovim On, ki mora umreti in Bergmanovim Sedmi pečat), ki sicer ni romala v Štigličeve roke, zato pa se slovenski oziroma jugoslovanski film domov ni vrnil praznih rok, saj je temnopolti John Kitzmiller, ki je v filmu odigral ameriškega pilota, prejel nagrado za najboljšega igralca, kar je bila sploh prva nagrada temnopoltemu igralcu v Cannesu v zgodovini. Projekcijo si bosta 18. maja 2016 v Cannesu ogledala tudi oba tedaj otroška igralca Tugo Štiglic in Eveline Wohlfeiler, ki se od snemanja filma pred šestdesetimi leti nista več srečala v živo.
V Cannes sicer potujejo še štirje novi slovenski filmi in sicer Nočno življenje Damjana Kozoleta, Pojdi z mano Igorja Šterka, Komedija solz Marka Sosiča in Houston, imamo problem! Žige Virca ter tri koprodukcije– Dobro unovčeno popoldne, Poslednja izvršba in Woodland Concertina.
Mehr Informationen:
festival-cannes.com