fbpx

Die Psychologie der Farbe: Wie Filmemacher mit Farbe unsere Emotionen manipulieren

Manipulacija filmov z barvami

Nekateri filmski kritiki pravijo, da lahko že po barvi filmskih prizorov prepoznamo žanr filma. Topli rdeči toni so namreč rezervirani za romantične filme, manj nasičene barve za apokaliptične filme, modri hladni toni za grozljivke, fluorescenčno zeleni odtenki za znanstveno fantastiko, rumeni za filme v puščavi, nasičeni živahni rdeči toni za komedije, za vse preostale žanre pa sta tu epska modra in oranžna. Kaj hočejo s temi barvami filmski ustvarjalci doseči in kako zelo s tehniko tuširanja vplivajo na naša čustva? Več o tem v nadaljevanju.

Kot glasba v dvigalu ali čakalnici ima barva moč, da vpliva na naše počutje in razpoloženje, ne da bi se tega sploh zavedali. Ljudje kar 87 odstotkov vseh čutnih vtisov dobivamo prek barvnega sveta, in tega se filmski ustvarjali še kako dobro zavedajo. Zato barvni odtenki filmov niso nikakršno naključje, psihologija barv pa je posebna veja filmske industrije. Z barvami namreč filmi pridno in ”prikrito” manipulirajo z našimi čustvi.

WEITERLESEN: Die größten Fehler in Blockbuster-Filmen, die Sie übersehen haben müssen

Plutchikovo kolo čustev pridno uporabljajo tudi v filmski industriji.
Plutchikovo kolo čustev pridno uporabljajo tudi v filmski industriji.

Koloristi v sedmi umetnosti sledijo Plutchikovemu kolesu čustev (Robert Plutchik je bil ameriški psiholog), tridimenzionalnemu modelu, ki pojasnjuje odnose med posameznimi čustvi z barvnim kolesom. Naš odziv na barvo je resda odvisen od kulturnega okolja in konteksta, a obstajajo tudi ”univerzalni” odzivi. Prisluhnite poučnemu videu (glejte spodaj) in se natančneje podučite o tem, kako filmski ustvarjalci z barvo manipulirajo z našimi čustvi.

Seit 2004 bei Ihnen

Ab 2004 Wir recherchieren urbane Trends und informieren unsere Follower-Community täglich über das Neueste aus den Bereichen Lifestyle, Reisen, Style und Produkte, die mit Leidenschaft begeistern. Ab 2023 bieten wir Inhalte in den wichtigsten Weltsprachen an.