fbpx

Dvanajsti igralec

Kaj pomeni nogomet navijačem, da se včasih zaradi njega ozračje na tribunah zares ogreje? Mislim, da pravim navijačem, ultrasom, ki so s srcem in dušo pri stvari, nogomet kot šport in iskanje neke identitete pomeni skoraj vse. Zelo malo je

Kaj pomeni nogomet navijačem, da se včasih zaradi njega ozračje na tribunah zares ogreje?

Mislim, da pravim navijačem, ultrasom, ki so s srcem in dušo pri stvari, nogomet kot šport in iskanje neke identitete pomeni skoraj vse. Zelo malo je drugih vrednot ali stvari, ki bi lahko prerasle ljubezen do nogometa, in pri ljubezni seveda prihaja do pogrevanja strasti, tako pozitivnih kot negativnih. Nogometna tekma je nekakšen ritual, še posebej če gre za pomembno tekmo.

Po kakšnem ključu posamezni nogometni navdušenec izbere določeni nogometni klub in postane njegov strastni navijač?

Zelo pomemben je kraj, kjer se rodiš, odraščaš in živiš. Lokalpatriotizem je pravzaprav pri izbiri kluba, za katerega navija določeni navijač, odločilni dejavnik. Tudi mi podpiramo načelo, naj vsak podpira svoj domači klub ne glede na rezultate ali ligo, v katero je klub uvrščen. Gre za to, da se nekdo identificira s svojim okoljem in se v njem prepozna kot oseba, domači klub pa je del tega okolja. S tem se ne omejujemo, ampak poveličujemo del svoje identitete. Domači kraj tebe predstavlja drugje in obratno: ti predstavljaš dom v tujini. Na določen način smo navijači tudi ambasadorji domačega mesta. Povsod nas poleg tega, da smo Green Dragonsi, spoznavajo tudi kot prebivalce Ljubljane. Mesto in državo sicer predstavljajo državniki in politiki na visokem nivoju, a je drugače, ko pride v določen kraj skupina nepolitikov. Takrat gostujoče mesto resnično vidi mentaliteto naroda oz. meščanov na obisku, zato se mi zdi pomembno podpirati klub, kjer si rojen oz. kjer živiš dlje časa.

Bi navijači različnih skupin strnili svoje vrste, če bi se slovenska reprezentanca uvrstila na evropsko prvenstvo?

Ko je bila reprezentanca Slovenije na evropskem in svetovnem prvenstvu, smo sodelovali z vsemi skupinami. Takrat so potekale reprezentančne tekme v Ljubljani in smo bili mi domicilna skupina. Sodelovali smo tudi z Nogometno zvezo Slovenije. Sodelovanje je bilo zelo dobro takrat in tudi kasneje, na evropskem in svetovnem prvenstvu. Ko smo stali z drugimi slovenskimi navijači na isti tribuni, ni bilo problemov.

Simpatiziraš ali morda navijaš za katero od tujih nogometnih reprezentanc, uvrščenih na evropsko prvenstvo?

Ne morem reči, da navijam za katero izmed tujih reprezentanc, morda, a tudi to zelo pogojno, simpatiziram z reprezentanco Poljske, saj skupina navijačev, ki je bila nekajkrat z nami na tekmah slovenske reprezentance v Palermu, prihaja iz Varšave. Bili so tudi nekajkrat v Ljubljani. Želim si, da bi Poljska igrala čim bolje, ne bom pa žalosten, če jim ne bo šlo.

Se boš udeležil evropskega prvenstva?

Se še dogovarjamo, a verjetno se bom odpravil z nekaterimi prijatelji. Kadar obiskujemo tekme tujih reprezentanc v tujini, se oblikujemo kot skupina, mogoče starostno. Jaz in prijatelji, ki smo približno istih let, gremo na določeno tekmo. Kot skupina Green Dragons, se ne bomo odpravili v večjem številu, saj je že z našimi tekmami veliko dela.

Je za vzdušje med nogometno tekmo pomemben dejavnik tudi stadion?

Seveda, saj gre za enega od dejavnikov. Po drugi strani pa stadion brez duše, torej brez podpore mesta in lokalne skupnosti, ni nič. Lep primer tega je v Celju, kjer imajo velik objekt, a je mogoče arhitekturno zgrešen, predvsem pa predimenzioniran za takšen kraj. Če bi imeli tam stadion za pet tisoč obiskovalcev, bi bilo idealno. Seveda je za sodoben nogomet potrebno izpolnjevati določene pogoje, a objekt sam na sebi še ne zagotovi dobre igre ali dobrega vzdušja. Potrebno je imeti vsebino.

Na tribuni katerega stadiona je nogometna tekma še posebej vredna ogleda?

Ni stadiona, ki bi presegal centralni stadion za Bežigradom. Seveda imam pristransko mnenje, saj smo tam pač preživeli veliko časa, vendar ostaja dejstvo, da je ta stadion imel, razen mogoče določenega prestiža, vse, kar naj bi imel dober stadion. Govorim o rezultatih. Tu je ostala reprezentanca Slovenije pet let neporažena, tu je pravo vzdušje. Če pa izpostavim nekaj stadionov po velikosti ali impresivnosti, je to francoski Stade de France ali španski Nou Camp. Ampak tam je nogomet masovna industrija, ki proizvaja potrošnike, ne navijačev. Mislim, da ima vsak stadion dobrega nogometnega kluba oziroma nogometnega kluba s tradicijo tudi dobro vzdušje, saj tja pridejo ljudje zaradi ljubezni do nogometa.

Ali “romaš” na stadione, ko si v tujini?

Načeloma se odpravim ogledat stadion, čeprav je stadion sam na sebi brez tekme prazen prostor, ki ne nudi nobenega užitka. Če morda nisem bil na določeni tekmi, se odpravim na stadion, da vsaj vidim, kje se je odvijala. A da bi posebej potoval zaradi ogleda stadionov, mi ni v interesu.

Bi že lahko napovedal, kdo bo zmagovalec evropskega prvenstva?

Reprezentanca Poljske. Na prejšnjem evropskem prvenstvu sem pravilno predvidel, da bo zmagala Grčija. Meni je vedno všeč, če zmagajo tisti klubi oziroma tiste reprezentance, ki niso visoko kotirane in nimajo zvezd, a jim uspe zmagati ravno zaradi srčnosti in borbenosti. Rad podpiram takšne ekipe, čeprav je to po eni strani rahlo mazohistično, po drugi pa zopet najbolj iskreno, saj takšnim najbolj privoščim zmago.

Kje se Green Dragonsi srečujete, ko niste na tribunah?

Ker je naša skupina sestavljena iz različnih subkultur, kot so rejverji, reperji, rokerji ali pankerji, težko najdemo skupni lokal, kjer bi se dobivali. Resnično zbirališče je naša tribuna. Mogoče bi lahko omenil lokal Ladjice potapljat, saj se tu zadržuje širok spekter gostov, ne le navijači, in lokal je prijeten. Osebno se na kavo odpravim še v Papigo v BS. Kot izhodišče za nočno zabavo si velikokrat izberem Holidays pub ali Cutty Sark, preden se odpravim na koncert v Cvetličarno ali na Metelkovo.

Dodatne Informacije

Danijel

"Na določen način smo navijači tudi ambasadorji domačega mesta."

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.