En 1997, Toyota abrió una nueva página en la historia del automovilismo cuando presentó al mundo el primer Prius. Más tarde, ya mayor de edad, nos acompaña la cuarta generación del pionero de la tecnología híbrida, que está diseñada sobre una plataforma modular de Nueva Arquitectura Global (TNGA) completamente nueva. Y así como el modelo original nos sorprendió por su aspecto, el nuevo Prius también nos sorprende por su aspecto. Apropiado para los años.
Uno nuevo Toyota Prius es para Toyota, ki letno prodaj največ avtomobilov na svetu, verjetno najpomembnejše vozilo, pa ne toliko zaradi hibridne tehnologije in nadaljevanje te zgodbe, kot zavoljo modularne platforme TNGA, ki bo osnova za njene prihodnje modele in klestenje stroškov proizvodnje (novi Prius si bo delil dele in motorje z bodočimi modeli). Ta jim je dala več umetniške svobode ko gre za obliko, saj so lahko izdelali nov sistem hibridnega pogona.
Novi Prius, ki v dolžino meri 4,55 metros, v višino 1,49 m, v širino pa so mu namerili 1,77 metra, se oblikovno močno naslanja na model na gorivne celice Miraia in je precej bolj športnega videza kot predhodnik (letnik 2009), ponaša pa se tudi z izboljšanim elektromotorjem na litij-ionsko baterijo. Ta bo nekoliko manjši, bo pa imel Prius ”4” dodatno pogonsko enoto za zadnja kolesa, t.i. tracción eléctrica en las cuatro ruedas pa bo ”operativen” do hitrosti 50 km/h. Njegov partner bo 1,8-litrski bencinski V4 motor, skupno pa naj bi zmogla 110 kilovatios moči. Za dostavo le-te na kolesa bo zadolžen CVT menjalnik. Sprva bo kupcem na voljo klasični hibrid, ki pa naj bi prihodnje leto dobil bratca v priključnem (plug-in) hibridu (njegov baterijski domet bo med 48 in 56 km).
Novemu Priusu so inženirji izboljšali vozne lastnosti, nova platforma je težišče postavila letvico nižje (to prinaša boljšo stabilnost in vodljivost) in oklestila težo vozila, boljši je krmilni mehanizem, tudi poraba pa naj bi ”upadla” za 15 odstotkov (na 3 litre goriva na 100 km).
LEE MAS: Toyota Ultimate Utility Vehicle (UUV): la minivan definitiva
Brez ”prask” je ni odnesla niti notranjost, saj je potovalna kabina povsem nova in še bolj radodarna do potnikov. Poleg naštetega naj bi imel Prius kar 40-odstotni toplotni izkoristek motorja, kar je nov rekord med bencinarji, bo pa tudi tišji in enakomernejši. Na račun manjše hibridne baterije in novega zadnjega vzmetenja se je povečal njen prostor v prtljažniku, bolje pa so založili tudi varnostni paket opreme ”Toyota Safety Sense”, ki ima po novem control de crucero por radar, medtem ko je sistem za zaznavanje nevarnosti trčenja bogatejši za zaznavanje pešcev.
Más información:
toyota.com