50 vuoden tauon jälkeen tšekkiläinen moottoripyöräilyn ylpeys 1960-luvulta on palaamassa teille. Ceseta tai "Possu", kuten sitä epätavallisen ulkonäön vuoksi myös kutsuttiin, palaa sähköskootterina ja sellaisella kiihtyvyydellä, jota kilpa-skootterikaan ei häpeäisi.
Tšekin tasavalta Čezeta juhlii 60 vuotta. Ob tej priložnosti je postala sähköinen, sicer pa ohranja značilen videz, iz katerega se je v preteklosti norčeval ves zahodni svet. Izdelovalo ga je podjetje Česká Zbrojovka Strakonice (ČZ), njihovi skuterji z dvotaktnim motorjem pa so veljali za ene od najzanesljivejših skuterjev na trgu.
LUE LISÄÄ: Velocifero MAD – kokoontaittuva sähköskootteri maastoajoon
Yhtiö Čezeta Motors, ki Čezeto izdeluje danes, nima veliko veze s ČZ-jem. Čezeta Type 506 je elektrificirana različica modela Čezeta Type 505. Poganja jo električni motor, ki zmore 14,8 KM (11 kW). 147-kilogramski skuter se dobesedno izstreli od 0 do 100 km/h. Za to porabi le 3,2 sekuntia, kar je v rangu tekmovalnih skuterjev. Izbiramo lahko med različnimi načini vožnje oz. navora. Vozi tudi vzvratno.
Edinstvena je tudi ročica za pospeševanje, saj deluje v obeh smereh. Obračanje nazaj pomeni pospeševanje, naprej pa zaviranje, ob katerem se odvečna energija uporablja za polnjenje baterije. Ta je Panasonicova z oznako 18650 LiFeYPO4. V močnejši različici bo to 6 kWh/84 V (model 506/02), šibkejša pa bo imela 4 kWh/84 V (model Čezeta 506/01). Slednjo bo mogoče do 80 odstotkov napolniti v dveh, močnejšo pa v treh urah. S hitrim polnjenjem bo to mogoče puolessa tunnissa. Čežeta 506/02 je zmožna hitrosti do 120 km/h, njen domet na polnjenje pa znaša 150 kilometriä. Prihaja tudi podaljšani zadek, kar prinaša večji doseg. Za osnovni model bo treba odšteti 7.640 evrov. V prvi fazi bodo ročno izdelali 600 skuterjev.
Galerija – nova Čezeta (2017):
Lisää tietoa:
cezeta.com