fbpx

BMW R 1300 R TITAN – Ko Bavarci izpustijo nitro in razum ostane zadaj

Sprint-roadster, ki je videti kot pobeg iz Cyberpunka

BMW R 1300 R "TITAN"
Photo: BMW

Ko stisneš stikalo za NOS, se zdrava pamet poslovi, namesto nje pa nastopi čisti adrenalin. To je zgodba BMW R 1300 R TITAN, ultimativnega sprint-motorja, ki ga je BMW Motorrad ustvaril v majhnem, skrivnostnem laboratoriju, daleč od dolgočasnih sejnih sob uprav.

BMW Motorrad ni nikoli skrival strasti do eksperimentov, toda BMW R 1300 R TITAN ni le običajen koncept. Nastal je pod vodstvom Philippa Ludwiga, veterana dirkaške serije Sultans of Sprint, skupaj z ekipo oblikovalcev in inženirjev, ki so dobili preprosto, a jasno nalogo: naredite nekaj povsem norega. In rezultat je osupljiv.

Photo: BMW
BMW R 1300 R "TITAN"
Photo: BMW
Photo: BMW
Photo: BMW

Osnova je novi R 1300 R, ki ima že v serijski obliki 143 konjskih moči (107 kW) in impresivnih 149 Nm navora. Na to so namestili NOS sistem, ki motorju ob pritisku na stikalo doda še 30-40 konjev. Z lahkoto si predstavljamo, kako se sprint do 100 km/h skrajša pod mejo treh sekund. Najvišja hitrost presega 200 km/h, a pravi smisel TITAN-a ni najvišja hitrost, temveč eksplozivna moč, ki te požene čez četrt milje v nekaj sekundah.

Ekstremna ergonomija za 10 sekund slave

Sprint dirkanje zahteva poseben položaj vožnje. Na motorju so nameščene clip-on ročke, stopalke so ekstremno pomaknjene nazaj, na sedežu pa je minimalistična Alcantara blazinica, ki bolj nakazuje kot ponuja dejansko udobje. Jasno je: TITAN ni ustvarjen za nedeljske vožnje v ovinkih, ampak za eksplozivne pospeške.

BMW R 1300 R "TITAN"
Photo: BMW
Photo: BMW

Ogljikova vlakna, titan in nitro – eksplozivna kombinacija

Monocoque iz enega kosa kovanih ogljikovih vlaken z agresivnimi režami zagotavlja aerodinamiko in vizualno dramo, ob njem pa izstopa umetniški titanov izpušni sistem Akrapovič, ki se elegantno vije pod motorjem in konča v dveh končnih dušilcih GP sloga. Na sredini med njima je montirana nitro jeklenka, povezana neposredno z elektroniko motorja.

Najboljše komponente iz BMW-jeve zakladnice

Vzmetenje je prilagojeno iz superbike modela M 1000 RR, ki ga je dodatno prilagodil Wilbers. Prav tako so izposojeni sprednji obroč, zračni kanali za zavore ter LED žarometi z rumenim odtenkom, ki jih poznamo iz avtomobilskega M4 CSL. TITAN je od serijskega modela lažji za kar 40 kilogramov, zaradi česar se moč še učinkoviteje prenaša na asfalt.

Photo: BMW

Več navora, manj teže – formula za zmago

“Preveč moči ni vedno koristno pri sprintu,” pravi Ludwig. “Veliko bolj pomemben je navor, ki ga bokser motor dostavi izjemno dobro že pri nizkih vrtljajih.” Celoten fokus projekta je bil na zmanjšanju teže, izboljšanju aerodinamike in dodatnem “boostu” iz NOS jeklenke – za tiste trenutke, ko je treba konkurenco resnično spraviti na kolena.

Več kot koncept – pripravljen na pravi asfalt

Za razliko od številnih konceptov, ki ostanejo razstavni eksponati, je BMW jasno sporočil, da bo TITAN tudi dirkal. “Vsaka sprememba je morala biti smiselna na stezi,” poudarja Ludwig. S tem koncept postaja živa zgodba, ne le statičen izložbeni eksponat.

Photo: BMW
Photo: BMW

Specifikacije na hitro: BMW R 1300 R TITAN

  • Motor: 1.300 cm³ boxer twin (vodno hlajen)
  • Osnovna moč: 143 KM (107 kW), 149 Nm
  • NOS dodatek: +30-40 KM
  • Teža: -40 kg glede na serijo
  • Izpušni sistem: Titanov Akrapovič
  • Vzmetenje: M 1000 RR / Wilbers
  • Karoserija: Monocoque ogljikova vlakna
  • Status: Dirkaški prototip brez serijske proizvodnje

Zaključek – čista strast nad razumom

Photo: BMW
Photo: BMW

BMW R 1300 R TITAN je dokaz, da Bavarska še vedno zna ustvariti nekaj brutalnega, neukročenega in osupljivega, brez birokratskih zadržkov. Ta motor je čisti destilat užitka, ki premika meje mogočega. Čeprav serijska proizvodnja ni predvidena, naj ne bo presenečenje, če bodo elementi TITANA kmalu našli pot v običajne modele. Do takrat pa ostaja ta motor čista inspiracija – za BMW in vse nas.

Plus d'information

bmw-motorrad.com

Avec vous depuis 2004

De l'année 2004 nous recherchons les tendances urbaines et informons quotidiennement notre communauté d'adeptes des dernières nouveautés en matière de style de vie, de voyage, de style et de produits qui inspirent avec passion. À partir de 2023, nous proposons du contenu dans les principales langues mondiales.